הרבה נעמה דפני קלן והרב גבי דגן (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
הרבה נעמה דפני קלן והרב גבי דגן (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

תוכנית של אהל אברהם לקירוב להט"בים ליהדות

התנועה הרפורמית בליאו באק מכשירה פעילים מהקהילה הלהט"בית כדי שיסייעו לחברים אחרים בקהילה ללמוד על זהות יהודית ולהתקרב לתנועה שמעוניינת לקבל אותם ולתמוך בהם

פורסם בתאריך: 30.1.18 14:03

קהילת אהל אברהם של התנועה ליהדות מתקדמת (התנועה הרפורמית) במרכז החינוך ליאו באק מכשירה פעילים מקהילת הלהט"ב לסיוע לחברי הקהילה להתחבר ליהדות. במסגרת תוכנית ההכשרה שהחלה לפעול ותימשך שנה לומדים הפעילים על זהות יהודית ועל מושגים שונים מתחום הדת. בחודש הבא הם ייצאו ללונדון כדי להיפגש עם קהילות יהודיות גאות ולראות כיצד הן פועלות בבתי הכנסת. נוסף על כך אמורים הפעילים לפגוש דמויות וארגונים שתורמים לחיבור בין היהדות לקהילה ולייבא חלק מהרעיונות לחיפה.

את התוכנית יזמו הרבה נעמה דפני קלן והרב גבי דגן מקהילת אהל אברהם, שמנחים את התוכנית.

דפני קלן: "אנחנו רוצים לחזק את העיסוק בזהות יהודית בקרב הקהילות הגאות שמרגישות מודרות מהשיח היהודי האורתודוכסי שהוא השולט במדינה. לנו חשוב להגיד 'חברים, יש יהדות אחרת שמקבלת'. הרעיון מאחורי היוזמה הוא לייצר נבחרת שתיצור פה תרבות יהודית שמתאימה לקהילות הגאות".

 

 

דין אשכולי, פעיל בקהילת הלהט"ב שמשתתף בתוכנית: "בעיני רבים, ואפילו באופן לא מודע, הזהות הלהט"בית והזהות היהודית הן שתי זהויות מתנגשות שלא יכולות להתקיים יחד. הדבר גורם לרבים להרגיש צורך לבחור בזהות אחת מרכזית על פני הזהות השנייה. במשך שנים הרגשתי שבגלל הזהות הלהט"בית שלי אני לא יכול לשאול שאלות על הזהות היהודית שלי, כנראה משום שלא הכרתי יהדות אחרות פרט ליהדות האורתודוכסית. זוהי הסיבה העיקרית לכך שחשוב לי להשתתף בתוכנית – להיות חלק מהמקום שבא לשאול שאלות, גם אם התשובות הן לא דווקא התשובות שאני רוצה לשמוע".

לדבריו של אשכולי, המפגשים בקהילת אוהל אברהם מהווים מבחינתו הזדמנות לפגוש חברים וחברות נוספים מהקהילה הלהט"בית שגם הם שואלים שאלות. "הייתי אומר שהתובנה המרכזית שלי היא שבמשך השנים היהדות השתנתה והתפתחה בעיקר מתוך הוויכוחים ואי ההסכמות", הוא מציין, "כאן נוצרה מציאות חדשה שבה אנשים מוכנים להביא את עצמם לתוך השיח היהודי, ולגבי זו חוויה משמעותית".

מנכ"ל מרכז החינוך ליאו באק הרב אופק מאיר: "חשוב לנו להיות רלוונטיים ומסוגלים לתת תמיכה ולהידבר עם הקהילה הסובבת אותנו. לפי הסטטיסטיקה ארבעה אחוזים מהאוכלוסייה הם בעלי נטיות הומוסקסואליות, ומכאן שבבית ספר כמו ליאו באק שבו לומדים 2,000 תלמידים עשויים להיות 80 הומוסקסואלים. אם נוסיף לכך גם את אנשי הקהילה הבוגרת שליאו באק משרת נמצא ציבור גדול שזקוק לקהילה תומכת וליהדות מכבדת ומקבלת. אנחנו נמצאים כאן גם עבורם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר