כוכבים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כוכבים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

האקדמיה פותחת את שעריה בליל המדענים 2018

גם השנה שני מוקדי הפעילות של ליל המדענים יהיו אוניברסיטת חיפה והמדעטק, שבהם יתקיימו הרצאות, אירועים, סדנאות והופעות בחינם. בין נושאי ההרצאות: הצלת בתי גידול, הצלת מזון ופיתוח תרופות חכמות

פורסם בתאריך: 22.8.18 12:12

ליל המדענים, האירוע שבו פותחים מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר ומוזיאונים את דלתותיהם לציבור ומציגים את מחקריהם ואת תגליותיהם, יתקיים השנה ב-6 בספטמבר. הערב ייערך בשיתוף של משרד המדע והאיחוד האירופי, והכניסה לאירועים הנכללים בו היא חופשית. המבקרים יוכלו להשתתף בסיורים במעבדות, בהרצאות, במפגשים עם מדענים, בניסויים, בסדנאות מדע ובפעילויות לילדים.

את הפעילות באוניברסיטת חיפה תפתח בשעה 17:00 הרצאה של פרופ' אורי שיינס, מייסד ארגון טיים הבין לאומי אשר מגן על בתי גידול טבעיים בעולם החי והצומח, שיספר על ההצלחות הראשונות של הארגון באזור האמזונס בדרום אמריקה. הרצאה נוספת, של ד"ר טלי רווה וד"ר נוגה כהן, תעסוק בהשפעה של רגש על תפישת גודל. עדן אוריון ירצה על אירועי מידברן וברנינג מן, וגליה פסטרנק תרצה על ים הפלסטיק שהולך וגדל סביבנו. הרצאה רלוונטית במיוחד לחיפאים תהיה של שי רילוב, ממקימי ארגון רובין פוד, והיא תעסוק בבזבוז מזון ובהצלתו. יאיר ניצני יישא באודיטוריום הכט בשעה 18:45 הרצאה על הפרעות קשב ועל הדרך אל הפריים טיים.

בשעה 18:00 יתקיים בקפה דשא בגן ריגר באוניברסיטה המופע "מדען נולד" שיציג קסמי מדע מעולמות הכימיה והפיזיקה, עם אפקטים ויזואליים אשר שזורים בסיפור מסגרת ונחשפים בזה אחר זה כבמופע קסמים. בשעה 19:30 תעלה באותו המקום להקת דמנטה את מופע הקצב האינטראקטיבי "ריסייקל ג'נקיס", שמתרחש במזבלה נטושה ושבו לוקח הקהל חלק בשגרת יום מוטרפת ומצחיקה של ממייני זבל.

בשעות החושך ניתן יהיה לצפות בכוכבי הלכת צדק ושבתאי באמצעות טלסקופ. בבניין הראשי, בקומות ה-600 וה-700, ימוקם מתחם התנסויות בתוכנות חינוכיות אינטראקטיביות. הציבור יוזמן לשדר שידור אקוסטי בתוך מים, ללמוד איך מתמרנים מכונת אמת באמצעות חיישנים ומערכת ביו פידבק, ולהשתתף במשחק Fortnite הפופולרי במתחם ייעודי ענק. פעילויות נוספות ממתינות לקהל במוזיאון הכט, בספרייה ובמדרחוב.

 

 

במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל – יעמוד ליל המדענים בסימן 70 שנות טכנולוגיה ישראלית ויסקור את ההתפתחויות הטכנולוגיות מקום המדינה ועד היום. ד"ר עופרה עמיר מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון תישא את ההרצאה "גם מכונות טועות" שתעסוק בהטיות בלמידת מכונה. פרופ' אברהם חיים מהחוג לניהול משאבי סביבה בטכניון ירצה על כוונון השעון הביולוגי בעולם המזוהם באור מלאכותי. פרופ' אילת פישמן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון תשוחח על מזון מהעתיד ועל השאלה כיצד תיראה הצלחת שלנו בעוד עשר שנים. פרופ' אשרף בריק מהפקולטה לכימיה בטכניון ירצה בעברית ובערבית על פיתוח תרופות חכמות.

במקום יהיה גם קיר יצירה דיגיטלי שעליו יוצגו ציורי המבקרים על גבי מסך ענק. כמו כן יוצג גידול גבישים בדומה לניסוי שעשה אילן רמון בחלל, ורובוט דמוי אדם – פיתוח משותף של המדעטק והטכניון – יעביר שיעור בנושא טכנולוגיה. אטרקציות נוספות הן אתגר יצירת רחפן שיוכל לרחף במנהרת רוח אנכית ומשחק חידות אינטראקטיבי בסימן 70 שנות חדשות ישראלית.

גם השנה לא תתקיים פעילות בטכניון. בשנה שעברה הסביר הטכניון שמדובר באירוע שכרוך בעלויות גבוהות, והתקציב שהעמיד לטובת העניין משרד המדע והטכנולוגיה לא מאפשר לקיים אותו בצורה נאותה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר