ראש העיר יונה יהב פותח את וועידת החינוך של ערי ישראל בחיפה (צילום: רמי שלוש)
ראש העיר יונה יהב פותח את וועידת החינוך של ערי ישראל בחיפה (צילום: רמי שלוש)

יהב בוועידת החינוך: "חייבים ללמוד ערבית מכיתה ב'"

ראש העיר יונה יהב פתח את וועידת החינוך של ערי ישראל שעורכת רשת שוקן בחיפה והדגיש את חשיבות לימודי הערבית. יהב הצהיר שהעירייה השקיעה 50 מיליון שקל בפתיחת שנת הלימודים וקרא לבנות בתי ספר חדשים בשיטת BOT

פורסם בתאריך: 19.8.18 11:04

"לא יכול להיות שאנחנו לא דו שפתיים", אמר ראש העיר יונה יהב בפתיחת ועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה הבוקר (ראשון) בתיאטרון העירוני בחיפה, "למה בשווייץ יכולים ילדים ללמוד צרפתית, אנגלית וגרמנית ואנחנו לא יכולים ללמד ערבית כבר מכיתה ב'?". יהב אמר שמדינה שרוצה להיות בקשר עם שכנותיה צריכה לדעת את שפתן, וציין גם שהבעיה היא דו כיוונית ושגם תלמידים ערבים לא יודעים עברית ברמה נאותה.

עניין נוסף שאליו התייחס יהב היה הרמה הנמוכה של השליטה של תלמידים בשפה העברית: "אנחנו צריכים לחקור את היתרונות של השינון והפלפול שיש בחינוך החרדי".

לדבריו של ראש העיר, מערכת החינוך העירונית השקיעה השנה 50 מיליון שקל בפתיחת שנת הלימודים, אלא שההשקעה היא ב"אלטע זאכן, טלאי על טלאי". יהב סיפר כי הוא מנסה כבר שנים לשכנע את קברניטי המדינה לבנות בתי ספר בשיטת BOT, שבמסגרתה בעל הון מקים מבנה, מפעיל אותו למטרות רווח במשך כמה שנים ומחזיר אותו למדינה בתום תקופה קצובה. לטענתו, בתי הספר החדשים צריכים להיות רחבי ידיים "כמו בית הספר החדש בנאות פרס". יהב הזמין את הנוכחים לבקר בתיכון חוגים החדש, שעלותו היא 100 מיליון שקל. לסיום הודה יהב לנוכחים – אנשי מערכת החינוך העמלים על הכשרת דור העתיד.

 

 

בוועידה משתתפים גם ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק, מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל, יו"ר סניף חיפה בהסתדרות המורים עדנה דוד, מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שורץ ודיקן הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה פרופ' חנן אלכסנדר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    20% מהאוכלוסייה הם ערבים. כמו שרובם יודעים עברית, לומדים אותה בבית הספר, אם אנחנו צריכים לדעת. זה לא מזיק

  2. דוד

    תנמק. אתם תמיד מביאים כדוגמא את מעשי הגויים האם באירופה לומדים ערבית? מי שרוצה שילמד כאן זו מדינה יהודית ולומדים עברית ושפה שמובנת לכל העולם כאנגלית. אל תנסו בכוח להביא למדינה דו לאומית, זה מתחעל בדברים הקטנים, ועוד נגיסה ועוד נגיסה. נכון, זוהי תקופת בחירות אבל מי שמשחק עם הנשמה היהודית יפסיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר