אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

האוניברסיטה במקום ה-18 בשביעות רצון הסטודנטים

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית פורסם הסקר השנתי של שביעות רצון הסטודנטים מאיכות ההוראה באקדמיה. האוניברסיטה הפתוחה, שלה שלוחה בבית בירם, הגיעה למקום השני. מכללת גורדון במקום האחרון בקרב המכללות לחינוך בארץ

פורסם בתאריך: 14.10.18 12:42

הסקר השנתי שפרסמה הבוקר (ראשון) התאחדות הסטודנטים בישראל לבחינת איכות ההוראה באקדמיה לשנת 2018 מדרג את האוניברסיטה הפתוחה, אשר לה שלוחה בבית בירם בחיפה, במקום השני בארץ ברמת שביעות הרצון מאיכות ההוראה של המרצים.

הסקר פורסם עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית והשתתפו בו סטודנטים מ-33 מוסדות אקדמיים בארץ – אוניברסיטאות ומכללות. הסקר בדק שישה פרמטרים ששקלול ציוניהם קבע את מיקום המוסד בדירוג. הפרמטרים הם רמת הקורסים, טיב הוראת המרצים, טיב הוראת המתרגלים, יחס המרצים לסטודנטים, שילוב טכנולוגיות למידה ותוכנית הלימודים לתואר. האוניברסיטה הפתוחה קיבלה ציון של 3.97 מתוך חמש, והיא היחידה מבין מוסדות החינוך האקדמיים בחיפה שהתברגה בחמשת המקומות הראשונים בסקר.

הטכניון דורג במקום השמיני עם 3.75 ואילו אוניברסיטת חיפה דורגה רק במקום ה-18 עם ציון משוקלל של 3.55. המכללה האקדמית גורדון לחינוך היא המוסד האקדמי החיפאי שנמצא בדירוג הנמוך ביותר מבין כל המוסדות האקדמיים החיפאיים שהשתתפו בסקר עם ציון משוקלל של 3.38. דירוג זה גם מציב את המכללה במקום האחרון בין שש המכללות לחינוך בארץ שנסקרו. במקום הראשון מבין המכללות לחינוך דורגה מכללת אורנים עם ציון משוקלל של 3.78.

 

 

עוד נחשף בסקר כי 64 אחוז מהסטודנטים בארץ חשים שמערכת האקדמית לא מכינה אותם באופן מיטבי לשוק התעסוקה. רוב מובהק של 83 אחוז מהסטודנטים גורס שהנושא החשוב ביותר שיש לטפל בו במערכת האקדמית הוא חיזוק החיבור בין הלימודים לשוק התעסוקה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל רם שפע: "כולנו מוטרדים מעתיד ההשכלה בישראל. שוק התעסוקה משתנה בקצב מסחרר, והסטודנטים מוטרדים במיוחד שכן הם בונים על התואר האקדמי כמקפצה לקריירה. אם המערכת לא תיתן מענה ולא תחולל שינוי דרמטי בהיבט ההכשרה המעשית, הסטודנטים יצביעו ברגליים. לצד העמקה, מחקר איכותי, ביקורתיות והרחבת אופקים, בשנת 2018 אין מנוס מפרקטיות, ומערכת ההשכלה הגבוהה נדרשת להשקיע בהקדם גם בהכשרות מעשיות ובתרגום מוצלח יותר של התואר האקדמי אל עולם העבודה המתחדש".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משה ישראליה

    הגיע הזמן לסגור את אוניברסיטת חיפה הרמה הירודה מעידה כי זוהי סניף של אוניברסיטת ביר זית לא צריך לשלם את כספי הציבור עבור מחקרים ירודים שדפיהם שמשמשים אוכלת לעד בספריה.

  2. בקרוב קמפוס ע"ש השיח יאסין

    אוניברסיטה שעוסקת בפוליטיקה שנאל קיצונית
    מרצים שעסוקים בהחתמת עצומות סהרוריות
    הנסיון לבטל שירת התקווה בטקסים
    בזיון להיות בוגר שלה

  3. בקרוב קמפוס ע"ש השיח יאסין

    אוניברסיטה שעוסקת בפוליטיקה שמאל קיצונית
    מרצים שעסוקים בהחתמת עצומות סהרוריות
    הנסיון לבטל שירת התקווה בטקסים
    בזיון להיות בוגר שלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר