תלמידי בית הספר האיטלקי - נזירות כרמלית ביום השפה העברית
תלמידי בית הספר האיטלקי - נזירות כרמלית ביום השפה העברית

בית הספר האיטלקי מציג: יום השפה עברית

במהלך היום ניהלו התלמידים דיון בעברית בשאלה אם משחק כדורגל מתאים לבנות, העלו הצגות, שמעו סיפורים והכינו ברכות ליום האם בעברית. מנהלת בית הספר ראג'ידה דאוד: "אני מקווה שגם במגזר היהודי יקיימו יום לשפה הערבית"

פורסם בתאריך: 2.4.18 10:16

יום השפה העברית צוין בבית הספר היסודי האיטלקי – נזירות כרמלית בדיון בעברית בסוגיה אם משחק הכדורגל מתאים גם לבנות. התלמידים התחלקו לשתי קבוצות – אחת שצידדה בשיתוף הבנות במשחק ושנייה שהתנגדה – לקראת הדיון קיימו התלמידים קמפיין בנושא והכינו שלטים בעד ונגד, אף הם בעברית. בסופו של הדיון נקבע שהבנות יכולות לשחק כדורגל עם הבנים.

בית הספר האיטלקי – נזירות כרמלית הוא מוסד חינוכי מוכר ולא רשמי, ושפת הלימוד בו היא ערבית. בבית הספר היסודי לומדים 400 תלמידים ב-12 כיתות לימוד מ-א' ועד ו'. יום השפה העברית בבית הספר התקיים במקביל לציון יום האם במגזר הערבי, ומארגניו שילבו את שני האירועים.

מנהלת בית הספר ראג'ידה דאוד: "מעבר לכך ששפה היא גשר לקשר ושלימוד שפות הוא דבר חשוב, אנחנו מנסים לקשר את לימוד השפות לפעילויות שונות בבית הספר כדי להפיח בנושא חיים ועניין, ואת חגיגות הכריסטמס למשל שילבנו עם יום השפה האנגלית. במסגרת אירועי יום השפה העברית התלמידים הכינו שלטים, קישטו את הכניסה לבית הספר, הכינו ברכה לאמהות, שרו שירים, ניהלו חידון ואף העלו הצגות בעברית – והכל בעברית".

 

 

האם תלמידי כיתה א' כבר שולטים בעברית?

"בכיתה א' הם עדיין לא כותבים עברית אבל מדברים ושרים".

כמה שפות לומדים בבית הספר?

"התלמידים לומדים שלוש שפות – ערבית, עברית ואנגלית – וגם נבחנים במקצועות הללו. פעם לימדו אצלנו גם איטלקית וצרפתית אבל עם השנים זה נעלם. בבית הספר העל יסודי שלנו יש אפשרות לבחור ללמוד גם איטלקית, ובקרוב נחזיר את לימוד האיטלקית גם ליסודי. התלמידים נהנו מאוד מיום השפה העברית, ולדעתי זה מסייע לדו קיום. יש קווים דומים לשתי השפות, אם כי הערבית היא מורכבת יותר ויש ערבית ספרותית וערבית מדוברת. אני מקווה שגם במגזר היהודי ירימו את הכפפה ויקיימו יום לשפה הערבית. בעיר כמו שלנו זה חשוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. OnePlace, Arabs in Israel » חינוך: נתונים ותוכניות. עדכונים

    […] בית הספר האיטלקי מציג: יום השפה עברית. במהלך היום ניהלו התלמידים דיון בעברית בשאלה אם משחק כדורגל מתאים לבנות, העלו הצגות, שמעו סיפורים והכינו ברכות ליום האם בעברית. מנהלת בית הספר ראג'ידה דאוד: "אני מקווה שגם במגזר היהודי יקיימו יום לשפה הערבית", מאת: שושן מנולה, כלבו חיפה והצפון, 2.4.2018 […]

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר