כיתה בבית ספר (צילום: אמיל סלמן)
כיתה בבית ספר (צילום: אמיל סלמן)

משאל החינוך של "כלבו": ההורים בחיפה נגד לימודי דת

מהמשאל שערך "כלבו - חיפה והצפון" לרגל חודש החינוך עולה כי שני הנושאים שלדעת המשיבים יש לוותר עליהם הם דת ועומס מבחנים. הסכמה גורפת סביב הצורך להעלות את שכר המורים

פורסם בתאריך: 28.8.18 11:05

שני הנושאים שמעוררים את ההתנגדות הרבה ביותר בקרב תושבי חיפה בהקשר של מערכת החינוך הם דת ועומס מבחנים. כך עולה ממשאל שערך אתר האינטרנט "כלבו – חיפה והצפון" לרגל חודש החינוך של רשת שוקן ופתיחת שנת הלימודים.

במשאל השתתפו 257 אנשים שגילם הממוצע הוא 44. המשאל היה מורכב מסדרה של שאלות שהתשובות עליהן היו בין 1 ל-5, כאשר המספר 1 מתייחס להיגד "לא מסכים בכלל" והמספר 5 מתייחס להיגד "מסכים מאוד", ומשלוש שאלות פתוחות שבהן התבקשו המשתתפים לענות "על איזה נושא אפשר לדעתך לוותר במערכת החינוך?", "מהי לדעתך העיר עם מערכת החינוך הטובה ביותר?" ו"מהו לדעתך הנושא שדורש טיפול מיידי במערכת החינוך בישראל?".

בשאלה על מה ניתן לוותר בלטו בקרב משתתפי המשאל התשובות "דת" ו"עומס המבחנים", ורוב המשתתפים היו סבורים שחיפה היא העיר בעלת מערכת החינוך הטובה ביותר בארץ. יצוין שברובן המכריע של הערים שבהן נערך המשאל סברו המשתתפים שמערכת החינוך של עירם היא הטובה ביותר. לשאלה מהו הנושא שדורש טיפול מיידי במערכת החינוך בישראל ניתנו תשובות רבות, ובהן טיפול באלימות ובביטחון הילדים בבתי הספר, שיפור התנאים בבתי הספר במגזר הערבי, שיפור הסביבה הלימודית, כיתות קטנות יותר, איכות המורים, פלורליזם, חינוך לדמוקרטיה ועוד.

 

 

הציון הממוצע בשאלה אם בתי הספר הם מקום בטוח להיות בו היה 3 מתוך 5, רמת התחזוקה בבתי הספר קיבלה את הציון הממוצע 2.5, ושביעות הרצון של ההורים מתפקודו של ועד ההורים זכתה לציון ממוצע של 3.7. הציון הממוצע הנמוך ביותר – 2.3 – ניתן לשאלה אם בתי הספר מתאימים את עצמם להתפתחויות הטכנולוגיות בעולם.

מהמשאל עולה ששביעות הרצון של ההורים מהרמה הפדגוגית של בתי הספר אינה גבוהה, והציון הממוצע בפרמטר זה הוא 2.7. רוב ההורים מסכימים לקביעה שבשנים האחרונות מתרחש תהליך של הדתה בבתי הספר, והיא קיבלה את הציון הממוצע 3.1. רוב ההורים גם מסכימים לקביעה שיש לקבוע הגבלות על לבוש בבית הספר, והציון שניתן להיגד זה הוא 3.2.

הנתון הבולט ביותר הוא ההסכמה הגורפת בקרב מי משתתפי המשאל בדבר הצורך להעלות את שכר המורים בישראל. המשתתפים העניקו להיגד זה את הציון הממוצע 4.5, שפירושו הוא שרובם מסכימים מאוד שיש צורך בשיפור תנאי השכר של מי שמופקד על חינוכו של דור העתיד.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דוד

    לימודי הסטוריה יהודת עתיקה אפשר? הרי לא באמת לומדים תורה בבתי הספר., אבל כדאי להכיר את השורשים שלנו ואת ההסטוריה היהודית, מתחילתה לא רק מתחילת הציונות.

  2. שי

    בלי לימודי תנ"ך אפשר לסגור את המדינה. עם שלא יודע מהם שורשיו – לא ישרוד (וניתן לראות זאת אצל יהדות ארצות הברית בה מעל 60 אחוזים מתבוללים ונישאים לנוצרים ). אם אדם לא מאמין בתורה ובקב"ה מה מחזיק אותו כיהודי? מדוע שלא יתבולל ? פשוט הזוי , ללמד ספרות כן אך ללמד תנ"ך לא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר