בית הספר צור ים
בית הספר צור ים

"המערכת לא רואה את טובתו של התלמיד"

מנהל בית הספר הטכני של חיל הים צור ים מוקי זמברג מאשים את עיריית חיפה ואת משרד החינוך: "בשם קדושת מדיניות אי ההנשרה המערכת לא רואה את טובתו של התלמיד ולא מנסה לחפש עבורו מסגרת לימודית שיכולה להתאים לו"

פורסם בתאריך: 26.8.18 18:01

מנהל בית הספר הטכני של חיל הים צור ים מוקי זמברג מאשים את עיריית חיפה ואת משרד החינוך בחוסר שיתוף פעולה עם המוסד החינוכי שהוא עומד בראשו. לדבריו הוא נפגש עם ראש מערכת החינוך העירונית אילנה טרוק ועם ראש העיר יונה יהב לשיחה בנושא, אך לא הובטח לו דבר.

"מילא היינו בתחילת הדרך ואפשר היה להגיד שלא מכירים אותנו, אבל אנחנו בית ספר שנכנס עכשיו לשנתו ה-11", קובל זמברג, "אנחנו אחד מבתי הספר המקצועיים הטובים בחיפה שמקנה גם תעודת בגרות וגם מלמד מקצוע. לצערי הרב, למרות הנוכחות המשמעותית שלנו בחיפה אנחנו לא זוכים לשיתוף פעולה עם העירייה ועם משרד החינוך בכל הקשור להפניית תלמידים שהלימודים העיוניים אינם מתאימים להם אלינו. אנחנו מוצאים את עצמנו מדי שנה נאבקים מול העירייה ומשרד החינוך על הלגיטימיות של בית הספר. המדינית העירונית של חסימת האלטרנטיבות הקיימות מחוץ לבתי הספר העירוניים והשארת תלמידים בעל כורחם בתוך מסגרת שלא מתאימה להם היא לא תקינה, מה גם שיש בחוץ אלטרנטיבה. אני מצר על כך שבשם קדושת מדיניות אי ההנשרה המערכת לא רואה את טובתו של התלמיד ולא מנסה לחפש עבורו מסגרת לימודית שיכולה להתאים לו. למה לא להפנות אלינו תלמיד שלא מוצא את עצמו בבית הספר העיוני כדי שיבדוק אם אנחנו תפורים למידותיו?".

 

 

איך משפיע חוסר שיתוף הפעולה על בית הספר?

"במציאות הנוכחית אנחנו מגייסים את התלמידים רק באמצעות פנייה ישירה להורים ולתלמידים במקום לקיים שיתוף פעולה ושיח חינוכי בונה עם הצוותים החינוכיים בבתי הספר בחיפה. בבית הספר לומדים 160 תלמידים ש-60 אחוז מהם הם חיפאים. זה מראה שיש ביקוש בקרב בני הנוער בחיפה לבית הספר שלנו, אבל שיתוף פעולה היה מסייע לעוד תלמידים ללמוד במקום שמתאים להם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מערכת החינוך העירונית בחיפה פועלת למניעת הנשרה ומעניקה חליפה לימודית אישית לכל תלמיד ותלמידה הזקוקים לכך על מנת להצליח במסגרת הלימודית שאליה הם משתייכים. בחיפה פועלים כמה בתי ספר מקצועיים, והעירייה אינה מונעת מתלמידים המבקשים לעשות זאת לבחור בהם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שיבוץ והפניה של תלמידים למוסדות חינוך חלה על הרשות המקומית. נציין כי עיריית חיפה מאמינה במדיניות של התמדה בתוך מוסדות החינוך ודואגת לתת לתלמידים מענה בתוך העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר