צופי ים בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)
צופי ים בחוף השקט (צילום: שבט צופי ים חיפה)

שבט צופי הים החל להתפנות מחוף שמן

שבט צופי הים עוזב את משכנו ההיסטורי ועובר למתחם מועדון השיט חיפה בחוף השקט. רכז ההדרכה של השבט נתיב סטרולוב: "מבחינת צופי הים מדובר באירוע היסטורי". הבונוס על המעבר: ניתן יהיה להגיע לפעילות בתחבורה ציבורית

פורסם בתאריך: 17.9.18 11:00

החל פינויו של שבט צופי הים חיפה ממשכנו ההיסטורי בחוף שמן לחוף השקט בבת גלים. תהליך ההעברה אמור להסתיים עד שנת 2021, כאשר בשלב הראשון עברו הפעילויות לחניכים מכיתות ה' ו-ו' ולתלמידים בעלי צרכים מיוחדים אל המתחם אשר משמש את מועדון השיט חיפה בחוף השקט.

אחת מהבעיות שהקשתה על המעבר היתה היעדר מקום אחסון לסירות הגדולות מדגם סנונית שבהן משתמשים בשבט ומבנה לפעילות שאינה ימית. הפתרון שנמצא, בתיווכה של עיריית חיפה, הוא אחסון הסירות הקטנות מדגם קרוול במחסני מועדון השיט ופעילות הדרכה של צופי הים בכיתות של המועדון. לסירות מדגם סנונית תידרש בניית רציף מיוחד כדי שהן יוכלו לעגון לצדו. לסירת המפרש הגדולה מדגם לווייתנית יימצא ככל הנראה פתרון במרינה של חיפה.

רכז ההדרכה בצופי הים חיפה נתיב סטרולוב: "מבחינת צופי הים מדובר באירוע היסטורי. מעתה הפעילות של השכבות הצעירות ובעלי הצרכים המיוחדים תתקיים בכל יום שישי בחוף השקט". לדבריו, מהחוף השקט ייצאו החניכים לפעילות ימית במפרץ חיפה.

 

 

"ישבנו בפגישה עם מנכ"ל העירייה גדי מרגלית והוא אמר לנו שהעירייה תסייע לנו להתפנות", הוסיף סטולוב, "הוא קבע יעד לפינוי סופי בשנת 2021. השטח שנפנה בחוף שמן אמור לעבור לטובת נמל המפרץ. אנחנו שמחים שהעירייה מגלה מעורבות בעניין ומסייעת לנו למצוא פתרונות לבעיות שהעלינו. אם עד עכשיו החניכים היו מגיעים אלינו לחוף שמן רק בהסעה שארגן השבט או בהסעות של הורים, מעתה יוכלו החניכים והמדריכים להגיע בעצמם בתחבורה ציבורית".

איך קיבלו בשבט את עזיבתו של המקום ההיסטורי?

"אנחנו מסתכלים על ההיבטים החיוביים של המקום החדש. מבחינה היסטורית מסתיים כאן עוד פרק בספר תנועות הנוער בחיפה, אבל אנחנו לא נעלמים אלא רק משנים מיקום. הצופים העבריים נוסדו בחיפה וכך גם צופי הים, ומכאן עברה הבשורה לכל הארץ. את העובדה הזו דבר לא ישנה. אני מניח שהמעבר יביא אלינו חניכים שעד היום התקשו להגיע אלינו ושנגדל באופן משמעותי. זו גם הזדמנות להזמין את כל ההורים שיש להם ילדים בכיתות ה' ו-ו' להגיע לחוף השקט בימי שישי ולהירשם לצופי הים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אהוד הלפרין

    סיפור יפה אבל לא נכון משפטית – ראה ק.פ. 57666-06-17 אהוד הלפרין נ עו"ד גדעון שרויאר שלום חיפה כ"ה טל תדמור זמיר

    האמת היא כרגע ששלמה ברימן טרם ענה למשרד מבקר המדינה מה קורה בחוף הים הנוכחי של צופי ים ומועדון שייטי כרמל ז"ל , שהוא שטח ייעודי לפי שטר משנת 1978 , ובשטח ייעודי רק הממשלה ו/א השר הממונה הם בעלי מעמד ולא שום בימ"ש , ומכאן החשד שכל צוי הפינוי שהוצאו עד כה בבתיהמ"ש השונים , ניתנו בחוסר סמכות ענייני , מה שמאיין אותם . נראה כי זה ישאר חוף ים ציבורי כמו גם חוף שמן המוכר לטוב , המשך בקרוב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למגיב מר אהוד, נסתה להכנס לאותו איזור חוף בשנים האחרונות?
    נראה לי שאתה ממש מחוץ לתמונה.
    יש שם השתלטות מלא על השטח תוך דריסה ברברית את יסוד החוק "קו חוף ים".
    צופי ים השתלטו עם השטח, אין כניסה למתחם! רק לצופים! יש שער חשמלי בכניסה, הם טוענים שמדובר בשטח פרטי! שזה ממש שקר, אחלה דוגמא אישית לחיים לילדים איך משתלטים על שטחים.
    פעם היו מגיעים לשם לדוג, לטייל, להוריד סירה , ועוד הרבה דברים.
    פשוט גועל נפש, קו החוף שייך לציבור לא לתנועה.

  3. אהוד הלפרין

    לאנונימי – מאהוד הלפרין. אהוד הלפרין לגמרי במקרה מפליג בקישון משנת 1969 . אהוד הלפרין נ' עו"ד גדעון שרויאר ק.פ. 8141-10-23 מסדירה את העינינים סופית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר