סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

הריאלי קלט שמונה תלמידים אוטיסטים בשכבה אחת

בית הספר הריאלי קלט שמונה תלמידים על הרצף האוטיסטי בכיתות רגילות בשכבת כיתות י'. הנהלת הריאלי הקימה צוות מיוחד לקליטת התלמידים החדשים, והמטרה היא להגיש את כל השמונה לתעודת בגרות מלאה

פורסם בתאריך: 2.9.18 18:37

בית הספר הריאלי קלט שמונה תלמידים על הרצף האוטיסטי בשכבה אחת. לשם כך הקימה הנהלת הריאלי צוות מיוחד לקליטת התלמידים החדשים, שלומדים בכיתות רגילות בשכבת כיתות י' בסניף בית בירם. צוות הקליטה כולל מורות שילוב, סייעות, תרפיסטיות ומומחים בתחום האוטיזם, והנהלת בית הספר הציבה מטרה להגיש את כל שמונת התלמידים לתעודת בגרות מלאה.

"מעולם לא היתה לנו שנת לימודים עם ריכוז כל כך גדול של ילדים על הרצף האוטיסטי בסניף אחד", אומרת הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן, "זה דרש מאיתנו היערכות מיוחדת ולכן הקמנו צוות מיוחד שקלט את כל שמונת התלמידים. כל אחד מהם מקבל טיפול לפי צרכיו האישיים – יש תלמידים שהסייעת יושבת איתם בכיתה בזמן השיעורים, יש תלמידים שהסייעת שלהם מחכה מחוץ לכיתה ויושבת איתם בתום כל שיעור ויש גם כאלה שכלל לא זקוקים לסייעת. חלקם צריכים לקבל תרפיה מסוג אחד ואחרים מסוג אחר. כל הדברים הללו חייבו אותנו לתפור חליפת לימודים ברמה אישית".

אלו מטרות הצבתם להם בתחום הלימודי?

"אנחנו מאוד נחושים לסייע להם לגשת לבחינת הבגרות מלאה, וזה לא פשוט. זה דורש מאיתנו להנחות את המחנכים ואת המורים באשר לצרכים של כל אחד מהתלמידים. כל תלמיד הוא עולם ומלואו, ואנחנו מלמדים את המורים איך ניתן לעזור להם. נעשית גם עבודה עם התלמידים האחרים על קבלה חברתית. היה לנו חשוב מאוד שכל שמונת התלמידים יהיו חלק מכיתה רגילה".

 

 

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "המשפחות של התלמידים שלחו אותם אלינו כי הן הבינו שאנחנו רוצים לתת לילדיהם פתרון אמיתי. לצערנו, אנחנו לא תמיד יכולים לתת פתרון שמתאים לכל הילדים, אבל כשאנחנו לא יכולים אנחנו אומרים את זה. לחלק מהתלמידים יש סייעות וזה עוזר לנו לעזור להם. אנחנו רואים את שילובם של ילדים על הרצף האוטיסטי בכיתות רגילות כעבודת קודש. זה טוב גם להם וגם לתלמידים הרגילים שיכירו את הצד האחר ואת השונה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שי

    כל הכבוד לבית הספר הריאלי. לרב מכנים אותו אליטיסטי , מסתבר שלא כך הדבר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כהן קלייר
    מחפשת עבודה בתור סייעת לילד או סייעת כיתה בעלת נסיון רב
    פרטים נוספים להמשך
    050-3332096

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר