אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

לראשונה: האוניברסיטה עוברת להעסקה ישירה של עובדי הניקיון

בחודש אוקטובר תיפסק ההעסקה של עובדי הניקיון באמצעות קבלן והם יהפכו לחברי סגל. באוניברסיטת חיפה מציינים כי זהו תקדים שנועד להעביר מסר חברתי

פורסם בתאריך: 13.5.18 14:02

היסטוריה באוניברסיטת חיפה: עובדי הניקיון באוניברסיטה יועסקו באופן ישיר על ידי המוסד האקדמי ולא באמצעות עובדי קבלן החל מחודש אוקטובר 2018. ההחלטה התקבלה על ידי הוועד המנהל של האוניברסיטה, ובמוסד החיפאי טוענים כי מדובר בתקדים בקרב האוניברסיטאות בארץ.

"אחת מהמטרות החשובות של אוניברסיטת חיפה היא להכניס קבוצות חדשות אל תוך מעמד הביניים הישראלי", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין: "הרגשנו שזה לא יכול להיות נכון רק לגבי הסטודנטים שלנו ושאנחנו חייבים להעביר את המסר החברתי החשוב הזה גם לגבי העובדים שלנו".

יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה מולי אדן הוסיף: "אוניברסיטת חיפה לא היתה מעולם מגדל שן מנותק, והצעד הזה מוכיח שיש לנו מחויבות לא רק למחקר ולהוראה מצטיינים אלא גם לערכים חברתיים".

 

 

יצוין שכבר לפני כשנה וחצי, עם כניסתם של רובין ואדן לתפקידם, הם הודיעו שלנוכח החשיבות החברתית של הפסקת העסקתם של עובדי ניקיון כעובדי קבלן הם יטפלו בסוגיה בעדיפות גבוהה. במקביל הגיעו להנהלת האוניברסיטה פניות בנושא מסטודנטים, מחברי סגל ומהציבור הרחב שביקשו למצוא פתרון לבעיה.

צוות מיוחד בראשותו של המנכ"ל וסגן הנשיא ברוך מרזן, שדן בנושא עם ארגון עובדי המינהל באוניברסיטה, הגיע למתווה שהוסכם על כל הצדדים, ולפיו ייקלטו כ-80 עובדי ניקיון בעסקה ישירה בסגל המינהלי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר