בית הספר נאות פרס
בית הספר נאות פרס

בית הספר נאות פרס פתח כיתת טבע בחורשה

תלמידי כיתות א' בבית הספר נאות פרס לומדים בחורשה שמול בית הספר שיעורים שעוסקים בבוטניקה ובציפורים. "התגובות הן מדהימות", אומרת מנהלת בית הספר אסתי אזולאי, "אנחנו רואים את האור ואת הברק בעיניים של התלמידים"

פורסם בתאריך: 1.10.18 10:26

בית הספר הממלכתי נאות פרס פתח כיתת לימוד בחורשה שמול המוסד החינוכי עבור תלמידי כיתות א' שלומדים שם שיעורי טבע. התלמידים יושבים על מחצלות, וחברת החשמל סיפקה לכיתה שני תופי עץ גדולים אשר משמשים כשולחנות. התלמידים לומדים שם שיעורים של 90 דקות, והמורה נעזרת בתלמידים תומכי הוראה מכיתות ו' להעברת החומר.

מנהלת בית הספר אסתי אזולאי: "השתמשנו בסביבה שלנו במורדות הר הכרמל לפתיחת כיתת טבע. היא נמצאת במרחק של כ-300 מטר מבית הספר. בחורשה צומחים המון עצים ושיחים המאפיינים את הכרמל. ניקינו אותה כדי שהתלמידים יוכלו להגיע אליה בבטחה. שם הם לומדים בוטניקה ועל הציפורים בסביבה. תוכנית הלימודים בטבע לכיתות א' עוסקת בחושים, ואין טוב מלשבת שם, על ההר, כדי ללמוד על החושים. בחינוך מדברים כיום על מושג ההשתהות. הכוונה היא שלא די בלהוציא את התלמידים מחוץ לבית הספר רק כדי לשבת וללמוד, צריך גם להשתהות כמה רגעים, לשבת עשר דקות או רבע שעה ורק להקשיב, להאזין, להתבונן, לנשום ולחוות תהליכים והתרחשויות שקורות בהר בפרט ובטבע בכלל דרך הגוף. המורה למדעים יפעת גרינברג לקחה את הפרויקט הזה על עצמה ובנתה את תוכנית הלימודים".

 

 

איך מגיבים התלמידים?

"התגובות הן מדהימות. אין ספק שזה ניסיון אחר בכל קנה מידה. ראינו תלמידים שהמעבר לכיתה א' היה מאתגר עבורם, ודווקא שם הם באים לידי ביטוי. אנחנו רואים את האור ואת הברק בעיניים שלהם ואת הציפייה להגיע לבית הספר כדי לקחת חלק ספציפית בשיעור הזה. לפני השיעור אנחנו מתכנסים בבית הספר, מדברים על כללים ועל נהלים של התנהגות מחוץ לבית הספר, ובמיוחד בטבע, ואז יוצאים לשם. ההליכה היא קצרה, כחמש דקות, כאשר שתי מורות מלוות את התלמידים – מחנכת הכיתה והמורה למדעים. ידענו שהתלמידים יתחברו לזה אבל לא חשבנו שזה יקרה כל כך מהר. עכשיו הם מבקשים להכין שלטים סביבתיים שיהיו בכיתת הטבע. גם לנו יש עוד רעיונות לפתח את המקום, וזה יקרה בהדרגה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב השכונה

    כל הכבוד למנהלת אסתי. כיף לקרוא את הכתבה. מורגש גם האור והברק בעיינים שלך כאשר את מדברת על הנושא. לא מובן מאליו במערכת ששוחקת אנשים. תודה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסתי ויפעת היקרות -השילוב המנצח!
    בית ספר נאות פרס וקהילתו זכו!
    שילוב של מנהלת מוכשרת ומקצועית עם ה-מורה,הטובה ביותר בתחום המדע, מאפשר ליצור, ליזום, לחלום ולהגשים!
    בית ספר שמעודד את תלמידיו לחקור, להסתקרן, לגלות לחוש ולשאול מוכיח שמערכת החינוך מסוגלת להתאים עצמה למאה ה- 21. כל מה שצריך זה מנהלת שמאמינה ביכולות, בחדשנות וביוזמות וצוות מורים מוכשרים שמאמינים ביחד איתה!
    גאה, מאושרת ורגועה שאני חלק ממשפחת נאות פרס..שילדיי יזכו לחוות וללמוד עם צוות כזה.
    אסתי ויפעת, תודה רבה לכן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר