עבודות בתערוכת הקליגרפיה
עבודות בתערוכת הקליגרפיה

תערוכת קליגרפיה משותפת לאחמדיה ולשלמה תל-אהוד

תלמידים משני בתי הספר השתתפו בסדנת קליגרפיה בעברית ובערבית, שבמסגרתה הם ציירו תמונות ועיטרו אותן בפתגמים דומים בשתי השפות. על הדרך הם למדו להכיר את האחר ולהילחם בסטריאוטיפים

פורסם בתאריך: 6.5.18 15:11

תלמידי בתי בספר הממלכתיים אחמדיה ושלמה תל-אהוד השתתפו בסדנת קליגרפיה בערבית ובעברית והציגו את יצירותיהם בתערוכת סיום משותפת. את הסדנה הנושאת את השם "שתי שכונות – קליגרפיה אחת" העבירו האמן כמיל דאו ובנו פאדי דאו, והיא התקיימה בבית הספר אחמדיה.

סדנת הקליגרפיה המשותפת החלה כבר לפני שש שנים בהשתתפותם של בתי הספר אחמדיה והרצל. השנה לראשונה הצטרף לפרויקט בית הספר שלמה תל-אהוד באמצעות תוכנית מל"ל (מלידה לבגרות) של עיריית חיפה שמממנת את הסדנה.

מנהלת אחמדיה נסרין עודה: "בבית הספר שלנו אנחנו מאמינים בתוכניות של דו קיום וחיים משותפים. הנושאים הללו הם חלק מתוכנית העבודה שלנו כדי לקרב את הלבבות של התלמידים ולסייע להם להכיר האחד את השני. הסדנה הזו מזמנת שיתוף פעולה דרך אמנות והבעת רגשות. היעד המרכזי של התוכנית הוא חיבור בין שתי התרבויות באמצעות הקליגרפיה. התלמידים לומדים להכיר את האחר ואת מנהגיו, וזה עוזר גם להילחם בסטריאוטיפים".

 

 

איך זה מתבצע בפועל?

"התלמידים לומדים ליצור ביחד. הם לקחו פתגמים עם פירוש דומה בשתי השפות וציירו תמונה קליגרפית עם הפתגמים. מספר מצומצם של תלמידים מכיתה ה' ו-ו' משתתפים בסדנה הזאת והם נבחרים על ידי המורים לאמנות ומקבלים הנחיה צמודה. תלמידים ויתרו על חוגים אחרים כדי להיות בקבוצה הזו".

סגנית מנהלת שלמה תל-אהוד אריאלה שרון: "לנו ולאחמדיה היה כבר קשר בשנים הקודמות, ולכן שמחנו להיות שוב בקשר. התלמידים שהשתפו בסדנה נהנו, רכשו ידע חדש והתנסו בעברית ובערבית – ניסיון שהם לא היו יכולים לקבל אותו בדרך אחרת".

 

תערוכת הקליגרפיה המשותפת

תערוכת הקליגרפיה המשותפת

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר