תלמידי בית הספר אליאנס בשיעור גלישת גלים
תלמידי בית הספר אליאנס בשיעור גלישת גלים

תלמידי אליאנס עולים על הגל

בבית הספר אליאנס בחיפה לומדים עשרות תלמידים בכיתות ז'-י' גלישת גלים להעצמה אישית כחלק ממערכת השיעורים המובנית. המקצוע החדש כולל 15 שיעורים שמתקיימים במרכז הגלישה של עמותת הגל שלי בכפר גלים

פורסם בתאריך: 23.12.18 09:13

מקצוע לימודים חדש בית הספר אליאנס בחיפה – גלישת גלים להעצמה אישית – שנלמד כחלק ממערכת השיעורים המובנית. עשרות תלמידים מכיתות ז'-י' בבית הספר משתתפים בשיעורים, שכוללים 15 מפגשים ומתקיימים במרכז הגלישה של עמותת הגל שלי בכפר גלים.

לימודי הגלישה נועדים כדי לאפשר לתלמידים לרכוש מיומנויות שיסייעו להם בתחומי הלימוד האחרים בבית הספר, ובהן התגברות על קושי, ריכוז בלימודים וגמישות. את שילוב שיעורי גלישת הגלים במערכת הלימודים יזמה מנהלת בית הספר מיכל גל, שהיתה ספורטאית בעברה. מורי בית הספר התנדבו ללוות את הפעילות, והם יוצאים עם התלמידים למפגשים. כתנאי להשתתפותם חותמים התלמידים על הסכם עם בית הספר שבו הם מתחייבים לשמור על כללי התנהגות נאותים בבית הספר ומחוצה לו. התקדמותם מנוטרת על ידי צוות המדריכים של העמותה שמשתתפים גם בישיבות הצוות הפדגוגי של בית הספר.

רכז מחוז צפון בעמותת הגל שלי אורי קולר: "אנחנו מפעילים תוכנית רב שנתית לנוער בגלישת גלים. מתכונת הפעילות שלנו נקראת ראש-גוף-ראש. הראש הראשון מתייחס לחלק העיוני שכולל שיחת פתיחה ולימוד של תוכן העשרה ימי כמו למשל זרמים ורוחות. אחר כך מגיע הגוף, שהוא הקטע המעשי שבו מקבלים התלמידים גלשנים, ציוד בטיחות, חליפות צלילה ואפודי ציפה, מתרגלים גלישת גלים על החוף ונכנסים למים. הראש השני, שגם הוא עיוני, מתרכז בשיחת עיבוד שקושרת בין הים לחיים".

 

 

לדבריו של קולר, אחת מהמטרות המוצהרות של העמותה היא להטמיע את הגלישה ככלי חינוכי: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם מסגרות חינוכיות. המועדון הוא לא מועדון גלישה פרטי-מסחרי אלא עמותה חינוכית לכל דבר ועניין. לפני הפעילות אנחנו מחתימים את התלמידים על הסכם ששלפיו אנחנו נלמד אותם את כל מה שאנחנו יודעים על הים, והם ישקיעו את עצמם בלימודים. אנחנו משתמשים בגלישה ככלי חינוכי ומאמינים שאנחנו מציידים את התלמידים בכישורי חיים שיעזרו להם להתמודד גם מחוץ לתחום הגלישה".

באיזו התקדמות אתם מבחינים אצל התלמידים?

"ההתקדמות היא בסוגיות כמו דימוי גוף, ביטחון עצמי ועמידה מול אתגרים. התלמידים פיתחו יכולת להצליח בלי לפחד מכישלון, וגם הקשב והריכוז השתפרו מאוד. כמובן שיש גם שיפור ביכולות להתמודד עם נושאים לימודיים בבית הספר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר