בית הספר נופים
בית הספר נופים

בית הספר נופים יושבת מחר במחאה על הצפיפות

ההורים מוחים על הכוונה לפתוח בשנת הלימודים הבאה כיתה א' רביעית, וטוענים שהיא נועדה לקלוט תלמידים מחוץ לאזור הרישום של בית הספר שבו שוררים תנאי צפיפות. עיריית חיפה בתגובה: "גם בשנת הלימודים הנוכחית נפתחו ארבע כיתות א'"

פורסם בתאריך: 10.5.18 15:11

ועד ההורים בבית הספר נופים בחיפה ישבית מחר (שישי) את הלימודים כמחאה על הצפיפות בבית הספר, ובשל כוונתה של עיריית חיפה לפתוח בשנת הלימודים הבאה כיתה א' רביעית. בוועד טוענים כי הכיתה הזו תיפתח כדי לקלוט תלמידים שלא מאזור הרישום של בית הספר. כיום לומדים בנופים 620 תלמידים, כאשר התשתית מספיקה רק בקושי להכיל את כולם.

עוד טוענים בוועד כי לפני כארבע שנים הם העלו את הנושא בפני ראש העיר יונה יהב שהלך לקראת בית הספר על ידי צמצום אזור הרישום שלו וסיוע בבניית חדרי ספח חדשים במקום אלו שהוסבו לכיתות לימוד, אך לפני כשבועיים הופתעו ההורים לגלות שבשנת הלימודים הבאה יש כוונה לפתוח בבית הספר כיתה א' רביעית. הוועד פנה בעניין לראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק, וזו זימנה את ההורים לישיבה. בישיבה נכח גם סגן ראש העיר שי אבוחצירה, מחזיק תיק החינוך בעירייה ויו"ר ועדת אזורי הרישום, שהודיע להם שלמרות הצפיפות בבית הספר תיפתח כיתה א' נוספת.

יו"ר ועד ההורים נעמה סלע: "עוד לפני שאבוחצירה שמע אותנו הוא כבר הודיע שההחלטה על פתיחת כיתה א' נוספת כבר התקבלה. רק אחר כך הוא התעניין לדעת כמה כיתות יש בנופים. אני תמהה איך מי שמקבל החלטה כזו לא שוקל את כל הנתונים לפני כן".

פתיחת כיתה א' רביעית בנופים תעמיד את סך כיתות א' ביחד עם בית הספר איינשטיין הסמוך על שמונה כיתות בשנת הלימודים הבאה. "אפשר להסתפק בשבע כיתות בלבד – ארבע שם ושלוש אצלנו", אומרת סלע, "האם למדינה לא אכפת לבזבז כספי ציבור על משרה של מורה נוספת ועל פתיחה של כיתה שכלל לא נחוצה?".

 

 

אבוחצירה: "אין בבית הספר תלמידים שלומדים מחוץ לאזור הרישום. היה ניסיון להעביר רחוב ששייך לאזור הרישום של נופים לאיינשטיין, ואני דחיתי אותו. אנחנו מסתכלים על טובת בית הספר ועל טובת הילדים. נתנו משקל רב לתלונותיהם של ההורים אבל ההחלטה התקבלה אך ורק לפי מה שנכון לבית הספר. גם בעתיד ייפתחו בבית הספר ארבע כיתות א'".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אזור הרישום של נופים גדל מדי שנה מכיוון שמשפחות צעירות רבות עוברות להתגורר באזור. בהתאם לכך נפתחו בבית הספר בשנת הלימודים הנוכחית ארבע כיתות א'. העירייה נערכה בהתאם ופתחה שתי כיתות ספח בחלק התחתון של בית הספר, והספרייה הועברה למבנה יביל ובמקומה נפתחה כיתת אם. במקביל הוגשה למשרד החינוך בקשה לבניית אגף נוסף. כפי שבשנת תשע"ח נפתחו ארבע כיתות א', כך גם בשנת הלימודים תשע"ט צפויות להיפתח ארבע כיתות שיקלטו את התלמידים לפי הנהלים המדויקים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "נושא הבינוי בנופים נמצא בדיון במשרדנו עם הרשות המקומית. מבחינתנו, יום הלימודים מחר מתקיים כסדרו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר