אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה שוברת שביתה: ציון עובר באנגלית לכל הסטודנטים

לפי החלטתו של רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גוסטבו מש, סטודנטים לתואר ראשון שנרשמו ללימודי אנגלית ועברית ולא למדו בגלל שביתת המורים יקבלו ציון עובר. בכך מעקרת האוניברסיטה מתוכן את שביתתם של המרצים

פורסם בתאריך: 30.12.18 15:40

אוניברסיטת חיפה מתערבת בשביתת מורי המכינה האוניברסיטאית שעליה הכריז ארגון הסגל הזוטר כבר לפני כחודשיים, וזאת במטרה להקל על הסטודנטים הנפגעים, חלקם סטודנטים לתואר ראשון. יצוין שלימודי האנגלית והעברית הושבתו באוניברסיטה כולה ולא רק במכינה מכיוון שמדובר באותם מורים שמלמדים בשני המקומות.

לפי החלטתו של רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש, סטודנטים לתואר ראשון באוניברסיטה שנרשמו ללימודי אנגלית ועברית ולא למדו בגלל שביתת המורים יקבלו ציון עובר. לגבי תלמידי המכינה קבע הרקטור כי בקורסים שבהם לא התקיימה הוראה בזמן השביתה, הציון לכלל הסטודנטים הרשומים בקורס הספציפי יהיה עובר. צעדו זה של הרקטור מעקר למעשה מתוכן את שביתתם של מורי המכינה מכיוון שהסטודנטים יקבלו ציון עובר בקורס שלא למדו בו. נוסף על כך הודיע הרקטור לסטודנטים לתואר ראשון שירצו בכל אופן ללמוד את הקורסים באנגלית ובעברית, שבהם הם קיבלו ציון עובר, כי יתאפשר להם ללמוד אותם בהמשך ללא עלות, כאשר הציון שלהם יישמר.

הקלה נוספת לסטודנטים שלומדים אנגלית לתואר ראשון ברמת מתקדמים 2 אשר זקוקים לציון מספרי היא שהם יוכלו לקבל זאת על ידי היחידה ללימודי אנגלית כשפה זרה.

כזכור, ארגון הסגל הזוטר הכריז על השביתה לאחר שהמשא ומתן עם הנהלת האוניברסיטה עלה על שרטון. הארגון דורש ביטול העסקה של מורים לפי שעות, מנגנון שיבטיח ביטחון תעסוקתי למורים והקלה בעומס ההוראה למורים בגיל מבוגר ולמורים שהם הורים.

 

 

פרופ' מש: "לא היינו מוכנים להסכים לפגיעה בסטודנטים, שעבור חלקם היה מדובר באי היכולת להתחיל את הסמסטר הקרוב. הפתרון שהצענו מאזן היטב בין הצרכים של הסטודנטים, כולל כאלה שרוצים לקבל אפשרות לחזור או לחזק את החומר שפספסו, לבין שמירה על הצרכים האקדמיים".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "לנוכח התמשכותה של השביתה הבלתי מוצדקת של מורי המכינה החליטה האוניברסיטה למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בסטודנטים שהוחזקו כבני ערובה בעל כורחם במחלוקת שאין להם כל צד בה. לכן הוחלט כי סטודנטים בקורסים שבהם היתה השבתה בפועל יקבלו ציון עובר על הקורס הספציפי ויוכלו להתחיל בסמסטר הקרוב את הקורס ברמה הבאה. סטודנטים שיהיו מעוניינים בכך יוכלו לחזור על הרמה אליה היו רשומים בסמסטר החולף ללא תשלום".

יו"ר ועד ארגון הסגל הזוטר יפה בללי מסרה בתגובה: "מוסד אקדמי שמרשה לעצמו להעניק פטור לסטודנטים שלו לאחר שלושה שבועות בלבד של לימודים מועל במחויבותו האקדמית לעצמו ולסטודנטים. בפועל נתנה האוניברסיטה ציון עובר לסטודנטים תמורת שכר לימוד, וזאת מבלי שהם נדרשו ללמוד כלל עבורו. מדובר בשפל חדש במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, ומצער שאוניברסיטת חיפה היא שחתומה עליו. אם סבורה האוניברסיטה שהדבר ישבור את מורי המכינה ששובתים למען תנאי העסקה הוגנים כמקובל – טעות בידה, והיא מעמידה בסכנה גם את הסמסטר השני של שנת הלימודים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה ישראלי

    לאור הטירוף שמתגלה אצל קליש צריך למנות בדחיפות ועדה קרואה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר