בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

בית הספר הפתוח יושבת עם פתיחת השנה

ועד ההורים של בית הספר הפתוח הודיע שעיריית חיפה נסוגה בה מההבנות שאליהן הם הגיעו במשא ומתן וכי האולטימטום לעירייה חלף ואין ברירה אלא להשבית את בית הספר. מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה נחושה להמשיך ולפתח את הפתוח בדרכו הייחודית"

פורסם בתאריך: 16.8.18 14:02

ועד ההורים של בית הספר הפתוח בחיפה הודיע היום (חמישי) להורים שהוא מתכוון להשבית את שנת הלימודים הקרובה. בהודעה ששלח הוועד מוסבר כי הוא ניהל משא ומתן עם עיריית חיפה בכמה נושאים "אלא שבשבועיים האחרונים ובטרם התגבשו ההסכמות לכדי הסכם כתוב, העירייה שככל הנראה חשה משום מה שאנחנו כהורים לא מוכנים להילחם על העקרונות האלה פשוט חזרה בה מההבנות ושלחה אותנו (ולא בפעם הראשונה) לדבר עם המנהלת".

ההבנות שאליהן מתייחס הוועד נוגעות לדרישה לשנות את שיטת ההגרלות, למעבר למבנה אחר, לתשלום חובות של העירייה לעמותת ההורים ולתלונותיהם של ההורים כלפי המנהלת. ההורים מציינים כי הם הסכימו להתפשר על מינוי בודק מקצועי ואובייקטיבי שיכתוב דוח מפורט על מצב החינוך בבית הספר ועל עבודת ההנהלה ויכריע לגבי עתיד המוסד, אך דרישה זו לא נענתה.

 

 

בעקבות הנסיגה של העירייה מההבנות, מסביר הוועד, הוא הודיע על אולטימטום שאם יפקע יכריז הוועד על השבתה. בהודעה נכתב: "בלית ברירה ולאחר שמועד האולטימטום חלף, ועד ההורים התכנס אתמול והחליט פה אחד על אי פתיחת שנת הלימודים בבית הספר".

בוועד מציינים כי לפני ההשבתה תכונס אסיפת הורים ותאורגן הפגנה. הוועד מבטיח שיעשה הכל כדי להימנע משביתה.

ממשרד החינוך נמסר, כי בית הספר ערוך ומוכן לפתיחת שנת הלימודים: "משרדנו מגבה באופן מוחלט את הנהלת בית הספר ואנו סומכים על המנהלת ועל הצוות החינוכי שימשיכו לקדם דיאלוג מכבד עם קהילת בית הספר. משרדנו והעירייה ימשיכו ללוות את בית הספר בהמשך טיפוח הייחודיות הבית ספרית".

בתגובה נמסר מהעירייה: "העירייה רואה בבתי הספר הייחודים דרך להעצמת התלמידים, ובהתאם לכך מתייחסת העירייה לבית הספר הפתוח שאותו היא נחושה להמשיך ולפתח בדרכו הייחודית, תוך שמירה על ההבנות ועל ההסכמות שהתקבלו עם ההורים. במסגרת זו מובילה העירייה זה כשנתיים תהליך הסדרה של תל"ן והעברת כספים לעמותת ההורים שקיבלה לפני שבועות אחדים את אישור רשם העמותות. בתוך כך, העירייה שילמה כבר עבור מורי התל"ן את כל דוחות הביצוע שאותם הגישה עמותת ההורים לעירייה. עמותת ההורים העבירה דוחות ביצוע עד לחודש יוני ואלו שולמו במלואן על ידי העירייה, וכך ייעשה גם בהמשך כאשר התשלומים הבאים יבוצעו גם הם לפי דוח ביצוע ובכפוף להוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. קבלת התלמידים לבית הספר תתבצע כפי שסוכם עם ההורים באופן יחסי לגודל שכונות העיר. ההסכמה בעינה עומדת ותבוצע ברישום הקרוב. עמותת ההורים ביקשה להביא את ד"ר אריה קיזל, ראש המגמות לחקר החינוך האלטרנטיבי ופיתוח מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה, לשם הובלת תהליך רענון והתאמת רוח בית הספר הפתוח לעת הזו. העירייה פנתה באישור מנהל המחוז במשרד החינוך לד"ר קיזל שהסכים להיפגש ולבחון אפשרות להוביל את התהליך. בתוך כך תמשיך העירייה לפתח את בית הספר כפי שעשתה עד כה, כאשר רק השנה היא בנתה שלוש כיתות חדשות במבנה אולם הספורט הישן וחנכה אולם ספורט חדש ומונגש. אם בעתיד יידרשו כיתות נוספות תגיש העירייה בקשה לבנייה נוספת בהתאם לצורך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משרד החינוך רחוק מלהחזיק אג׳נדה חינוכית. אני חושבת. שהשם כבר מזמן לא הולם. זה משרד להדתה, ומשרד להדרה של נשים, הורים , ילדים. מזמן הוא לא מייצג שום ערך חינוכי שאפשר להאמין בו.

  2. ענבל בר סלע

    עיריית חיפה
    מחלקת החינוך
    הגיע הזמן שתחליטו לקחת את הנושא באמת ברצינות.
    תעשו מעשה אמיץ. תתמכו בחינוך הייחודי והמצוין שיש בבית הספר הפתוח.
    כל כך הרבה עמל של שנים הושקע בבנית הפרויקט המופלא הזה!!
    בשלוש השנים האחרונות, מאז הוצנחה מנהלת חסרת ידע או נסיון בתחום על ידי העיריה ומשרד החינוך המקום פשוט הולך ומתפורר. הופך לבית ספר קונבנציונלי. כמו שנוח לכם לנהל.
    עיריית חיפה
    מחלקת החינוך
    תראו שאתם אנשים אכפתיים!
    תראו שאתם אנשים עם חזון ואידאולוגיה ולא רק אינטרסים ציניים.
    תתמכו באמת במקום המקסים והמיוחד הזה.
    פנינה שאין דוגמתה בעירנו ובהרבה מקומות אחרים.
    אתם יכולים להתגאות בה!
    תנו גיבוי להורים ולצוות החינוכי שמנסה בשארית כוחותיו לשמור על הצביון והרוח המיוחדת.
    תמלאו כבר את מה שהבטחתם!
    תראו שאפשר לסמוך עליכם!

  3. חיפאי,

    מערכת החינוך בכלל, ובחיפה בפרט, פוגעת ודורסת בכל מה שמיוחד ומצליח –
    במיוחד כי זה מראה את ערוותה של המערכת החינוכית הכושלת ורק לאחרונה התחילה לפזול לצדדים ולראות כמה היא מדרדרת את חינוך ילדנו.
    בלי קשר לבית הספר הפתוח, רעות, וכל ייחודי אחר – הפגיעה בכולנו הינה מובנת במערכת!

  4. מורה בבית הספר הפתוח

    הורים תרדו מהעץ! עבדתי עם המנהלת הקודמת, ותמיד היתה לי תחושה של כאוס. בשנה האחרונה של המנהלת הקודמת התחיל שינוי – פתאום לא היה כסף לכל בקשה של כל מורה, כי פתאום היתה ביקורת על כספים שהוצאו… תלמידים שעברו מהפתוח לחטיבות אחרות ולתיכונים היו צריכים שיעורים פרטיים להשלמת ידיעות (הילדים באו לחדר מורים לשאול את הצוות אם הם מכירים מורים!) אסור היה לערב הורים בלמידה של הילדים – בעיקר בקשיים שלהם. ילדים היו נכנסים/יוצאים מהכיתות, מגיעים בשעה 9 או יותר מאוחר לבית הספר (בגלל ההורים!!!) מטיילים בזמן השיעורים יושבים על שולחנות, אוכלים מתי שבא להם… אבל עזבה הקודמת ויצאה לפנסיה מוקדמת (מה קרה? מנהלות בדרך כלל לא יוצאות לפנסיה מוקדמת!!!!) וזכיתי לעבוד עם המנהלת הנוכחית! מדהימה! יחסה לתלמידים – נפלא. יחסה למורים – מכבד, מכיל ומעצימה ולא מזלזל ומתנשא, יחסה להורים מכבד (כן, כן, מכבד! אתם מזלזלים בה מהרגע הראשון!!!) כל מה שקשור ללימודים, ליחס לתלמידים, לעבודה השוטפת בבית הספר וגם לשיתוף הפעולה עם ההורים – הכל ממשיך כפי שהיה! יש קצת יותר משמעת וקצת יותר דגש על למידה ופחות זילזול מצד הילדים. יש כבוד למורים ופתיחות. המורים (שנשארו אותם מורים! חוץ מאלה שיצאו לפנסיה או שהתקדמו לתפקידים שאליהם רצו להגיע/ניהול או סגנות) הם אותם מורים, וההוראה נשארה באותה רוח!!!!!! הילדים הינם מרכז העשייה בבית הספר! אצל המנהלת הקודמת – מורה שהרים את הראש – מיד היתה "מקפדת ראשו" ומעזיבה אותו/אותה! אבל חל שינוי –
    לכם, ההורים, לקחו את "הכוח לשלוט" ופתאום לא מוצא חן בעיניכם… אם כל כך רע לכם – תצביעו ברגליים ותעזבו! מהרגע הראשון לא נתתם למנהלת הנוכחית לנהל את בית הספר, והיא עושה זאת בנועם, בכבוד, ובהמון אהבה. אז שוב – אם לא טוב לכם – קומו ועיזבו!!!

  5. הורה מיואש

    אוי לנו אם מורה כזו עדיין משוטטת במסדרונות בית ספרנו. בושה וחרפה וחוסר הבנה בסיסי של תפקיד בית הספר בחיי ילדנו. תעירו אותי כבר מחלום הבלהות הזה, ואובדן הדרך. כל מערכת החינוך מכוונת את עצמה למקום בו היינו לפני שלוש שנים, לפני בוא המנהלת החובבנית חסרת הכישורים וחסרת היכולות, שהונחתה בביתנו, בלי שום רצון להתקדם וללמוד על האג'נדה החינוכית שבה בחרנו. ואנחנו – הולכים אחורה אל ימי החשכה…

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מורה שקוראת לתלמידים שלה לעזוב
    זאת בדיוק ההתדרדרות של ביהס…
    את לא מבינה מה זה חינוך פתוח
    כל מה שקראת לגנאי זה מה שחיפשנו בביהס
    את מתגאה במה שקורה עכשיו? כי לא צריך שיעורים פרטיים???
    חינוך שבלוני לא יהיה בבית ספרנו

  7. הורה בביהס הפתוח

    דיקטטורה בביהס הפתוח
    אין חינוך יש משטרה ואיומים
    מורה מאיימת על הורים לקום וללכת
    אני מתביישת שאת מורה בביס שלי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלות למורה מסתתר ……
    מאשת חינוך ומורה בביהס של ילדי הייתי מצפה לפחות לאומץ ולא לתגובה אנונימית.
    האשמות שלך חמורות ואני יודע גם שטוב לך עם המנהלת הזאת.
    נכון הקודמת קיפדה את ראשך ובצדק כנראה….עובדה שאת מציעה לנו לעזוב.אם את מציעה לתלמידייך והוריהם חברי קהילת הפתוח לעזוב את בית הספר כנראה שפיספסת משהו בתפיסה החינוכית שהיתה אמורה להיות מוכרת לך אחרי ככ הרבה שנים.
    ורק לפרוטוקול……אנחנו רצינו ילדים שבאים בתשע יושבים על שולחנות ונרנסים יוצאים חופשי מהכיתות אבל לך זה בטח לא נראה בגלל זהמתאימה לךהמנהלת החדשה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מורה יקר/יקרה
    אני מתפלאה על תגובתך. וחושבת שאם מישהו צריך לעזוב בית ספר כמו הפתוח זה אתה

    כמי ששולחת את ילדיה לבתי ספר ייחודיים, זה בדיוק הרצון שלי.
    שיישבו על שולחנות בשמחה וידברו עם המורה בגובה העיניים
    שיאכלו על העצים אם בא להם.
    והעיקר שיפתחו מחשבה, מנהיגות וסקרנות ואהבה וכבוד למבוגר המשמעותי שעומד מולם
    לא לשים אותם מול לוח וגיר במשך 6 השעות שהם בבית הספר, כי כל העולם עובר ל odl חוץ ממדינת ישראל הנאורה
    כי העולם מבין שאנחנו צריכים יותר אנשים עם יוזמה ומחשבה חופשית ופחות פועלי בניין שאומרים להם מה לעשות.
    ילדיי הגדולים חונכו בבית ספר שכזה והם גאווה ומקור אור לכל מי שפוגש בהם.
    אז קשה לך ללמד בבית ספר כזה? המשך הלאה לבתי ספר רגילים שיש אותם בשפע ברחבי העיר.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את ממש לא מורה. עם אוצר מילים עלוב כל כך..אין סיכוי שאת מורה.
    לעיניינו..את גם משקרת במצח נחושה. תלמידי הפתוח בעבר היו מחוזרים על ידי תיכונים בחיפה…אהבו אותם בבתי הספר הנחשבים . אמרו לנו בפנים..הם יודעים ללמוד..הם סקרנים והם נהנים ללמוד.
    את משקרת ואיו סיכוי שאת מורה.

  11. חיפאית

    מורה יקר/יקרה אני מאוד מתפלאת על תגובתך.
    כמי שכל ילדיה מתחנכים והתחנכו בבית ספר ייחודי, ברור לי כי אינך מבין חינוך פתוח מהו.
    אני מאוד שמחה שילדיי יישבו על השולחנות בחדווה וידברו עם המורים בגובה העיניים.
    אני מאוד אשמח אם ילדיי יאכלו על העצים, ויתרה מזה אני גאה בעיר שמאפשרת את זה
    הילדים שלי הגיעו לבית הספר בשעה 9ף00 אבל בחדווה וסקרנות ויצירה ובית הספר נתן לזה לקרות.
    צר לי כי מדינת ישראל הנאורה, קצת מפגרת אחרי מדינות העולם שהולכות בדרך ה odl
    מדינות שמבינות היטב שילד שיושב על כסא ומאחורי שולחן 6 שעות ביום, ייצא אדם חסר מחשבה חופשית ורצון ללמידה משמעותית, אולי רק אדם שיודע לעשות מה שאומרים לו.
    ילדיי הבוגרים מביאים איתם גאווה ויצירתיות לכל מקום שאליו הם מתקבלים. וכן, גם אני שילמתי למורים פרטיים, ועשיתי זאת בשמחה. כי מבחינתי מה שהם למדו היה הרבה יותר מהיסטוריה ולשון.
    אז מורה יקר אתה לא במקום הנכון. צר לי.
    קום אתה ותעזוב . בחיפה יש לא מעט בתי ספר קונבנציונאליים שבהם תקבל הרבה "כבוד" והרבה "משמעת"
    מאחלת לך בהצלחה

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לקום ולעזוב זאת בהחלט אפשרות. אבל שלחנו את הילדים שלנו לבי"ס ייחודי למנהיגות חברתית, זה בגלל שאנחנו מאמינים בכך שבכל אדם טמונה היכולת להנהיג (את עצמו, משפחתו, חבריו, קרובי משפחתו, עירו,עמו, ארצו…) לכיוון שהוא חושב שטוב וראוי. גם אם זה דורש מאמצים, התמודדויות, קשיים. זאת תהיה דוגמא אישית רעה כהורים פשוט להרים ידיים לוותר על האני מאמין שלנו, רק בגלל שממסד מערים קשיים.
    ודרך אגב, אהבתי את ביה"ס יותר כשהילדים הגיעו בתשע וישבו על השולחן אם כך היה להם נוח יותר, אהבתי שהם רצו ללמוד (עם מורה פרטי או מורה בבי"ס?), אהבתי את הקשר הבלתי אמצעי שהיה להם ולי עם המורים (שלהם והמורים האחרים).
    הבת שלי מספרת שלא כ"כ נעים לה להיכנס לחדר המורים "יותר מדי פעמים גרשו אותנו אז זה כבר קצת מפחיד".
    "מורה בבית הספר הפתוח" יקרה, יכול להיות שהבת שלי וחברותיה פגשו אחת כמוך – שמעדיפה את התלמידים במקום שלהם, בזמן המתאים, וב-ש-ק-ט בחדר המורים כשבאו לשתף במשהו… *כזה* ממש לא טוב לנו. הלוואי שמי שמחזיק/ה בדעה שלך יקום ויעזוב!!!
    ככה לא מגדלים ילדים-מנהיגים, ככה לא מגדלים ביטחון עצמי, חמלה, אהבה לזולת, אמונה בשוויון וצדק

  13. הורה

    קומו ועזבו? יפה לך גלית, הבנו מה באמת את חושבת…. (כן נשמה, הבנו שזו את מאחורי הכינוי "מורה בבית הספר")

  14. אמא בפתוח

    אני פשוט לא מאמינה שאצטרך השנה לשלוח את ילדיי למקום בו נמצא מורה כמוך. שמתבטא כמוך. משקר כמוך. המשחרר ביטויים אלימים כמוך. המשלח אותם בכזה אופן בוטא ונמוך. מבית הספר בו גדלו! מי שמך?
    מורה האמור ללמד את ילדיי דרך ארץ, כבוד לאחר, הגינות ושיח מכבד.
    באמת הוכחת לי שכדאי וישארו בחייקי ב2 לספטמבר.
    תודה לך

  15. אמא דואגת ומיואשת

    וואו. לקרוא ולא להאמין! צרור של חצאי אמיתות של דברי בלעות על גבול השקרים.
    אם זה מורה בבית הספר אוי לנו ואוי לבית הספר. כשמורה המעיד על עצמו כוותיק אך כותב באי הבנה של מהו חינוך פתוח ראוי לו לחפש מקום אחר רגיל ונורמטיבי לצרכיו ולאישיות שלו.ה העלובה .
    מורה שמסתתר מאחורי האנונימיות ומכפיש צבור שלם ל מורים מתוך לקננות למנהלת לא ראויה, ראוי לו לחפש עבודה אחרת
    אוי ואבוי שזה מורה שילדיי צריכים להתקל בו ללמוד ממנו לשהות איתו. מורה שבז לחינוך אותו הוא אמור להנחיל לילדים. מורה שלא מבין בחינוך הזה ושרוצה את תפיסת עולמו הצרה כנמלה ביחד עם רווח ברור שירוויח מהמנהלת על התנהלותו.ה הזו, להנחיל בבית ספר שמוגדר כייחודי על ידי המערכת עצמה, ראוי לו לקחת את עצמו ובלשון העם להתחפף ממשכננו.
    בטוח שיהיו בתיס שיאמצו אותו.ה לקרבם.

  16. אשרה

    אני אוהבת מאוד את בית הספר! תלמידי מעוררי ההשראה, שבכל מפגש איתם, אני לומדת ומתפתחת. ההורים, שרבים מהם נהיו חברים שלי.
    המורים, שמהווים מערכת תומכת ומכילה, איתם אני צוחקת, בוכה ומתייעצת. זה הרבה מעבר לחברות…
    אני אוהבת מאוד גם את שתי המנהלות! לכל אחת מהן נקודות עוצמה רבות, ו… כן גם קשיים. אני אוהבת את העובדה שהמנהלת היא אדם מתפתח. בעיני כדי להוביל אירגון חינוכי מורכב, האדם צריך להיות בתהליך. זה מה שאני מצפה לו מעצמי, מעמיתי, וממי שמוביל אותנו.
    אני מקווה ומאמינה שגם מהמשבר המתמשך הנוכחי, נצא כולנו מועצמים. שתהיה שנה טובה.

  17. תומר נובוטני

    תשובה למורה בבית הספר הפתוח

    את כותבת לנו ההורים בעילום שם. סיסמאות. סיסמאות שמראות לנו שכנראה לא הבנת עדיין מהו חינוך פתוח.

    את אומרת שפעם ילדים הסתובבו ולא למדו-הם למדו המון, על החיים ועל חברים ועל המון דברים. אנחנו בחרנו בחינוך שבו ילדים לומדים בקבוצות גיל שונות, בטבע, מתוך סקרנות.. מה מתוך זה קיים היום? הם יושבים שורות שורות בכתות ומתנוונים?! משננים דברים לא חשובים שמשרד חינוך ארכאי החליט שצריך לדעת?!

    את מציעה לנו המשפחות לעזוב, ללכת למקום אחר. כנראה שנח לך במצב שנוצר- שאת יכולה לעשות ככל העולה ברוחך וכשלא מתחשק לך ללמד לשים לילדים טלוויזיה רק כדי להעביר את הזמן. לא לשם כך בחרנו בחינוך פתוח.

    שתדעי שאנחנו לא כועסים עליך ועל זה שאת אומרת לנו ללכת למקום אחר. אנחנו, המשפחות, הלב הפועם של בית הספר ושל הקהילה – גם את חלק מאתנו, אבל איבדת את דרכך, התאהבת בחוסר ניהול, באין דרך, באין חזון ושיטת ה"איפשור" של המנהלת.

    אנחנו יודעים שקשה כשיש מנהלת מאתגרת, כזו שדורשת ולא מניחה. אנחנו יודעים שכשיש ואקום ניהולי זה מאד נח לאנשים מסויימים, וכנראה גם לך, אבל לא זו הדרך שבחרנו לילדינו..

    תומר

  18. אנונימי... כמו אחרים

    אתם הורים חסרי כבוד והערכה למקצוע. אתם חושבים שהמורים חברים של הילדים שלכם. הורים חסרי כבוד = ילדים חסרי כבוד. גם אני חושב שאם יש מישהו שלא מוצא חן בעיניו איך ביהס מתנהל הוא יכול לחפש מקום אחר. אתם פוגעים בילדים ובאווירה, ולא כל ההורים מסכימים עם קבוצה קטנה של הורים שרק מעוררים סערות ומריבות וחילוקי דמעות. הילדים מרגישים הכל אז תחשבו היטב מה בדיוק אתם עושים.אני שומע הרבה מאוד דברים טובים על המנהלת שהגיעה ממקום קשה מאוד. צוות מורים שמאוד אהב אותה, הורים אסירי תודה. וכמה אהבה קיבלה כשהגיעה לביקור שם. חבל שלא ראיתם!

  19. סתם קורא

    מעניין שההורים כותבים מבלי להזדהות אבל רוצים שהמורה בפתוח יזדהה

  20. גימלאית

    כמה חבל שהדברים מתגלגלים כך.
    כגימלאית של מערכת החינוך אני קוראת את התגובות לכאן ולכאן וניכר שיש קרע בבית הספר. כמה חבל. הנפגעים העיקריים הם התלמידים. אני לא מתפלאת שהורים כותבים בעילום שם ו/או מורים שכותבים בעילום שם. ברור לי לחלוטין שכל מי שכותב חושש מזיהוי. לא נראה לי שמנהלת בית ספר תנהל שיח כלשהו מעל "דפי האינטרנט". (קצת כבוד) זאת המערכת. כמי שמכירה חלק מהדמויות המדוברות, אני חושבת שהפסקת אש, וחתירה לשיתוף פעולה היא הדבר הנכון לעשות. ההתנגדויות וההתנגחויות של ההורים אינם תורמים לאף אחד. מורים לא אוהבים לעבוד באווירה כזאת והם כל הזמן חוששים למקומם. לילדים לא טוב באווירה כזאת. ניכר שגם להורים לא ממש טוב… לעירייה ולמשרד החינוך יש את הכוח, והמנהלת זכתה במכרז. היא לא הונחתה. כגימלאית, אני בהחלט יכולה להבין את המורה שמרגישה שנותנת מעצמה כבר שנים (אולי זו מורה שאתם ממש אוהבים ומעריכים, ויחד עם זאת בחרתם לתקוף גם אותה!) ולמרות זאת היא מתוסכלת וכואב לה שילדים באים לשאול על מורים פרטיים… כל מנהל או מנהלת כשמגיעים לבית ספר חדש יש להם חזון ודרך עבודה ואישיות שונה. מה שהיה, לא יהיה… כדאי שתמצאו את שביל הזהב – לטובת כ ו ל ם !
    שתהיה שנת לימודים מוצלחת ושכולם יחזרו הביתה מחוייכים.

  21. אורן בן-צבי

    תודה אשרה, כמו שאת אוהבת ילדים, מורים והורים כך גם כולם אוהבים אותך, המשיכי בעשייתך המבורכת ושובי במהרה (מהטיול ומהשבתון).
    גם אני מקווה כמוך שנצא טובים יותר מהמצב הנכחי. בכל זאת, לדעתי, לסרב לפגישה ולהסכים לה רק כשברור שמדובר במשבר חמור, לבטל את הפגישה פחות מארבע שעות לפני מועדה ולדאוג שתשלח ניידת למקום הפגישה – אלה לא "קשיים של אדם חדש (שלוש שנים) בתפקיד". כמובן שהעדר הגינוי לארוע, העדר החיבוק להורים ההמומים, יחד עם הכחשת שליחת הניידת (שהגיעה בשעת הפגישה המדוייקת וחיפשה "הפגנה בלתי חוקית") מעצימים את תחושת העדר המנהיגות. מאוד יתכן כי גלית סובלת בעצמה מלחצים שמונעים ממנה להצליח, אני סבור כי מנהיג אמור להצליח לעמוד בלחצים ולשרת את קהילתו בצורה המיטבית.
    מעבר לכך, להעזיב את נעה זו לא הדרך להתפתח וללמוד – נעה היא היא רוח בית הספר והדבק המלכד את כולנו – ילדים, מורים, הנהלה והורים. וכן נעה הועזבה. היא יכולה להכחיש וגלית יכולה להכחיש אבל בהינתן הנסיבות שכולנו מכירים היטב המסקנה חד משמעית.
    הטענות כעת לא מופנות כלפי גלית אלא כלפי העיריה. העיריה שהבטיחה (בין השאר) מינוי בודק חיצוני בלתי תלוי וחזרה בה מההבטחה. בודק בלתי תלוי יכול גם למצוא שההתנהלות הייתה ראויה וכמובן נקבל זאת בברכה.
    אני מאמין שאחת מהחוזקות של בית הספר שלנו היא מעורבות ההורים – וברוח הסיסמאות הנושבות בימים אלו ממשרד החינוך – מעורבות ולא "התערבות". הורי בית הספר מאוד מאמינים בצוות וסומכים עליו וכך הילדים מרוויחים משיתוף הפעולה. כולי תקווה כי שיתוף פעולה זה רק יתעצם וילדינו ימשיכו להרוויח.

    שנה טובה,
    אורן.

  22. אילנה עב"ו גולן

    מכתב ל מר מורה אנונימי (אך יש לי תחושה שאתה כותב בלשון זכר כדי להסתתר מאוחרי המקלדת ולא להזדהות בשמך הפרטי).

    למורה שלום!
    כשרשמתי את ילדי לפתוח חיפשתי בית ספר שיעסוק במהות החינוך ולא במשמעת.
    בית ספר שהגעה בשעה תשע אינה קריטריון לבדיקת יכולתו אלא הזיק בעינים והרצון ללמוד.
    חיפשתי בית ספר שניתן בו לשבת על רצפה, שטיח, או שולחן כי לא כולם יכולים ללמוד בכיף כשהם ישובים על כסא ליד שולחן.
    חיפשתי בית ספר שחומר הלימודים והציונים לא מעניינים אותו כי ידעתי שאם לומדים איך ללמוד כל השאר יגיע (וכמורה לשעבר בליאו באק ידעתי בודאות שילדי הפתוח מתקבלים שם בידים פתוחות. חלקם אכן צריכים להשלים חומר לימודים אבל הם מתגברים על זה בלי בעיות כי הם פשוט יודעים ללמוד. וכל המחנכים פשוט מבקשים כמה שיותר בוגרי פתוח בכיתות שלהם). חיפשתי בית ספר שהילדים גם כשהם חולים מבקשים להגיע לבית הספר. בית ספר שבו הילדים הולכים זקופים ויודעים במה הם טובים ובמה הם צריכים להשתפר.
    בית ספר שמעודד את חדוות הלמידה והסקרנות האישית. בית ספר שמעודד חשיבה ביקורתית. בית ספר שלא מכריח תלמידים לצבוע בצבע אחד ואחיד. בית ספר שהאמפטיה והיצירתיות הם התשתית שממנה לומדים.
    בית ספר שמוקד השליטה והאחריות הוא פנימי ולא חיצוני.
    בית ספר שבו איש מבין באיו לא מתבייש בדעותיו.
    נשמע שאתה מורה יקר לא הפנמת את התשתית. נשמע שלמרות שלמדת בשנים שהמנהלת הקודמת היתה לא הבנת מהו חינוך פרוגרסיבי אמיתי. במקום שאנחנו ההורים נעזוב בית ספר שאנחנו בנינו ביחד עם הצוות, רצוי שאתה תעזוב, כי אינך ראוי ללמד את ילדי. (בודאי, שלא עם עברית שכזאת)
    בברכה
    אילנה עבו גולן. (אמא שלא מסתירה זהותה)

  23. אושרי אברהם (original)

    מחפש מעומדים לקבוצת תמיכה "לא מתרגשים משטויות" יש לנו כל כך הרבה בעיות מסביב: זיהום אויר, בלוני תבערה, דרך הים סגורה חלקית, חסר מים בכנרת, עכברת, כלבת, מכת חזירים, אסדות, איראן, אוזון, מייבשים את ים המלח, שכחנו את קרית שמונה ומעלות, טילים בישראל, כדורגל ישראלי במונדיאל, כלוסטרול, מדוזות שלא מוכנות להגיע הקיץ…. אז כתב..או כָתְבָה.. נו שוֹיְן. תצטרפו יש קפה ועוגה בקונדיטוריה ליד. ושתהיה שנה טובה לכולם עם כמה שיותר חוויות מעצבות לתלמידים להמשך החיים… אינשאללה

  24. הורה בפתוח

    אני הורה של תלמיד בבית הספר הפתוח קורא מה שנכתב פה ומתבייש בהנהגת וועד ההורים – הם מזמן לא מיצגים אותי ורבים מאוד מקרב ההורים שאיתם אני משוחח.
    עינב יושבת הראש (אישה קשה ומתוסבכת) ומספר גורמים מליטנתים ולא אחראיים מחרחרים מריבות שגורמות לקרע בבית הספר.כמו בכל אירגון יש נושאים שמפריעים אז מדברים ומלבנים גם אם זה לוקח שנים … אנחנו בית ספר פתוח עם הנהגת הורים שאינה פתוחה ואינה מכבדת. מהיום הראשון לא נותנים לגלית לנשום. כמו כל אדם גם היא טועה. במקום לעזור לה ההנהגת ההורים שמה לה מכשולים ועל הדרך גוררת את הילדים וצוות החינוך לכאוס.
    כיצד ניתן יהיה ללמד בבית הספר הפתוח שילדי הפתוח שומעים בביית ביקורות קשות כלפי הגורמים המיקצועים של בית הספר (תתפלאו אבל חלק מהילדים שומעים בביית התבטאויות לא מכבדות ולא אחראיות שקשורות לבית הספר )
    כיצד המורים יוכלו ללמד את ילדינו שהם שומעים השכם וערב כמה בית הספר נכשל בחינוך הילדים ( הרי יש בביקורות חסרות האחריות ירי באוטומט)
    לגבי נועה מצליח (למען גילוי נאות היא לימדה את אחד מילדי ) היא אינה טלית שכולה תכלת. היא מורה מניפולטיבית שמנהלת את עצמה בצורה פופוליסטית עם מערכת משומנת של יחסי ציבור בקהילה וללא שום כיסוי. רבים מההורים שמחים שהחליטה מיוזמתה לפרוש ועל הדרך "לדאוג" לאסוף מכתבי תמיכה בא. (כאמור יחסי ציבור…)
    יותר ויותר הורים מבינים שהם נשאבים למאבק כוחני אחרי הנהגת הורים כוחנית ולא אחראית . הורים רבים לא תומכים בהשבתה (זה לא בלקסיקון של "פתוח") אין לי כסף מיותר לשלם לביביסיטר עבור גחמה של מספר קטן של אנשים קטנים ,משועממים ומתוסכלים שאין להם מה לעשות בחיים וגמרו לריב עם כל העולם ועכשיו רוצים לגרור אחרים למלחמות חינם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר