יו"ר סניף הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד בוועידת החינוך של ערי ישראל בחיפה (צילום: רמי שלוש)
יו"ר סניף הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד בוועידת החינוך של ערי ישראל בחיפה (צילום: רמי שלוש)

"ליבת העשייה החינוכית נפגעת כשכבודו של המורה נרמס"

בדבריה בוועידת החינוך של ערי ישראל אמרה יו"ר סניף הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד: "לא ניתן לקדם תהליכים והישגים משמעותיים הן בתחום הלימודי והן בתחום החברתי-ערכי ללא יחסי כבוד, אמון והידברות בין ההורים לצוותים החינוכיים"

פורסם בתאריך: 19.8.18 16:40

"לא ניתן לקדם תהליכים והישגים משמעותיים הן בתחום הלימודי והן בתחום החברתי-ערכי ללא יחסי כבוד, אמון והידברות בין ההורים לצוותים החינוכיים" – כך אמרה יו"ר סניף הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד בוועידת החינוך של ערי ישראל שנערכה היום (ראשון) בחיפה.

לדבריה של דוד, הוראה היא מקצוע שלעוסקים בו שמורה האוטוריטה המקצועית: "מי שבחר או בוחר לעסוק בחינוך עושה זאת מתוך שליחות, אחריות ואמונה בחשיבות העשייה החינוכית. הוא בעל הכלים, הידע, הרצון והמסירות לקדם כל תלמיד ותלמידה. אני מאמינה במעורבות הורים מיטיבה הכוללת דיאלוג מכבד ושיתוף פעולה המבוססים על הבנות ועל הסכמות – זאת כל עוד נשמרים גבולות ברורים ולא נחצים קווים אדומים שפוגעים בכבוד ובסמכות של הגננת, המורה והמנהל".

דוד הוסיפה כי "שיח אלים, שיימינג ברשתות החברתיות ודרישות חסרות תקדים לקבוע מי ילמד ומי ינהל – אין מקומם במוסדות החינוך. עובדי הוראה רבים נוטשים את המערכת בשל היחסים המורכבים והלחצים הבלתי אפשריים שבפניהם הם עומדים. ליבת העשייה החינוכית נפגעת כאשר כבודו של המורה נרמס, וזוהי פגיעה אנושה בחינוך ובכייה לדורות. אנו בהסתדרות המורים עומדים כחומה בצורה למען זכויותיהם של עובדי ההוראה ורואים בהם את המרכז ואת הלב של המעשה החינוכי. גיבוי והעצמת הסמכות של המורים הם הבסיס להצלחות, להישגים ולעתיד החינוך במדינה. אנו קוראים לנקוט מהלכים וצעדים מתקני דרך שיובילו לשינוי יסודי ואמיץ".

 

 

דוד חזרה על דבריה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שהודיעה בשבוע שעבר על הקמת ועדת היגוי בשיתוף עם אנשי מקצוע, עם נציגי אקדמיה ועם נציגי משרד החינוך שתנסח אמנה אשר תגדיר את הגבולות הנאותים, תשמור על עובדי ההוראה ותחזיר להם את הסמכות ללמד ולנהל את בתי הספר: "יש לנו אנשי חינוך מצוינים, מוכשרים ונלהבים – תנו להם לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב – לחנך וללמד את דור העתיד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר