ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)
ד"ר סער הראל (צילום: שושן מנולה)

"הפעלת מסגרת חינוכית ללא רישיון – עבירה על החוק"

בעקבות הודעת ועד הורי בית הספר הפתוח על פתיחת מסגרת חינוך אלטרנטיבית לתלמידים השובתים, קיבל מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל חוות דעת משפטית ולפיה מדובר במהלך בלתי חוקי. הראל: "הביטוח נופל על מפעילי המסגרת"

פורסם בתאריך: 6.9.18 16:42

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל פנה היום (חמישי) ללשכה המשפטית של מחוזות חיפה וצפון במשרד כדי לקבל חוות דעת משפטית על הצעדים של ועד ההורים של בית הספר הפתוח, שהודיעו אתמול בערב להורים על הקמת מסגרת אלטרנטיבית לתלמידים שהוריהם משביתים את הלימודים. בתשובתה להראל כתבה הממונה על הייעוץ המשפטי במחוזות חיפה והצפון עו"ד בלה רדונסקי: "הפעלת מסגרת חינוכית – גן ילדים או בית ספר – בכל מקום, בין אם זה בדירת מגורים ובין אם זה במרחב ציבורי, אשר פועלת ללא רישיון מהווה עבירה על חוק פיקוח על בתי הספר".

כפי שפורסם הבוקר ב"כלבו – חיפה והצפון" בהודעה על קיום הפגנה נוספת מחר בכיכר זיו בנוה שאנן פרסם הוועד כי החל מהיום מתארחים ילדי הגן של בית הספר בבית קבוע עם חצר גדולה וכי גובש עבורם צוות קבוע של שלושה הורים. הראל נזעק מכיוון שלטענתו מדובר למעשה בחינוך אלטרנטיבי אשר אסור על פי חוק.

יתרה מכך, לקראת הצהריים פרסם הוועד הודעה נוספת שבה נכתב: "אנחנו מתקדמים בצעדים איטיים ובטוחים במשא ומתן. למרות ההצהרות כאילו לא מדברים איתנו, השיחות נמשכו אתמול בלילה. אנחנו מרגישים שעיריית חיפה רוצה למצוא פתרון. עם זאת, כדי להיערך לאפשרות של שביתה ממושכת, כפי שציינו אתמול ומתוך הבנה שעלינו להתמודד עם הקשיים של הילדים שנותרים בבית, ארגנו בתים מארחים קבועים לכל אחת משכבות הגיל, החל מגן ועד וכולל כיתה ט'".

אל ההודעה צורפה טבלה שבו פורטו הבתים המארחים לפי כיתות, סדר היום לפעילות לכל שכבה ותוכנית העשרה לימודית שתועבר על ידי הורים מתנדבים שיעברו בין הבתים השונים.

 

 

את תשובתה להראל פתחה רדונסקי בכך ש"הורים אינם רשאים להשבית את הלימודים, והחלטה זו עומדת בניגוד להוראת דין", והוסיפה שחוק לימוד חובה קובע כי "אי עמידה בהוראה זו מהווה עבירה שיש עליה סנקציה פלילית".

לגבי פתיחת מסגרת החינוך אלטרנטיבית שעליה הכריז הוועד כתבה כאמור רדונסקי כי "הפעלת מסגרת חינוכית – גן ילדים או בית ספר בכל מקום בין אם זה בדירת מגורים ובין אם זה במרחב ציבורי שפועלת ללא רישיון, מהווה גם היא עבירה על חוק פיקוח על בתי הספר". הממונה על הייעוץ המשפטי הבהירה כי "הודעת ועד או הנהגת ההורים כמוה כפרסום על פתיחת מוסד חינוך בניגוד לדין, ועל המפעיל או משתף הפעולה עם פתיחתה עלול להוות כמי שמפר את החוק", והדגישה כי "כל גורם שהוא, לרבות אפוטרופוס, אשר יפעיל מסגרת חינוכית לא מורשת יהיה אחראי באופן אישי באחריות פלילית ובאחריות בנזיקין על כל המשתמע מכך. מדובר בקטינים חסרי ישע שלגביהם קבע סדר הדין הסדרים ספציפיים ואחריות מוגברת בכל הנוגע לחובות ולזכויות המוטלות על הורה או על מי שמנהל או מקיים מוסד חינוך".

רדונסקי סיימה את מכתבה להראל במילים: "חינוך נאות ונכון לאזרחות אינו כולל לקיחת הדין לידיים, בייחוד כאשר מדובר בקטינים שהדין מטיל על הוריהם חובות ברורים. משכך, על ציבור ההורים להחזיר את ילדיהם ללימודים סדירים ללא כל דיחוי נוסף".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר הראל: "צעדם של ההורים אינו חוקי. אנשים שמפעילים מערכת חינוך בכל וריאציה שהיא, בין אם זה בבית ובין אם בחצר, לוקחים סיכון מורכב מאוד. למעשה הם מפעילים מסגרת חינוכית אלטרנטיבית לא חוקית עם בעיות מבחינת ההיבטים הבטיחותיים והביטחוניים. מי שעושה את זה צריך לדעת את הסיכונים שהוא לוקח".

האם הילדים ממשיכים להיות מבוטחים על ידי משרד החינוך גם במסגרת החינוך האלטרנטיבית?

"זו לא שאלה של ביטוח התלמידים אלא של מפעילי המסגרת האלטרנטיבית שעניין הביטוח נופל עליהם. הם לוקחים את האחריות לידיהם, ואני מקווה שהם מבינים את הסיכון שהם לוקחים על עצמם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. Respect

    הרמתם תוכנית לימוד אלטרנטיבית? או שאתם משוגעים או שאתם השפויים היחידים במדינה

  2. הורה מהפתוח

    סער הראל. הצעד הבא שלך זה להכניס 600 הורים למעצר? אולי תתחיל לשלוח נידות? כי רק בכח זה עובד? נכון?
    אני מכווה שלילדים שלך אתה לא מפעיל את הכח שאתה מפעיל על ילדינו…

  3. מודאג

    סער הראל. הצעד הבא שלך זה להכניס 600 הורים למעצר? אולי תתחיל לשלוח נידות? כי רק בכח זה עובד? נכון?
    אני מכווה שעל הילדים שלך אתה לא מפעיל כזו אלימות כמו על הילדים שלנו

  4. היום זה הם, מחר זה אנחנו

    רק כח אנחנו מבינים, מדינה לא שפויה. אתה דוקטור לקרימינולוגיה או לחינוך? אולי תחפשו פתרונות במקום לייצר עבריינים מהורים מלח הארץ?

  5. אזרחית

    הורי בית הספר אינם פושעים אלא אנשים מיואשים שמרגישים שאין להם מה להפסיד. תושיט להם יד במקום להראות להם אגרוף

  6. הורה מודאג

    איומים, איומים, איומים,
    האם מסר חינוכי יש לך, אולי של דיאלוג או הקשבה?
    מפחיד אותי שאתה מנהל המחוז בו מתחנכים ילדיי.

  7. יוסף

    כרגיל, חובות והפעלת החוק רק נגד החילוניים, שמ.נהגים כמו פראיירים. מתגייסים לצבא, יש להם הרבה בתי קברות צבאיים. לחרדים אין אף ,ית קברות אחד, לא נכי צהל ולא הלומי קרב, יתומי ואלמנות מלחמה, הורים שכולים וכאלה מרנין בישין. כמובן, בתקציבים ובגובים, הדתיים צועדים בראש. משרד החינוך, כמו מערכות הממשל פועלים האכיפה סלקטיבית. פועלים נגד הורים שמאסו ובצדק בהדתה, בשטיפת המוח והחינוך הקלוקל כשהביביזם והבנטים מעניקים לחילוניים. ה גזר הדין י והחרדי פותח מסגרות פרטיות לכל הגילאים, ללא רישיון וגם מקבלים תמיכות מהמדינה, שם מותר. החרדים בונים ללא רישיון, מתפעלים גנרטורים פירטיים, סוגרים כבישים וגורמים למוות לרוכבי קטנועים, והכל בחסות החוק. אה, ומה עם הבנקים הפירטיים שהחרדים מגלגלים בהם כסף שחור ומזוהם, בנקים לכל דבר, נגדם לא פועלים, כי הם פועלים בחסות המאפיה. גפני החרדי, כיו"ר ועדת הכספים דואג להם, מטרפד כל ניסיון לפעול נגדם. מדינה מושחתת, מגעילה, הטמטום צועד בראש

  8. איך גיא רולניק עובד אתכם?

    אין כמו סער הראל! בוז להורים! היידה כלבו!
    זלזול באינטיליגנציה של הקורא. יפה שכלבו הפך להיות צינור העברת המידע בשירות עיריית חיפה ומשרד החינוך.
    אה, שכחתי. אבי סולומון! האביר הלבן על הסוס השחור. הוא הרי רוצה רק את טובת בית הספר…
    אה, שכחתי. יש עכשיו בחירות ויונה שם את תקציב הפרסום של העירייה בכלבו. אז צריך ליישר קו. עיריית חיפה משלמת דמי שתיקה, ואנחנו רוצים להמשיך לקבל אותם גם אחרי הבחירות.
    אבל לא לדאוג, גם אם מישהו אחר יבחר, המכונה תמשיך לפעול.
    והאזרח הקטן – הוא חושב שיש לו כח לשינוי…
    אז באמת למה לא לזלזל באינטיליגנציה של הקורא.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר