השטח שעליו מתוכננת בניית בית הספר ברמת אשכול
השטח שעליו מתוכננת בניית בית הספר ברמת אשכול

ועד רמת אשכול מתנגד לבניית בית ספר בשכונה

עיריית חיפה מתכוונת לבנות בית ספר יסודי ברמת אשכול שיכיל 18 כיתות. בוועד השכונה טוענים שבית הספר נועד לשרת שכונות אחרות כמו רמת גוראל המתוכננת, ויגרום למצב בלתי נסבל מבחינה תחבורתית

פורסם בתאריך: 8.8.18 08:04

עיריית חיפה מבקשת לבנות בית ספר יסודי ברמת אשכול, אך בוועד השכונה מבטיחים לצאת למאבק ציבורי כדי שבית הספר המתוכנן לא יקום בשכונתם מכיוון שלטענתם עתיד בית הספר המתוכנן לשרת בעיקר תלמידים משכונות אחרות. עם זאת, לדבריה של ראש מערכת החינוך בעירייה אילנה טרוק, "אנחנו נבנה בית ספר יסודי ברמת אשכול ונבקש אישור לפתיחתן של 18 כיתות".

חבר ועד רמת אשכול עמית גונן: "מה שהעירייה עושה הוא דבר שלא ייעשה. הם משתמשים ברמת אשכול כדי לפתור בעיה בשכונות אחרות, בדגש על התלמידים שיגורו בשכונה המתוכננת רמת גוראל. רמת אשכול היא שכונה קטנה יחסית שאין בה מספיק ילדים לאכלס אפילו כיתה אחת בכל שכבת גיל. בתוכנית לבניית בית הספר בשכונה שראיתי בעבר דובר על כך שהוא יכיל שתי כיתות בשכבה, וכבר אז זה נראה לנו חריג ולא הגיוני. כעת רוצים לפתוח שלוש כיתות בשכבה. זה אומר מאות כלי רכב שייכנסו לשכונה בבוקר עם תחילת הלימודים ובצהריים לאחר סיומם. אנחנו בוועד השכונה מתנגדים לכך לחלוטין כי זה יהרוג את השכונה. כבר כיום, כשיש פקקים בכביש פרויד, זה משפיע על כל השכונה, ואם בית הספר יוקם תהיה כאן שואה תחבורתית. אין לרמת אשכול יכולת להתמודד עם הגידול הזה".

 

 

פניתם לעירייה?

"בהחלט. שאלתי מה לגבי תוכניות תחבורתיות ואמרו לי שלא דנים בזה עכשיו, כלומר נחליט שיש בית ספר ואחרי זה נזרוק את התיק לאגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף והם יצטרכו לפתור את הבעיה. כך לא מתכננים. לפי התוכנית, הכניסה לבית הספר תהיה דרך רחוב פרץ ברנשטיין שהוא רחוב קטן וחד סטרי. להכניס כמה מאות מכוניות לרחוב הזה או להשאיר את הילדים במקומות אחרים בשכונה והם ילכו ברגל לבית הספר זה דבר לא בא בחשבון. גם כך אין לנו מספיק מקומות חניה ברמת אשכול".

יו"ר ועד רמת אשכול משה קפלן: "ועד השכונה לא ייתן יד להריסת המרקם הפיזי שלה. נתנגד בכל האמצעים העומדים לרשותנו לבניית בית הספר בשכונה".

במקביל מתכוונת העירייה לבנות בית ספר יסודי גם בשכונת ורדיה. לפי התוכניות, בית ספר זה עתיד להכיל 12 כיתות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. למה רמת גוראל?

    למה לא להקים את בית הספר ברמת גוראל.. צמרמורת לומר את שם העסקן הזה ולחשוב שהוא מקבל על שמו שכונה שלמה ולא נניח זוכי פרס נובל החיפאים. עצוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר