תלמידי בית הספר אופקים שלומדים בתוכנית "מתגלגלים לחיים"
תלמידי בית הספר אופקים שלומדים בתוכנית "מתגלגלים לחיים"

"מתגלגלים לחיים": כך יוכלו תלמידי אופקים לממש את עצמם

במסגרת התוכנית "מתגלגלים לחיים" לומדים תלמידי השכבה הבוגרת בבית הספר לחינוך מיוחד אופקים איך לממש את עצמם ואת זכויותיהם למרות מוגבלותם

פורסם בתאריך: 23.3.18 07:04

תלמידי השכבה הבוגרת בבית הספר לחינוך מיוחד אופקים בחיפה לומדים איך לממש את עצמם ואת זכויותיהם למרות מוגבלותם, וזאת במסגרת תוכנית בשם "מתגלגלים לחיים". מדובר בתלמידים בני 21-18 שאינם מתפקדים באופן עצמאי ותלויים באופן מוחלט במבוגר שיסייע להם. הרעיון בבסיסה של התוכנית הוא שאנשים עם מוגבלויות בכל רמות התפקוד מסוגלים להיות שותפים בקביעת מהלך חייהם ויכולים לממש את הפוטנציאל שלהם כדי לבחור את הרצוי להם ולעמוד על זכויותיהם.

נוסף על כך, כחלק מהתוכנית מתנסים תלמידי השכבה במודל של חיים בקהילה בבית הספר ומחוצה לו, ולצורך כך נבנה מטבחון בקומת השכבה וחדר גדול הוסב לסלון ביתי. במקביל פתח בית הספר סדנת לימוד להורי התלמידים להכרת השיטה החדשה ולהעצמה אישית ורגשית.

 

 

מנהלת בית הספר סוזנה רייף: "התוכנית בנויה כך שהיא נותנת לתלמיד הבוגר את כל מה שהוא צריך לקראת סיום לימודיו אצלנו, וזאת במקביל ללמידה האקדמית שממשיכה להתקיים באופן פרטני ובקבוצות קטנות".

לדבריה של רייף, התוכנית בנויה מכמה פרקים: "הפרק הראשון עוסק בהעצמה ובו מביאים למודעותם של התלמידים את החשיבות להשמעת קולם, כלומר שיאמרו את דעתם. בפרק אחר בתוכנית הם עוברים סדנאות בתחומי עניין שונים לשעות הפנאי, שבאמצעותן הם מפתחים טעם אישי ויכולת בחירה בפיתוח מיומנות. פרק זה כולל סדנת משחקי קלפים לפיתוח מיומנויות חברתיות, סדנת מולטימדיה, סדנת צילום וסדנת בישול. פרק נוסף עוסק בהשתלבות בקהילה, ובו הם לומדים לצרוך שירותים כמו נסיעה בתחבורה ציבורית וקניות".

לנושא התעסוקה מוקדש בתוכנית פרק מיוחד בליווי של עמותת אלווין, אשר מספקת שירותים לאנשים עם מוגבלויות. במסגרת זו מועסקים התלמידים מחוץ לבית הספר ומפעילים את הקפיטריה בבית הספר.

רייף: "התלמידים הללו לעולם לא יהיו עצמאים, אבל הם תמיד יוכלו לחשוב ולבטא את זה. את היכולת הזו איש לא יוכל לקחת מהם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר