רעאף עמרי (נואם) ופרופ' ריאד אגבריה

באלמותנבי לומדים את שירי אום כולתום למען הרווחה הנפשית

לפי מחקרים, שירי אום כולתום משפיעים פיזיולוגית על המוח ומגבירים את תחושת הרווחה. מורי בית הספר עברו השתלמות בנושא וכעת הם מיישמים את הנלמד. מנהל בית הספר ראיף עמרי: "השינוי מורגש גם בחדר המורים"

פורסם בתאריך: 19.3.18 09:40

משרד החינוך אישר לבית הספר העל יסודי אלמותנבי ללמד את שירי הזמרת המצרייה אום כולתום במסגרת תוכנית הלימודים. התוכנית כוללת עבודת חקר, ולדבריו של מנהל בית הספר ראיף עמרי מדובר בפיילוט שמתקיים בשכבת כיתות י"ב, ואם הוא יצליח תועבר התוכנית לכל תלמידי בית הספר.

מטרתה של התוכנית היא לשפר את רווחתם הנפשית של התלמידים ולגרום להם לחשיבה חיובית. במסגרת ההכנה לתוכנית עברו המנהל וצוות המורים בבית הספר השתלמות בנושא השפעת שיריה של אום כולתום על הרווחה הנפשית של המאזינים. בהשתלמות הרצה פרופ' ריאד אגבריה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב על ההשפעות הפיזיולוגיות של שירי אום כולתום על המוח, וזאת בהתבסס על מחקרים בנושא שנערכו בעשור האחרון.

עמרי: "מסתבר שיש הוכחה מדעית לכך ששיריה של אום כולתום מזרזים את הפעילות המוחית ומפעילים את מוקדי האושר. אנחנו רוצים לשפר את האקלים הבית ספרי ואת הרווחה הנפשית של התלמידים והמורים. בפינלנד למשל התלמידים לומדים פחות שעות מאשר בישראל ועדיין מצליחים יותר, והסוד הוא שהרווחה הנפשית שלהם היא גבוהה יותר מאשר שלנו".

איך נבנתה תוכנית הלימודים?

"בתוכנית יש פרקים ובהם שירים של אום כולתום שנכתבו על ידי משוררים שונים לפני שנים רבות. התלמידים מתבקשים לשמוע את השירים ולכתוב איך הם מתחברים לתהליכים מעוררי אושר, אמפתיה ואהבה. התלמידים מונחים על ידי המורים כי אנחנו לא מסתפקים בהוראה ברמה האינפורמטיבית אלא מסייעים להם גם בחקר".

 

 

האחראית על המיתוג ועל השיווק באלמותנבי ג'ורג'ט חנא: "אנחנו מקווים שהתוכנית תסייע לתלמידים שלנו. יש אצלנו תלמידים המוגדרים נוער בסיכון שחלקם בא מרקע סוציו-אקונומי מוחלש. אנחנו מנסים לומר להם באמצעות התוכנית הזו שהם יכולים לשלוט על המציאות שלהם ולשנות אותה באמצעות חשיבה חיובית. שיריה של אום כולתום גורמים להם להירגע ולחשוב מה ניתן לשנות".

עמרי: "מאז שהחלה התוכנית מורגש גם שינוי בחדר המורים. אנחנו מנסים להגביר את התשוקה ואת הלהט של המורים לעבוד בבית הספר, ויש לכך השפעה ישירה על הגישה שלהם לתלמידים. מדי חודש, כשאנחנו חוגגים ימי הולדת בכיתות, החגיגה נעשית עם שירתה של אום כולתום ברקע, ולא ייאמן עד כמה השירה הזו משפיעה עליהם".

 

אום כולתום (צילום: AP)

אום כולתום (צילום: AP)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר