אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)
אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)

קו מידע להורי תלמידים בחינוך המיוחד

לקו המידע שיתחיל לפעול ב-19 באוגוסט ניתן יהיה לפנות בשאלות הקשורות לשיבוצים לבתי ספר, לזכאות להסעות, לוועדות השמה וכדומה והוא יאויש על ידי נציגים של העירייה העוסקים בנושאים הרלוונטיים

פורסם בתאריך: 8.8.18 10:02

קו מידע טלפוני להורי התלמידים בחינוך המיוחד יופעל בקרוב על ידי עיריית חיפה. הקו יתחיל לפעול ביום ראשון, 19 באוגוסט, וניתן יהיה לפנות אליו בכל שאלה הקשורה למערכת החינוך המיוחד, ובכלל זה שיבוצים לבתי הספר, זכאות להסעות למוסדות החינוך, ליווי בהסעות, שעות העלייה להסעות, מסלול ההסעות וועדות השמה. נוסף על כך יינתנו בקו המידע מענה לדילמות של הורים בנושאים הקשורים לחינוך המיוחד וייעוץ מקצועי.

את הקו יאייש צוות מקצועי רב תחומי של אגף החינוך בעירייה שיכלול נציג מהמחלקה לחינוך מיוחד, נציגת ועדות ההשמה, פסיכולוגית, הממונה בעירייה על ההסעות והממונה על המלוות ועל הסייעות. בעירייה מציינים שהמענה לכל שאלה יינתן במקום ושבמקרים הדורשים בדיקה יוקצבו לכך עד שני ימי עבודה.

 

 

הורים לתלמידים בחינוך המיוחד נאלצים מדי שנה להתמודד עם קשיים ביורוקרטיים רבים, ולעתים הם חווים קשיים רגשיים לאחר שהם מתבשרים על כך שילדם אינו מתאים ללימודים במסגרת החינוך הרגילה. כמו כן יש מקרים שבהם תלמידים שאובחנו כבעלי לקויות והופנו למסגרת החינוך המיוחד יכולים ללמוד במסגרת משלבת בחינוך הרגיל, אך ההורים אינם מודעים לכך. נוסף על כך מתמודדים ההורים עם שאלות באשר לזכויות של תלמיד בחינוך המיוחד, למערך התומך המתאים לצורכי הילד, ולזכאותו להסעה בכל מקרה או בהתאם למרחק של מגוריהם מבית הספר.

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "העירייה ערה לרחשי הלב של הורי התלמידים ולשאיפתם שילדיהם ייקלטו במערכת חינוך מיטבית שעונה על צורכיהם. המחלקה החדשה שאחראית על נושא החינוך המיוחד יזמה את פתיחת הקו הטלפוני להורי התלמידים שיענה על השאלות בתחום החינוך המיוחד".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר