ראשים ישראליים בתערוכה בבית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)
ראשים ישראליים בתערוכה בבית הספר הרצל (צילום: בית הספר הרצל)

תערוכה בבית הספר הרצל: ראשים ישראליים

בית הספר הרצל חילק לתושבי כרמליה וכבביר ראשי קלקר וביקש מהם לעצב אותם בסממנים הקשורים לישראל. בשבוע שעבר נפתחה תערוכה בבית הספר שבה מוצגים 136 ראשים שנוצרו בקהילה

פורסם בתאריך: 29.5.18 15:51

תושבי השכונות כרמליה וכבביר בחיפה השתתפו במיזם של בית הספר הרצל ליצירת דגם קלקר של ראש אופייני ישראלי. במסגרת המיזם שהחל לפני חודשיים חולקו לתושבי השכונות ראשים עשויים מקלקר והם התבקשו לעצב אותם לפי ראות עיניהם. בשבוע שעבר נפתחה תערוכה בבית הספר שבה מוצגים 136 ראשים שנוצרו בקהילה, ובבית הספר ניצלו את המיזם כדי ללמד את התלמידים על נושאים שונים מהעבר שבאו לידי ביטוי ביצירות אשר הגיעו לתערוכה.

מנהלת בית הספר תמר רבינר מסרה כי התערוכה תימשך עד לאמצע חודש יוני והזמינה את הציבור הרחב לבוא ולהתרשם: "בית הספר שואף להיות מרכז משמעותי בקהילה, וזה בא לידי ביטוי בפעילות הזו. יש כאן מעורבות חברתית של הנעת הקהילה, ונוצר כאן משהו שגורם לנו הרבה גאוות יחידה – משהו שהוא שלנו ושזכה לאהדה רבה בשכונות".

 

 

איך רתמתם את התושבים לפרויקט הבית ספרי?

"הפצנו קול קורא לכל הקהילה דרך גני הילדים, שבט הצופים, שכנים בקרבת בית הספר, תושבי כבביר, תלמידים והוריהם וכמובן צוות בית הספר. לפני כן קיבלנו את אישורו של משרד החינוך שגם תקצב את הפרויקט, וכך יכולנו לקנות מספר רב של ראשי הקלקר".

איך הגיבו הילדים למטלה ולעובדה שתערוכה שכונתית תוצג בבית ספרם?

"במהלך החודשיים האלה הגיעו אלינו בכל בוקר ראשי קלקר מעוצבים, והתלהבות היתה עצומה. הפעילות הזו אפשרה לנו ללמד את התלמידים דרך היצירה מה היה כאן בעבר. למשל הגיע ראש שעסק בתוכניות טלוויזיה סאטיריות מהעבר. התלמידים מעולם לא שמעו על התוכנית 'ניקוי ראש' ועל תוכניות סאטירה דומות, אז לימדנו אותם עליהן. מבחינתנו זו היתה עוד דרך ללמד את ההיסטוריה של העם והארץ בצורה יצירתית ומהנה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר