בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)
בית הקהילות לגאווה וסובלנות (צילום: דוברות עיריית חיפה)

מורים יעברו סדנאות בנושא להט"ב בבית הקהילות

מורים בבתי ספר תיכוניים בחיפה ילמדו על הצרכים של קהילת הלהט"ב ועל ההתמודדויות של בני נוער עם נושאי זהות מגדרית. הם ירכשו כלים פדגוגיים כדי לתת מענה מקצועי לתלמידים תוך קיום שיח פתוח

פורסם בתאריך: 11.8.18 08:46

מורים מבתי ספר תיכוניים בחיפה יעברו בשנת הלימודים הקרובה סדנאות בנושא זהות מגדרית, נטייה מינית ושוויון מגדרי בבית הקהילות לגאווה ולסובלנות ברחוב מסדה בהדר. בעיריית חיפה מציינים שהתוכנית הוכרה על ידי משרד החינוך ושהיא תקנה ידע למורים לקידום ההבנה והצרכים של קהילת הלהט"ב, תוך קיום שיח סובלני לצמצום הסטיגמות בנושא.

תוכנית הלימודים תחולק לשתי יחידות תוכן. הראשונה שבהן תעסוק בבני ובבנות הנוער ותכלול רקע בנושאי הקהילה הגאה, מגדר, שוויון מגדרי, להט"בפוביה והמציאות שעמה מתמודדים בני נוער להט"בים בישראל, בליווי סיפור אישי ודיון על היכולות של בני הנוער לחולל שינוי. היחידה השנייה תעסוק בהוראת הנושא והיא תכלול הענקת כלים פדגוגיים למורים למתן מענה מקצועי לתלמידים תוך קיום שיח פתוח ובירור עמדות אישיות.

המורים יקבלו כלים וטיפים לקיום שיח רגיש עם תלמידים בנושא זהות מינית ומגדרית. בעירייה מציינים שהמפגשים והסדנאות שבהם ישתתפו המורים ייבנו ביחד עם הצוות החינוכי בכל בית ספר כדי ליצור התאמה לצרכים המקומיים.

 

 

מנהל בית הקהילות ארנון אלוש: "התוכנית תעניק לאנשי החינוך כלים מקצועיים להבנת ההתמודדויות הייחודיות של נוער להט"בי בישראל ברגישות הראויה. עבור בני הנוער זו תהיה אבן דרך משמעותית ביצירת אקלים בית ספרי מכיל ומכבד".

חבר מועצת העיר יוסי שלום, מחזיק תיק הנוער והצעירים ותיק הקהילה הגאה בעירייה: "מבחינתי תוכניות הלימוד הללו למורים שיועברו בבית הקהילות הן חלום שמתגשם. אנחנו אמנם לא ממציאים את הגלגל אבל אנחנו בהחלט מכניסים את מערכת החינוך של חיפה למקום חדש, טוב ונכון יותר עבור כולנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאלה לכתב

    מעניין האם גם מורים בבתי ספר ערביים וחרדיים יעברו את הסדנאות?
    או שאת הסובלנות ללהט"ב דורשים רק מהחינוך בבתי ספר ממלכתיים יהודיים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר