תלמידי בית הספר הרצל בסופרמרקט (צילום: בית הספר הרצל)
תלמידי בית הספר הרצל בסופרמרקט (צילום: בית הספר הרצל)

למידה קהילתית: תלמידי הרצל עבדו בסופרמרקט

התלמידים סימנו מחירים של מוצרים, סידרו אותם על מדפים ולמדו על ההיבטים הכלכליים של ניהול עסק. נוסף על כך סיירו התלמידים בגני ילדים, במקומות עבודה של ההורים ובעסקים על ציר מוריה

פורסם בתאריך: 22.5.18 10:41

תלמידי כיתות ה' מבית הספר הרצל בשכונת כרמליה בחיפה עבדו בסופרמרקט כחלק מפרויקט למידה מבוססת קהילה. התלמידים סימנו מחירים של מוצרים וסידרו אותם על המדפים, ולדבריה של מנהלת בית הספר תמר רבינר, במהלך העבודה למדו התלמידים על היבטים יזמיים וכלכליים של עסקים.

רבינר: "חצי שכבה יצאה לביקור בבתי עסק בציר מוריה, ואחד מהמקומות היה סופרמרקט. הרעיון היה שהם גם יראיינו את הבעלים וגם יעבדו קצת כדי להרגיש מה עושים שם. התלמידים יצאו לכל עסק בשלישיות עם שאלון מקיף על תולדות העסק, על הדרכים להקים עסק ועל הסיבה להקמת העסק המסוים. הם למדו על יזמות ועל כלכלה".

מקומות נוספים שבהם ביקרו התלמידים היו גני חובה אשר מזינים את בית ספר, ובהם הם סיפרו סיפורים לתלמידי הגן. התוכנית קיבלה את אישור משרד החינוך, והורי התלמידים היו שותפים לה.

 

 

רבינר: "הרעיון מאחורי הפרויקט הוא למצוא את התכנים הלימודיים בתוך פעימות החיים של התלמידים. זה אומר להגיע למקומות העבודה של ההורים ולמקומות בסביבת בית הספר כמו ארגונים ובתי עסק, שבהם התלמידים עסוקים בחייהם מעבר ללימודים".

איך מתבצעת התוכנית בפועל?

"אנחנו מתייחסים לבית הגידול של התלמיד, למקום הקרוב לו ביותר שנוגע בו אישית, מלמדים אותו איך להתייחס לכך, מסבירים לו מה ניתן ללמוד מכל מקום ומסייעים לו לרכוש מיומנויות שפתיות כמו כתיבה, סגנון תיאורי וחיבור שאלות".

לאלו מקומות עבודה של ההורים הגעתם?

"העמדנו אוטובוס לרשות כל כיתה שבחרה בשניים-שלושה מקומות עבודה מעניינים. למשל אחד ההורים ערך להם סיור מקצועי באינטל. אבא אחר שבבעלותו מועדון גלישה אירח את התלמידים והביא אורחים שהיו אלופי גלישה. הם דיברו על הספורט ועל הכלכלה".

לדבריה של רבינר, התלמידים נלהבים מעצם היציאה מבית הספר: "הם שמחים לצאת ללמוד במקום אטרקטיבי יותר מהכיתה".

 

תלמידי בית הספר הרצל בסופרמרקט (צילום: בית הספר הרצל)

תלמידי בית הספר הרצל בסופרמרקט (צילום: בית הספר הרצל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר