ילדים מנגנים (צילום: (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ילדים מנגנים (צילום: (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הצעה לפתוח בחיפה בית ספר יסודי לאמנויות

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג פנתה למערכת החינוך העירונית בבקשה לקיים דיון באפשרות לפתוח בית ספר יסודי לאמנויות, בדומה למסגרות שקיימות בערים אחרות: "כעיר אנחנו צריכים לתת מענה רחב יותר"

פורסם בתאריך: 23.7.18 13:54

חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו פנתה למערכת החינוך העירונית בבקשה לפתוח בית ספר יסודי לאמנויות בעיר. במכתב ששלחה גולן-שטיינברג לראש מערכת החינוך אילנה טרוק היא כתבה: "אבקש לקיים דיון ולהכין תוכנית כדי לפתח בית ספר ייחודי שבו ילמדו, מעבר למקצועות הליבה, מגמות ייעודיות ללימודי מוזיקה ואמנות פלסטית".

גולן-שטיינברג התייחסה לכך שבערים אחרות קיימים בתי ספר יסודיים לאמנות: "לצערי, כיום המענה היחיד שהעיר נותנת ללימוד אמנויות קיים רק במסגרת בית הספר רעות שהוא חטיבת ביניים ותיכון. לתלמידים בגיל בית הספר היסודי אין מענה הולם. אנחנו כעיר צריכים לתת מענה שהוא הרבה יותר רחב".

 

 

לדבריה, היוזמה נולדה בעקבות שיחה עם אם לשלושה ילדים שלומדים פסנתר, אשר קבלה על כך שמדובר בהוצאה יקרה מאוד: "האם סיפרה לי שעלות שיעורי הפסנתר מסתכמים ב-1,200 שקל בחודש ושיש גם הוצאות נוספות מעבר לשיעורים. זה עסק יקר מאוד".

האם לימוד מוזיקה כפי שהוא מתבצע היום, במסגרת מערכת השעות הרגילה, אינו מספק?

"לא. לומדים שעה אחת של מוזיקה בשבוע, וגם אז לומדים משהו פשטני מאוד ולא מעמיק. אותה אם אמרה לי 'תתנו להורים אפשרות לרשום ילד לבית ספר אמנותי מכיתה א' שבו הוא יוכל ללמוד את הנושא בהרחבה, כך שילדים ילמדו לנגן בכלים שונים ואפילו בהרכבים וילמדו גם שירה ופיתוח קול'. יש ילדים שכאשר תינתן להם אפשרות לפתח כישוריהם האמנותיים בבית הספר יהיה להם טוב יותר. תהיה פחות אלימות, יהיו פחות הפרעות קשב וריכוז, ויהיה להם קל יותר ללמוד גם את מקצועות הליבה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר