מנהלת בית הספר הפתוח גלית אמסלם
מנהלת בית הספר הפתוח גלית אמסלם

מנהלי בתי הספר היסודיים במכתב תמיכה במנהלת הפתוח

במכתב שנשלח לבכירי משרד החינוך ועיריית חיפה מביעים 36 מנהלי בתי הספר היסודיים בחיפה תמיכה בלתי מסויגת במנהלת בית הספר הפתוח גלית אמסלם, מותחים ביקורת חריפה על התנהלות ההורים ומביעים חשש שהתנהגות דומה תופנה גם כלפיהם

פורסם בתאריך: 3.9.18 10:12

מכתב תמיכה במנהלת בית הספר הפתוח גלית אמסלם, שעליו חתומים עשרות מנהלים ומנהלות של בתי הספר היסודיים בעיר, הופץ אתמול (ראשון) בערב להנהלת מחוז חיפה במשרד החינוך, לראש העיר חיפה יונה יהב, לראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק וליו"ר סניף הסתדרות המורים בחיפה עדנה דוד. המכתב נשלח בעקבות השבתת בית הספר על ידי ועד ההורים, שהודיע כי הוא ימשיך בשביתה עד שיתמלאו תביעותיו.

במכתב, שעליו חתומים 36 מנהלים, נכתב: "כולנו כואבים את ההתנהלות וההתנהגות הקשה של ההורים בבית הספר הפתוח נגד מנהלת בית הספר גלית אמסלם וצוות המורים, ובעיקר קשה לנו המחשבה על כך שתלמידי בית הספר אינם יכולים להתחיל את שנת הלימודים כמו כל תלמידי חיפה".

המנהלים גם מביעים במכתבם חשש שאירועים מעין אלה יקרו בבתי ספרם: "אסור לנו להרשות שדבר כזה יקרה. פעם גלית, ופעם אחרת כל אחד ואחת מאיתנו".

 

 

המנהלים מביעים התנגדות נחרצת לאופן שבו מתנהלים ההורים: "אנחנו רוצים הורים מעורבים ומשתפי פעולה ולא קובעי מדיניות פדגוגית חברתית בתוך בית הספר. זהו התפקיד הבלעדי של מנהל בית הספר וצוותו".

התמיכה שמביעים המנהלים באמסלם היא בלתי מסויגת. "אנו תומכים בה ומחזקים את ידה ואת הנהגתה המיטבית והמקצועית בשנה האחרונה אל מול אותם חברי הנהגת עמותת ההורים שמתערבת ומפריעה לה ולצוותה לנהל את בית הספר הפתוח. אנו קוראים להורים המחזקים והתומכים לעשות מעשה ולהחזיר את הדיאלוג הנכון לשיח משותף בבית הספר הפתוח".

יצוין כי למנהלים ולמנהלות של בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים שחתמו על המכתב הצטרפו גם מנהלת המכון הביולוגי מאיה פלאות ומנהל תלמוד התורה של חב"ד הרב יוסף פיזם.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרו כמה מהמנהלים כי לא מדובר במכתב שנכפה עליהם על ידי מערכת החינוך אלא ברעיון שעלה בקבוצת הווטסאפ של המנהלים. אחת מהמנהלות אף הגדירה את ההשבתה "אסון וכמעשה בלתי נסלח".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הורה

    איפו תגובת הורי בית הספר? למה הכתב לא ביקש את תגובתם לצורך האיזון? המנהלים אפילו לא בדקו מה דרישות ההורים. המנהלת לא מופיע שם…

  2. הורה 2

    חינוך הילדים הוא הסמכות הבלעדית של משרד החינוך או שבכל זאת להורים יש מקום לקצת השתתפות והבעת דיעה, לביקורת וחוסר הסכמה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא שמענו את המנהלים הללו מלינים כאשר מנהל בית ספר יסודי ממחוז חיפה דרש מעובדת שלו שלא תיכנס להריון. הם מילאו את פיהם מים, שתקו! אותה מורה מסכנה שנאלצה לעבור בית ספר לא עניינה אותם… אז הם לא הוציאו מכתב בו הם דוחים בשעט נפש

  4. אזרחית אכפתית

    אילו המנהלים החדשים של העיר חיפה…"נבחרו בקפידה" על ידי העיריה. אני דוקא בעד ההורים. בטוח שלא התערבו סתם. המנהלים פשוט מפחדים שזה יגיע אליהם גם. אחלה. תתמכו זה בזה אבל זה לא יעזור לכם אם תעשו עוולות.

  5. מור קיסר אהרון

    אני שמחה שהתגובות נמחקו
    כי אני מתביישת
    מישהו חצה גבול!
    סליחה לצוות המורים שהומצאו תגובות שלכם באופן פוגע ביותר ולא הוגן.
    וסליחה לעינב שלא בחלו לפגוע בך בצורה נמוכה ביותר

  6. שולה

    אין לי ילדים בבי"ס הפתוח, אבל די מדהים אותי, שהסיבה לתמיכת המנהלים במנהלת הפתוח אינה תמיכה לגופו של ענין (שנראה שהם בכלל לא יודעים מהו אותו עניין. שאגב נשאר סודי גם כלפי הקוראים כי לא פורט בכתבה מהו…), אלא מונעת מחשש שעלולים לבוא בטענות גם אליהם…ממש מעורר אמון…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר