דגל הגאווה (צילום: אילן אסייג)
דגל הגאווה (צילום: אילן אסייג)

"רב הטכניון" ננזף על חתימה על גילוי דעת נגד הלהט"ב

בעקבות חתימתו של הרב אלעד דוקוב על גילוי דעת שמכנה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים" ואת מאבקם "טרור", האחווה הגאה בטכניון פרסמה עצומה במחאה על הדברים. נשיא הטכניון פרץ לביא: "הרב נקרא לסדר"

פורסם בתאריך: 30.7.18 08:07

הרב אלעד דוקוב אשר משמש כרב בית הכנסת בטכניון נקרא לסדר על ידי נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא לאחר שחתימתו הופיעה בגילוי דעת שפרסמו 200 רבנים בשבוע שעבר, ובו הבעת תמיכה ברב של ירושלים אריה שטרן שאמר כי ילדים של זוגות חד מיניים יגדלו להיות אומללים.

בגילוי הדעת שעליו חתום דוקוב כרב הטכניון נכתב: "הטרור האגרסיבי המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של משפחה, להרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים לא יצלח".

בעקבות החתימה פרסמה האחווה הגאה בטכניון עצומה שבה נכתב: "אנו הח"מ, סטודנטיות וסטודנטים בטכניון, קראנו בצער ובכאב את גילוי הדעת שהתפרסם לאחרונה ותומך באמירותיו הלהט"בפוביות של רב העיר ירושלים. אנחנו רוצים להביא לידיעתכם כי על גילוי הדעת חתום גם הרב אלעד דוקוב בצירוף התואר 'רב הטכניון'. גילוי הדעת פוגע בכל אדם להט"ב בכך שהוא מכנה אותו 'סוטה', ובמשתמע גם כחולה במחלת נפש. כמו כן, המסמך מכנה את אורח החיים הלהט"בי 'תועבה' ומשתמש במילה 'טרור' כדי לתאר את המחאה הציבורית הלגיטימית של ארגוני הקהילה הגאה למען שוויון זכויות בהורות ובשאר תחומי החיים. תמיכתו של הרב דוקוב כאשר הוא מציג עצמו כ'רב הטכניון' היא לא מקובלת, שכן היא מדירה אוכלוסיות שלמות בקמפוס הן מהפעילות הדתית-תרבותית שאותה הוא מנהל, והן מהשיעורים שאותם הוא מעביר בהיותו מרצה. זאת ועוד, הוא פוגע פגיעה חמורה בתדמיתו של הטכניון כמוסד הדוגל בדו קיום ובפלורליזם".

 

 

בתגובה מסר נשיא הטכניון הפרופ' פרץ לביא: "הרב דוקוב משמש כרב בית הכנסת הפועל בטכניון ואיננו 'רב הטכניון' – תואר שממילא אינו קיים. חתימתו על מכתב הרבנים משקפת את דעתו האישית בלבד ולא את עמדת הטכניון. הרב דוקוב נקרא לסדר על כך שלא הבהיר את הדברים כנדרש והתיימר לדבר בשם הטכניון. נדגיש כי מכתב הרבנים עומד בסתירה מוחלטת לרוח הטכניון הדוגלת בשוויון מלא לכל אדם, ללא קשר להשתייכותו החברתית, הדתית והתרבותית. בטכניון לומדים ועובדים סטודנטים, עובדים וחברי סגל חברי הקהילה הלהט"בית, ואנו תומכים בהם ובמשפחותיהם באופן מלא. הטכניון משמש דוגמה ומופת לסובלנות בחברה הישראלית, ואנו נחושים להמשיך ולפעול ברוח זו גם בעתיד".

מדוברות הטכניון נמסר: "בבירור שנערך עם הרב דוקוב הוא הדגיש כי מנסחי המכתב הוסיפו את התואר רב הטכניון ללא ידיעתו וכי הוא אף שלח להם מכתב וביקש שיתקנו טעות זו. הרב התנצל מעומק הלב אם נגרמה אי נוחות או פגיעה כלשהי מאי דיוק זה והוא מזמין כל אדם לשיח ישיר".

תגובתו של הרב דוקוב תובא לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבו ג'ילדה

    נו ,כבר אמרנו ,טרור להטבי . אם איזה פרופסור היה מדבר נגד חרדים/ מתנחלים . לא היו קוראים אותו לסדר . סתימת פיות ,אירן זה כאן . כבר אמרנו??

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו דרך הצהוב. כפייה. זו דרך השמאל הרדיקלי.
    והוא משתמש בכל הבלתי נשלט הזה כדי להרוס כל ערך וכל סממן יהודי על פני האדמה.
    איפה אתה ביבי. שרה כבר עברה לצד של השמאל. ואתה?

  3. אחד

    איפה חופש הדיבור חופש הדעה חופש המחשבה משטרת החד מיניים!!!

  4. אסנת אלבו עטיה

    כל האמיצים שמכפישים בעילום שם… גיבורים גדולים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר