אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)
אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)

אזורי הרישום נפתחו בשיטת הבחירה המבוקרת

לקראת שנת הלימודים הקרובה אפשרה עיריית חיפה רישום לכל בתי הספר שנמצאים באותו אשכול גיאוגרפי ומזינים את אותה חטיבת ביניים. עם זאת, אזורי הרישום לבתי הספר באשכולות גיאוגפיים אחרים אשר מזינים חטיבות ביניים שונות נותרו סגורים

פורסם בתאריך: 26.8.18 14:56

עיריית חיפה פתחה השנה את אזורי הרישום לכל בתי הספר היסודיים בשיטת הבחירה המבוקרת. משמעות הדבר היא שהרישום התאפשר לכל בתי הספר שנמצאים באותו אשכול גיאוגרפי ומזינים את אותה חטיבת ביניים, אך אזורי הרישום לבתי הספר באשכולות גיאוגפיים אחרים אשר מזינים חטיבות ביניים שונות נותרו סגורים. במסגרת זו ניתנה להורים אפשרות לרשום את ילדיהם לבית ספר יסודי שאינו בשכונתם אבל נמצא באשכול הגיאוגרפי שלהם. היוצא מן הכלל היחיד הוא בית הספר נופים שבו אין מקום יותר לקליטת תלמידים מבחוץ.

בתום מועד הרישום שנערך בחודשים ינואר ופברואר בדקה העירייה את הביקוש לעומת ההיצע (מספר המקומות הפנוי בכל בית ספר) בכל מוסד, ולאחרונה היא שלחה להורים מענה אם בקשתם התקבלה. במקומות שבהם הביקוש עלה על ההיצע נערכה הגרלה בין המעוניינים. להורים הוצגו בתי הספר השונים בכל אשכול לפי ייחודיותם – למשל גבריאלי שמתמקד בנושאי אקולוגיה, סביבה, חברה ומדע; נירים שמתמקד בווטרינריה; אילנות שמתמקד במנהיגות; פיכמן שמוגדר כבית חינוך ברוח הדמוקרטי.

 

 

ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק: "שילבנו את התלמידים בבתי הספר הייחודיים שבהם הם בחרו ושאינם נמצאים באזור הרישום שלהם. הם רק היו צריכים לומר לנו שהם מאמינים בייחודיות של אותו בית ספר".

למה פתחתם את אזורי הרישום? האם יש בעיה בשיטת האזורים הסגורים?

"זו היתה החלטה אסטרטגית של ראש העיר יונה יהב. לפני שנה ביצענו פיילוט באשכול שמזין את בית הספר השש שנתי אליאנס. הגענו לגני הילדים שמזינים את בתי הספר היסודיים שמזינים את אליאנס ואמרנו להורים 'עכשיו, כשהילד בגן חובה, תבחרו באיזה בית ספר אתם רוצים שהוא ילמד מתוך המוסדות שבאשכול אליאנס'. הפיילוט הצליח מעל ומעבר למשוער. בשנים שעברו ראינו הורים שניסו בכל מיני דרכים, סיפורים ותירוצים לרשום את הילד שלהם לבית ספר אחר בתוך אזור הרישום שלהם, עכשיו זה נגמר. קראנו לה השיטה המבוקרת כי התלמידים שולבו רק בבתי הספר שהיה בהם מקום".

יהב: "לפני ארבע שנים קיבלתי החלטה אסטרטגית לפתח מערכת חינוך ציבורית באופן שמאפשר להורים ולתלמידים לבחור את מוסד הלימודים שבו הם מעוניינים, ולא להגיע באופן אוטומטי לבית הספר הסמוך למקום מגוריהם. כעת הדבר מיושם בכל העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר