שי בלומנטל בדיון של הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת
שי בלומנטל בדיון של הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת

פורום מקצועי יחליט על הפתרון לבית הספר נתיבות משה

הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון קבעה כי פורום מקצועי יבחן את האלטרנטיבות שמציעה עיריית חיפה לפתרון מצוקת המקום של התלמידים החרדים בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל

פורסם בתאריך: 12.6.18 08:39

פורום מקצועי יבחן את האלטרנטיבות שמציעה עיריית חיפה לפתרון מצוקת המקום של התלמידים החרדים בבית הספר נתיבות משה בקרית שמואל – כך החליטה הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בכנסת בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון. בפורום המקצועי יישבו נציג של משרד החינוך, נציג של רשת החינוך העצמאי, ראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק וח"כ שאשא ביטון.

זה שנתיים מנהלים הורי התלמידים בבית הספר מאבק נגד העירייה ומשרד החינוך בדרישה שיבנו עבורם מבנה חדש. הוועדה דנה בנושא במסגרת דיון על פיקוח ובקרה על מוסדות חינוך במגזר החרדי. עד כה הציעה העירייה כמה אלטרנטיבות, ובהן תוספת של קומה או שתיים, בהתאם לצורך, על המבנה הקיים בן שתי הקומות וכן התאמות ותיקוני בטיחות למבנה הקיים; מעבר לבית הספר החרדי שערי תורה הסמוך לגשר רושמיה; מעבר למבנה בקרית שמואל שניתן בזמנו לעמותה חרדית להקמת שני גנים שמעולם לא הוקמו; ומעבר למבנה גדול שעומד ריק בתחום השיפוט של עיריית קרית ים ואשר שייך לזרם מעיין החינוך התורני של ש"ס.

 

 

בתחילת הדיון הזכירה ח"כ שאשא ביטון כי הוועדה כבר קיימה שתי ישיבות בנושא, שאחת מהם התקיימה בחיפה ועסקה בתנאים הפיזיים בבית הספר, אך למרות זאת לא נמצא פתרון למבנה בית הספר נתיבות משה". לוועדה הוצגו התנאים הפיזיים הירודים בבית הספר, ובמיוחד חדרי השירותים ההרוסים. נציגי משרד החינוך שנכחו בדיון בוועדה אמרו בעניין זה כי המשרד העביר תקציב לשיפוץ השירותים בבית הספר ועכשיו הדבר תלוי בעיריית חיפה. שאשא ביטון מחתה על הטיעון שהעלה המשרד ואמרה שההתאמה הנדרשת היא של כלל המבנה ולא רק שיפוץ חדרי השירותים.

חבר מועצת העיר שי בלומנטל (הבית היהודי), שייצג את העירייה בדיון, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אמרתי לחברי הוועדה שהעירייה הציעה כמה פתרונות, אך רשת החינוך העצמאי, שבית הספר הוא בבעלותה, לא מסכימה לקבל אף אחד מהפתרונות. נציגי ההורים אמרו בוועדה שהפתרונות אינם ישימים. מסתבר שהמידע שהיה בידי יו"ר הוועדה היה חלקי והוא הגיע רק מההורי התלמידים ומגורמים פוליטיים אשר מעורבים בעניין. אני הצגתי את הצד של העירייה, ועכשיו שהפורום יחליט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר