המכללה האקדמית גורדון (צילום: אורי אילון)
המכללה האקדמית גורדון (צילום: אורי אילון)

מורים ישתתפו בתוכנית שנועדה למנוע את נשירתם מהמערכת

המכללה האקדמית גורדון לוקחת חלק בתוכנית של האיחוד האירופי שמלווה את המורים בשנותיהם הראשונות שבהן, לפי הסטטיסטיקה, נושרים כשליש מהמורים. בתוכנית ישתתפו מורים מהריאלי ומתל חי

פורסם בתאריך: 21.2.18 15:28

מורים חדשים וסטאז'רים המלמדים בסניף היסוד של בית הספר הריאלי באחוזה ובבית הספר הממלכתי תל חי בנוה שאנן משתתפים בתוכנית בין לאומית של האיחוד האירופי לקליטה מיטבית של מורים. התוכנית נקראת "טרום הוראה", ושותפות לה שש מכללות לחינוך בארץ ובהם המכללה האקדמית לחינוך גורדון בחיפה.

מחקרים בנושא שנערכו בשנים האחרונות מצביעים על נשירה של כשליש מהמורים החדשים, ולפיכך מקבלים המורים והסטאז'רים במסגרת התוכנית ליווי מקצוע ורגשי צמוד מהפסיכולוג החינוכי ד"ר לירון און, המשמש כמנחה בגורדון, באמצעות סדנאות שמתקיימות בבתי הספר פעם בשבועיים. התהליך אמור להימשך לאורך שנותיהם הראשונות של המורים בהוראה, ומטרת התוכנית היא להילחם בתופעה של נשירת מורים חדשים מהמערכת. בחלק מהסדנאות משתתפים גם מורים ותיקים משני בתי הספר שחונכים את המורים החדשים.

נוסף על המכללות הישראליות שותפות לתוכנית גם האוניברסיטאות בוקרשט ברומניה, טאלין באסטוניה, אקסטר באנגליה וזלצבורג באוסטריה.

 

 

ראש יחידת כניסה להוראה בגורדון שרית לינקר אשר מובילה את הפרויקט: "הרעיון מאחורי התוכנית, המכונה 'החממה' הוא ללוות את המורים החדשים ואת הסטאז'רים בדילמות שעולות עם כניסתם למערכת החינוך. מחקרים בעניין מראים שחמש השנים הראשונות הן קריטיות להישארותם של מורים חדשים במערכת ושיעור הנשירה בהן הוא גבוה. התוכנית מאפשרת לעבוד בשיתוף עם הגורמים המקצועיים בבתי הספר. למשל כשמורה מעלה דילמה שיש לה מול המנהל או הצוות, ניתן לשתף את המנהל או את היועצת ולנסות לפתור את הדילמה במקום".

סגנית נשיא גורדון ד"ר נטע ברנסקי: "זהו מודל ייחודי ששם דגש על אתגרים מקצועיים, אישיים, רגשיים וחברתיים בקליטתם של אנשי חינוך חדשים בתוך צוות בית הספר. התוכנית מאפשרת שיח פורה ופריצת כיווני דרך חדשים כאשר חווייתם של הקולטים הוותיקים היא לא פחות חשובה מזו של המורים הנקלטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר