אסיפת החירום של הורי בית הספר הפתוח
אסיפת החירום של הורי בית הספר הפתוח

ברוב גדול: הורי בית הספר הפתוח החליטו לשבות

באסיפת חירום שכינס ועד ההורים של בית הספר הפתוח בהשתתפותם של כ-200 הורים, הצביע רוב גדול מקרב המשתתפים בעד השבתת בית הספר ללא הגבלת זמן. עם זאת, ההערכה היא שתלמידים רבים יגיעו ללימודים ביום ראשון בכל זאת

פורסם בתאריך: 30.8.18 12:31

הורי בית הספר הפתוח ישביתו את בית הספר ביום ראשון ללא הגבלת זמן. כך הוחלט אתמול (רביעי) בערב באסיפת חירום שכינס ועד ההורים. באסיפה שהתקיימה באולם בית הכנסת אור חדש (עיריית חיפה אסרה על ההורים להתכנס בבית הספר), שבה השתתפו כ-200 הורים, הוחלט ברוב קולות גדול ששנת הלימודים תשע"ט לא תיפתח. עם זאת, ההערכה היא שתלמידים רבים יופיעו ביום ראשון ללימודים בכל זאת.

הסיבה להשבתה היא חוסר ההיענות של העירייה לדרישות ההורים: שינוי שיטת ההגרלות בקבלה לבית הספר, מעבר למבנה אחר כמענה להוספת תלמידים בעתיד מפרויקט הדיור שנבנה בשכונה, תשלום חובות של העירייה לעמותת ההורים בבית הספר, חתימת חוזה עם העמותה לשנת הלימודים הבאה ומינוי בודק מקצועי ואובייקטיבי שיבחן את התנהלות בית הספר ויכריע על עתידו.

הנושאים סוכמו גם עם מנכ"ל העירייה גדי מרגלית לפני כחצי שנה, אך בפועל, אומרים ההורים, עד היום לא התקבלו תשובות מניחות את הדעת. נוסף על כך, מחר (שישי) בבוקר מתוכננת הפגנה של הורי וילדי בית הספר הפתוח במרכז זיו.

יו"ר הוועד עינב פרלה: "רוב מוחלט של ההורים הרים את ידו ואמר בקול רם וברור למנהלת בית הספר, לעירייה ולמשרד החינוך – עד כאן! פה אנחנו שמים את הגבול ורוצים חינוך אחר. בכאב גדול לא תיפתח אצלנו שנת הלימודים. אנחנו נתכנס ביום ראשון בגבעת השבשבת ונקיים פעילות אלטרנטיבית".

 

 

האם הזמנתם גם את מנהלת בית הספר למפגש?

"כן, בהחלט, והאסיפה גם אפשרה לה לומר את דבריה ולענות על שאלות ההורים. הכל נעשה בצורה מכובדת, אבל לא קיבלנו תושבות ענייניות".

בעירייה אומרים שמינו את ד"ר אריה קיזל מאוניברסיטת חיפה כבודק חיצוני?

"העירייה אומרת שהוחלט על ביצוע תהליך רענון לבית הספר ועל שיח מעמיק. היו כבר מנטורים ומרעננים בבית הספר, אבל זה לא קידם אותנו לשום מקום. צריך כאן בנייה מהמסד ועד לטפחות. אם באמת יגיע בודק חיצוני והוא יגיע לתובנות שהתפקוד של בית הספר, המנהלת, ההנהלה והמורים הוא לא לפי רוח החינוך הפרוגרסיבי, יצטרכו לבדוק מה צריך לעשות ואיך. אם ההמלצה תהיה החלפת הגוף המנהל, זה מה שצריך יהיה לבצע".

ממשרד החינוך נמסר: "בית הספר ערוך ומוכן לפתיחת שנת הלימודים. משרדנו מגבה באופן מוחלט את הנהלת בית הספר וסומך על כך שמנהלת בית הספר והצוות החינוכי ימשיכו לקדם דיאלוג מכבד עם קהילת בית הספר. משרדנו והעירייה ימשיכו ללוות את בית הספר בהמשך טיפוח הייחודיות הבית ספרית. נאחל לתלמידים, לצוות החינוכי ולהורים שנת לימודיים פוריה ומוצלחת".

תגובת העירייה להחלטה תתפרסם כשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלינה

    שימו לב למרחק שנות אור בין מנהל החינוך בחיפה ובין מקבילו בעיריית תל אביב. בעת שהורים של בית הספר הפתוח בחיפה נלחמים בדם ויזע כדי להציל בית הספר הפתוח היחיד בעיר, במהדורה מרכזית של חדשות ערוץ 2 מריצים כתבה על כך שראש מנהל חינוך בעיריית תל אביב מעבירה את מרבית בתי הספר בעירה לפסים של הוראה בעלת מאפיינים ברורים של חינוך פתוח.
    נציגי מחלקת חינוך בחיפה טוענים שלא יכולים לנקוט בשום אופן בצעדים בניגוד לעמדת משרד החינוך. בתל אביב, לעומת זאת, מנהל החינוך יוזם, מממש ומוביל תהליך פדגוגי נטו. אז פתאום מסתבר שמחלקת חינוך בעירייה של רשות מקומית היא ישות בעלת סמכויות של ממש!! יכולה להיות בעלת סמכויו, אם זה רצונה, כמובן.
    אז איזה מסר מעבירה עיריית חיפה לתושביה? מה סדר העדיפיות של העירייה בנוגע לחינוך עירוני? האם המטלה העיקרית של מנהל חינוך בעיריית חיפה היא להיכנע לתכתיביו של מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ? אפילו במחיר של פגיעה באיכות החינוך העירוני?

  2. יעל

    העיקר בעיריה מדברים על השקעה בחינוך ובמשפחות הצעירות.. בפועל, אין השקעה בחינוך ואין הקשבה למשפחות. לא סתם צעירים עוזבים את העיר. עצוב מאד

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על מה מבוססת ההערכה "שתלמידים רבים יגיעו ללימודים ביום ראשון בכל זאת"?
    אשמח לקרוא כתבת המשך ביום שני.
    מישהו הולך לאכול את הכובע….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר