תרגיל פינוי התלמידים בחירום (צילום: ראובן כהן)
תרגיל פינוי התלמידים בחירום (צילום: ראובן כהן)

נוהל חדש של פינוי תלמידים בחירום נבחן בתרגיל פתע

הנוהל גובש בעקבות מסקנות השריפה הגדולה בנובמבר 2016, ולפיו, כאשר נדרש פינוי מיידי של תלמידים יעמדו אוטובוסים של חברת אגד לרשות קציני הביטחון ויפנו תלמידים. מסקנות התרגיל: זמן הפינוי אכן התקצר משמעותית

פורסם בתאריך: 16.10.18 13:41

תרגיל פינוי של מאות תלמידים מבית ספר בחירום התקיים אתמול (שני) בחיפה. התרגיל נערך בהתאם לנוהל חדש שנכתב כחלק מלקחי השריפה הגדולה שאירעה בעיר בנובמבר 2016, ולפיו במצב חירום שבו נדרש פינוי מיידי של תלמידים מבתי הספר בעיר יעמדו אוטובוסים של חברת אגד, שיימצאו באותה העת בתחנות הקצה שלהם בשכונות השונות בהמתנה וללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים ויפעלו לפי הנחיותיהם לפינוי מהיר של מוסדות החינוך. האוטובוסים ישמשו גם לפינוי של דיירי בתי אבות ושל מאושפזים במרכזים רפואיים.

לפי הנוהל הקודם היתה עיריית חיפה רשאית להזמין אוטובוסים לפינוי תלמידים רק מחברות ההסעה שעמן היה לה הסכם. כך קרה שבזמן השריפה שהשתוללה בעיר, ובה נפגע בין השאר בית הספר היסודי רוממה, לא הצליחה העירייה לארגן הסעות בזמן, והתלמידים וצוות המורים נאלצו ללכת ברגל לנקודת איסוף בהיכל הספורט ברוממה, תוך סיכון חייהם.

 

 

בתרגיל הפתע שהתקיים ביום שני פונו 500 מתלמידי בית הספר הבונים מרמות רמז וילדי גן הילדים אדומית באמצעות אוטובוסים של אגד אל אולם הספורט החדש של בית הספר הפתוח בנוה שאנן, שהוגדר בתרגיל כמרכז פינוי. במרכז הם התקבלו על ידי מדריכי נוער בשנת שירות שהעבירו להם פעילויות הפוגה וחברה. בפעילות השתתפו גם עובדים סוציאליים ופסיכולוגים.

התרגיל, שאותו הוביל אגף הביטחון בעירייה, בחן את מערך הפינוי לפי הנוהל החדש שגובש בעבודת מטה ארוכה בשיתוף עם רשות החירום הלאומית, עם משרד החינוך ועם משרד התחבורה. יצוין כי לפני כשלושה חודשים נבחן נוהל הפינוי החדש באופן חלקי בתרגיל שנערך בנוה שאנן ושבמסגרתו פונו שלוש כיתות מאחד מבתי הספר ברובע ודיירים מבית אבות בשכונה על ידי אגד. לקחי התרגיל המצומצם סייעו בגיבוש סופי של הנוהל החדש, וממסקנותיו עולה שזמן הפינוי שנדרש לפי הנוהל החדש אכן קוצר משמעותית בהשוואה לנוהל הישן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר