בית הספר אילנות
בית הספר אילנות

התוכנית שתאפשר לכל תלמיד להגשים את חלומותיו

במסגרת התוכנית "המנהיג שבי" יסייע בית הספר אילנות לתלמידיו להבין את משמעותו של החלום שחלמו, לזהות את החוזקות שבחלום ובהמשך להגשימו

פורסם בתאריך: 20.8.18 08:42

תוכנית חדשה שתיפתח השנה בבית הספר היסודי אילנות בחיפה תאפשר לכל תלמיד להגשים את חלומותיו כחלק מפרויקט של פיתוח מנהיגות אישית. במסגרת התוכנית שנקראת "המנהיג שבי" מסייע בית הספר לתלמידים להבין את משמעותו של החלום שחלמו, לזהות את החוזקות שבחלום ובהמשך להגשימו. התוכנית היא חלק מתהליך אישי שיעבור התלמיד ובמהלכו הוא ילמד מהו תהליך בחירה ומהו היעד שלו בחיים.

מנהלת בית הספר אילנות יעל רהב ליכט: "מטרתה של התוכנית היא לאפשר לתלמיד לבטא את עצמו ברבדים עמוקים שאינם בהכרח לימודיים. למשל, תלמיד שרוצה להיכלל בתוכנית של חילופי תלמידים עם בוסטון אך חושש מהתמודדות עם שפה זרה, תלמידה שרוצה להתחבר עם ילדות אחרות אך לא יודעת איך וזה מטריד אותה, ילד שרוצה לשפר את כישוריו בציור או תלמידה שרוצה להיות שחקנית מפורסמת. כל חלום הוא לגיטימי, ובתהליך העבודה חשוב לנו שהתלמיד יעבוד לא רק על החלום הרגעי והמוחשי אלא על תהליך ההתפתחות האישי להגשמת חלום. במסגרת התהליך יתקיים שיח מעמיק, רגשי ומהותי בין המורה לתלמיד, שבאמצעותו הוא יחשוב מדוע החלום חשוב לו ומה הוא מבטא, ייגע בשאלות כמו מי אני, מהם קווי האופי שלי ומהו הדימוי שלי בעיני הסביבה, ויתמקד במשמעות של אותו דימוי עבורו"

 

 

לדבריה של רהב ליכט, בתהליך הזה יאתר התלמיד את החוזקות שיכולות לסייע לו בהגשמת החלום: "הוא יחנך את עצמו למשמעת עצמית, לעקביות וליזמות. בסופו של התהליך יבין התלמיד שבעצם בו טמון הפוטנציאל להגשים כל חלום שעומד מול עיניו".

למה בחרתם לקרוא לתוכנית "המנהיג שבי"?

"כי התוכנית הזו מעמידה את התלמיד במרכז, בשונה ממערכת החינוך המסורתית שבה הידע וקבלת ההחלטות הם רק של המורה. התלמיד בוחר את מה שחשוב לו ואת יעדיו בחיים – הוא המנהיג. תפקידיו של המורה הם רק לסייע ולכוון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר