המבנה ברחוב שער פלמר 4 (צילום: דוברות עיריית חיפה)
המבנה ברחוב שער פלמר 4 (צילום: דוברות עיריית חיפה)

האוניברסיטה תקים את בית הספר למדעי הנתונים בקמפוס הנמל

עיריית חיפה תקצה לאוניברסיטת חיפה את המבנה ברחוב שער פלמר 4 שישמש בין השאר לתוכניות לימוד של החוגים למדעי המחשב ולסטטיסטיקה. הלימודים במקום יחלו ב-1 באוקטובר 2019

פורסם בתאריך: 4.7.18 15:53

חיזוק משמעותי לפרויקט קמפוס הנמל בעיר התחתית בחיפה. מועצת העיר אישרה בישיבתה אתמול (שלישי) הצעת החלטה שלפיה תקצה עירייה חיפה לאוניברסיטת חיפה את המבנה ברחוב שער פלמר 4 שישמש לפעילות בית הספר למדעי הנתונים של האוניברסיטה. המבנה כולל קומת מרתף, קומת קרקע ושתי קומות נוספות, אך ההקצאה לא תחול על כמה יחידות משנה בקומת המרתף, בקומת הקרקע ובקומה הראשונה.

בדברי ההסבר להחלטתה של מועצת העיר צוין כי האוניברסיטה תבנה שלוש קומות נוספות בבניין על מנת להקים בו את בית הספר למדעי הנתונים שיחל לפעול במקום ב-1 באוקטובר 2019. עוד צוין בדברי ההסבר כי האוניברסיטה התחייבה בפני העירייה כי בית הספר למדעי הנתונים יכלול תוכניות לימודים מהחוג למדעי המחשב, מהחוג למערכות מידע ומהחוג לסטטיסטיקה, ופעילות מחקרית שבמסגרתה יועברו לנכס מעבדות מחקר במדעי המחשב ובתחום הרפואה הדיגיטלית שישתלבו עם קהילת היזמות המתפתחת בעיר התחתית בתחומים אלה.

 

 

קמפוס הנמל הוא פרויקט הדגל של העירייה בתקופת כהונתו של יונה יהב כראש העיר. בבסיס הפרויקט, אשר משמש דוגמה להתחדשות עירונית בקנה מידה ארצי, עמדה הנחת היסוד שהשקעה בתשתיות ציבוריות ועידוד מוסדות אקדמיים ובתי עסק להגיע למתחם ימשכו אליו סטודנטים וצעירים. ואכן, תשתיות המרחב הציבורי באזור העיר התחתית, שהיה מוזנח שנים רבות, שודרגו בהשקעה עירונית עצומה, והקמפוס הפך למתחם אקדמי ותרבותי מוטה צעירים. הפרויקט כלל שדרוג של התשתיות ברחובות רבים במתחם, ובהם העצמאות, הנמל, הבנקים, יפו ונתנזון, כמו גם שיקום המרחב הציבורי בשוק התורכי ההיסטורי וביטול תנועת כלי הרכב בו.

מהעירייה נמסר כי המבנה ברחוב שער פלמר 4 מצטרף לשני מבנים שבהם כבר פועלת שלוחת האוניברסיטה בקמפוס הנמל. להערכת העירייה, בשנת 2019 ילמדו בשלוחה זו כ-2,000 סטודנטים, ובשנת 2022 יגדל מספרם לכ-5,000.

במכתב ששלח נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין ליהב צוין כי בית הספר למדעי הנתונים הוא מיזם ייחודי בארץ אשר עתיד לשדרג את האוניברסיטה כמוסד מחקר והוראה מוביל. "חלק מהותי בתוכנית האסטרטגית להתפתחותה של אוניברסיטת חיפה ולחזון המולטיברסיטה שלנו הוא הגדלת המעורבות והפעילות והשילוב של האוניברסיטה במרקם העירוני חברתי של חיפה, והרחבת הפעילות שלנו בקמפוס הנמל באזור העיר התחתית היא צעד משמעותי במימוש חזון זה", אמר רובין.

יהב: "הקמתה של שלוחת האוניברסיטה בקמפוס הנמל מהווה חלק מהגשמת החזון של הפיכת חיפה לעיר הסטודנטים המרכזית של מדינת ישראל, והיא מהווה אירוע מכונן בהיסטוריה של העיר אשר מתקן עוול היסטורי שנמשך שנים, ובהן אלפי סטודנטים שלומדים באוניברסיטה כלל לא הורגשו בחיי היום יום של חיפה בשל מיקום הקמפוס בשולי העיר. מה שנראה לרבים לפני שנים ספורות בלבד כחלום הפך למציאות. לעיריית חיפה ולאוניברסיטת חיפה יש ניסיון רב ועשיר של פעילות משותפת בעשרות פרויקטים במהלך השנים האחרונות, אך זהו ללא ספק הפרויקט הגדול ביותר והמשמעותי ביותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שוחד ושחיתות

    "העירייה תקצה לאוניברסיטה". האוניברסיטה קיבלה תרומות של עשרות מליוני שקלים מדוע אינה רוכשת את הבניין?
    האם זו עירייה פילנטרופית מכספי הארנונה הכי גבוהה בארץ כלפי מוסדות השכלה גבוהה עם משכורות עתק לסגל ומנהלה??
    אם רוצים את הבניין שירכשו אותו, מה זה "העירייה תקצה".
    האוניברסיטה לא גוף עירוני. זה שחיתות, שערוריה מוחלטת, אולי אפילו שוחד למטרת פרסום לפני הבחירות.

  2. עוקבים

    נקווה שהעיריה לא מוותרת על ארנונה מהאוניברסיטה כל חודש בעוד הארנונה לעסקים בעיר היא מוגזמת בצורה שערוריתית.

  3. מורה במכינה בחיפה

    יכול להיות שכדאי שאוניברסיטת חיפה תשקיע קצת יותר כסף בהקטנת מספר התלמידים בכיתות וקצת פחות בעסקי נדלן?

  4. ש. חשדני

    אז…. העיריה נותנת לאוניברסיטה בניין. אשתו של יונה יהב עובדת באוניברסיטה. לא, לא חשוד בכלל. מה פתאום.

  5. הנמל 51

    "בדברי ההסבר להחלטתה של מועצת העיר צוין כי האוניברסיטה תבנה שלוש קומות נוספות בבניין " שכחו רק לציין שכל בניה שם דורשת אישורים מיוחדים כי הבנינים הינם בנינים לשימור=אי לכך לא יתקבל אישור לקומות נוספות ואז WIN WIN כותרת לבחירות ואונבריסטיה חדשה ( אשר יכולה להזכיר את אונבריסטת ביר זי)

  6. חיפה עיר מזוהמת עם פוטנציאל אדיר

    הלוואי שחברה צעירים שאכפת להם יותר מבריאות הילדים שלהם והם קצת ביצועיסטים יחליפו את כל ראשי הערים העייפים של חיפה והקריות ….. המקום הזה הוא יכול להיות פנינה .רק צריך להפטר מכל הזיהום והמזהמים ולהתחיל להשקיע כמו שצריך בשחזור העיר התחתית והדר ,בניית מלונות ומקומות בילוי והבאת תיירי פנים וחץ .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר