כנס מנהיגים של עמותת מצמיחים
כנס מנהיגים של עמותת מצמיחים

מפחיתים את האלימות בכיתות: כנס מנהיגים של עמותת מצמיחים

כנס של תלמידים מנהיגים משלושה בתי ספר בחיפה - האיטלקי, הריאלי בית בירם והישיבה תיכונית יבנה - אשר משתתפים בתוכנית "נמ"ל (נוער מחולל לכידות) הבית" נערך במרכז ההדרכה המחוזי של משרד החינוך בקרית אליעזר

פורסם בתאריך: 14.6.18 14:25

כנס של תלמידים מנהיגים משלושה בתי ספר בחיפה – האיטלקי, הריאלי בית בירם והישיבה תיכונית יבנה – אשר משתתפים בתוכנית להפחתת אלימות בכיתות הלימוד נערך היום (חמישי) במרכז ההדרכה המחוזי של משרד החינוך בקרית אליעזר.

את התוכנית שנקראת "נמ"ל (נוער מחולל לכידות) הבית" יזמה עמותת מצמיחים, שפועלת בקרב תלמידים מכיתות ד'-י"ב, ביחד עם משרד החינוך ועם מכללת אורנים לחינוך, והיא ממומנת על ידי פדרציית יהודי ניו יורק ועיריית חיפה. העמותה פועלת במרכז מצמיחים להפחתת אלימות בבתי הספר זה כעשור, ומטרתה היא להפחית סבל וכאב של ילדים ולהפוך את הכיתות בישראל למקום בטוח ונעים יותר. המרכז פועל לפי מודל של התערבות בסדנאות שמעניקות למחנכים ולתלמידים כלים להפחתת אלימות מילולית, אלימות ברשתות חברתיות, חרם כיתתי וכדומה. התלמידים שמשתתפים בכנס נבחרו על ידי חבריהם לכיתה והוגדרו על ידם כמנהיגים.

עמותת מצמיחים נוסדה על ידי יוני צ'ונה, שמשמש כיום כמנכ"ל העמותה, וגיאורג רוסלר, שהוא מנכ"ל מתנדב. לפני שנתיים ניתנה לצ'ונה הזדמנות במסגרת החממה ליזמות חברתית של הפדרציה לבנות את התוכנית.

 

 

מנהלת התוכנית נמ"ל הבית אבישג מרקוב, המשמשת מנחה בכירה במרכז מצמיחים: "הכנס מפגיש ילדים מחיפה – יהודים וערבים, דתיים וחילוניים – ואת הוריהם, ובמסגרתו אנחנו דנים בדרכים להפחתת אלימות. בתחילת שנת הלימודים נפגשנו עם מחנכות של כיתות י' בכמה בתי ספר בחיפה, עשינו להן הכנה, ואחר כך העברנו פעילות לתלמידים. שאלנו אותם שאלות שמטרתן היתה היא לברר איזו התנהגויות בכיתה גורמות לאחרים להרגיש טוב לגבי עצמם ומעלות את תחושת השייכות בכיתה, ולאחר מכן קיימנו בחירות בכל כיתה, שבהן נבחרו תלמידים שחבריהם חשבו שהם מגבירים את תחושת השייכות. אנחנו לא מחפשים תלמידים שניחנו בכריזמה או ביכולת רטורית – דברים שבדרך כלל מתחבר למנהיגות – אלא אנשים שיש להם יכולת לעשות חיבורים בשקט בלי להיות מובילים. לילדים אכפת מה החברים שלהם חושבים עליהם, ולכן אנחנו מסייעים לתלמידים שנבחרו לגלות את התכונות האלה אצלם ולפתח אותן לטובת הכיתה ובית הספר".

לדבריה של מרקוב, "אנחנו מנחים 400 סדנאות כיתתיות בשנה ונפגשים עם 40,000 תלמידים. לאחר מכן חברה חיצונית אוספת נתונים מבתי הספר כדי לבדוק אם קרה שינוי לאחר ההתערבות של מצמיחים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירין אמסלם

    אני חייב להגיד משהו שמפריע לי , אני לומד בבית ספר ציבורי עירוני ה ונוכח בהמון פרוקיטים של מנהיגות מעירית חיפה ומשרד החינוך , ואתם אפילו לא חושבים לציין אותם , ואתם פשוט לא מפסיקים לציין ולהשביח את בית הספר הראלי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר