בית הספר חופית
בית הספר חופית

קורס באמהרית לתלמידים יוצאי אתיופיה בחופית

תלמידים יוצאי אתיופיה שאינם דוברי אמהרית יוכלו ללמוד את השפה בבית הספר חופית החל משנת הלימודים הקרובה. במקביל תקיים עיריית חיפה לימודי אולפן עברית להוריהם של התלמידים

פורסם בתאריך: 20.8.18 16:30

קורס בחירה ללימודי אמהרית לתלמידים יוצאי אתיופיה יתקיים החל משנת הלימודים הקרובה בבית הספר חופית בשכונת שער העלייה כחלק מובנה במערכת השעות. במקביל תקיים עיריית חיפה לימודי אולפן עברית להוריהם של התלמידים.

לדברי מנהלת מוקד שילובים של יוצאי אתיופיה במערב חיפה שירה צרפתי, הצורך הגיע מהשטח: "כשביקרתי בשכונות במערב העיר הופתעתי לגלות מצב שבו הורי התלמידים יוצאי אתיופיה שנמצאים כבר 15 שנה בארץ עדיין לא יודעים עברית והילדים לא יודעים אמהרית – לא דיבור ולא קרוא וכתוב. המצב הזה יוצר חוסר תקשורת בין הילדים להוריהם, עם כל ההשלכות שיש לכך על המשפחה".

לפני שנה הוחלט במערכת החינוך העירונית לצאת בפיילוט בנושא, וקורס אמהרית נפתח בבית ספר נירים בשכונת נוה דוד. צרפתי: "בנירים לא הגבלנו את השתתפות בקורס לילדים להורים יוצאי אתיופיה, והראשונים שנרשמו היו דווקא ילדים צברים שנולדו להורים ילידי הארץ שאין להם כל קשר לאתיופיה, אבל אחר כך הגיעו גם הילדים שעבורם נפתח הקורס".

לנוכח הצלחתו של הפיילוט הוחלט בעירייה בשיתוף עם בית הספר חופית לשלב את לימודי האמהרית בלוח השעות.

 

 

מנהלת האגף להעצמה חינוכית בעירייה טלי שטיינברג: "בנוסף ללימודי השפה האמהרית הכוללים דיבור, קריאה וכתיבה, התלמידים ייחשפו לתרבות של יהודי אתיופיה, לערכים, לסמלים, למנהגים, לנורמות, למאכלים ולמוזיקה. הם גם ייפגשו עם משפחות שעלו מאתיופיה אשר יספרו להם על המסע המפרך שלהם לארץ".

צרפתי: "מי שילמד גם את התלמידים בשעות היום וגם את המבוגרים בשעות הלילה הוא המורה מספן טסמה, יוצא אתיופיה שמסייע לנו רבות במימוש התוכנית".

יצוין שתוכנית שילובים עוסקת בשילוב יוצאי אתיופיה בחיפה בכמה תחומים – חינוך משלב המעונות, דרך הגנים ובתי ספר ועד הגיוס לצה"ל; תעסוקה על ידי סיוע בפתיחת קורסים מקצועיים ללימודי מקצועות נדרשים; העצמה משפחתית וקהילתית על ידי בניית מנהיגות קהילתית; בריאות בתיווך בין התחנות לבריאות המשפחה, קופות החולים והמשפחות; והרב תרבותיות על ידי גישור על הפערים התרבותיים בין הקהילות הקולטות ליוצאי אתיופיה. את הפעילויות בשנותיה הראשונות מימנה שותפות חיפה-בוסטון ולאחר מכן העירייה בשיתוף עם גורמים נוספים.

 

הפיילוט של שיעורי אמהרית בבית הספר נירים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר