ריקוד הגשם בבית הספר נופים (צילום: בית הספר נופים)
ריקוד הגשם בבית הספר נופים (צילום: בית הספר נופים)

"כנראה שהריקוד שלנו פתח שערי שמים" (וידאו)

בבית הספר נופים הגו תוכנית מקורית להורדת גשם: ביצוע של ריקוד הגשם על ידי כל התלמידים תוך פתיחה של 630 מטריות מעוטרות בו זמנית. מבחן המציאות מוכיח: גשם אכן ירד כעבור יומיים, ועתיד לחזור בסוף השבוע

פורסם בתאריך: 29.11.18 10:11

תלמידי בית הספר נופים בחיפה וועד ההורים יזמו פעילות להורדת גשם שהצליחה מעל ומעבר למצופה. 630 תלמידי בית הספר למדו את ריקוד הגשם וביצעו אותו ביום שני שעבר. כעבור יומיים הגיע הגשם, ולפי התחזית הגשמים יחזרו גם בסוף השבוע הקרוב.

מנהלת בית הספר אסתי גרינבוך: "המחסור במים בגלל מיעוט גשמים מטריד מאוד אותנו, את הילדים ואת הוריהם. באחד מהבקרים, שאותם אנחנו פותחים בכל יום בשיח, דיברתי על בעיית המים במדינת ישראל. אני גם מורה לגיאוגרפיה וזה נושא שמעסיק אותי מאוד. חשבנו מה ניתן לעשות, ואחת מההצעות היתה לרקוד את ריקוד הגשם. זו היתה מסורת במצרים העתיקה וגם בקרב האינדיאנים. כבית ספר קהילתי שבו ההורים מעורבים בפעילות עירבנו אותם וגם את שבט לטם של הצופים שאליו אנחנו משויכים".

 

 

 

בית הספר רכש מטריות והתלמידים התבקשו לעטר אותן. אחת מהמורות לימדה את התלמידים את ריקוד הגשם, וביום שני שעבר רקדו התלמידים בתקווה להביא את הגשם. ואכן, כעבור יומיים הוא הגיע. "בית הספר שלנו מונה מאות תלמידים, וזו היתה משימה לא פשוטה – 630 מטריות שנפתחות בבת אחת בלי שאף אחד ייפגע", מספרת גרינבוך, "התלמידים מהכיתות הגבוהות עזרו לתלמידים בכיתות הנמוכות. התלמידים היו מאושרים ואמרו לי 'המנהלת, הצליח לנו'".

תפסתם את הג'וב של חוני המעגל.

"זו היתה פעילות חינוכית שהתלמידים אהבו אותה מאוד. שילבנו גם יצירה וגם לימוד על המים ועל חשיבותם. אני שמחה שהגשם הגיע. כנראה הריקוד שלנו פתח שערי שמים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר