בית הספר אל-כרמה
בית הספר אל-כרמה

רוב בתי הספר הערביים – באזורים מסוכנים להולכי רגל

מדוח ארצי שהכינה הסדנה לידע ציבורי עולה כי רוב בתי הספר במגזר הערבי בחיפה שוכנים באזורים מסוכנים להולכי רגל שהתרחשו בהם עשרות תאונות דרכים. ברשימה של עשרת בתי הספר שבקרבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל נמצאים שמונה שמשרתים את המגזר

פורסם בתאריך: 1.9.19 13:52

רוב בתי הספר במגזר הערבי בחיפה שוכנים באזורים מסוכנים להולכי רגל שהתרחשו בהם עשרות תאונות דרכים – כך עולה מדוח ארצי שהכינה הסדנה לידע ציבורי בשנים 2018-2014 ומתפרסם עתה.

ברשימת בתי הספר החיפאיים שבקרבתם נפגעו הכי הרבה הולכי רגל נמצאים עשרה בתי ספר, ששמונה מהם משרתים את המגזר הערבי (הטווח בו נספרו תאונות הדרכים עם נפגעים הוא קילומטר ליד בית הספר): במקום הראשון – בית הספר אלכרמה ובית הספר לחינוך מיוחד הוד עם 32 נפגעים כל אחד; במקום השלישי – בית הספר יוחנן הקדוש עם 30 נפגעים; במקום הרביעי – בית הספר אפוסקופי מאר אליאס עם 28 נפגעים; במקום החמישי – בית הספר נזירות כרמלית, תיכון כרמל, בית הספר האיטלקי לנזירות ובית הספר אחווה עם 27 נפגעים כל אחד; ובמקום התשיעי – בית הספר נזירות נצרת ותלמוד תורה – תורת אמת עם 25 נפגעים כל אחד.

בדברי ההסבר לדוח נכתב כי מטרותיו הן "לברר מהן הדרכים המסוכנות בדרך למוסדות החינוך בישראל, להזהיר את הציבור מהסכנה בדרכים ולהביא ליצירת לחץ ציבורי כלפי הרשויות על מנת שינקטו באמצעים לשיפור התשתיות. כדי להגשים חזון זה אימצו בפרויקט את חזון אפס הרוגים (חזון להקטנה משמעותית של מספר ההרוגים והפצועים קשה בתאונות דרכים; ש"מ). הדוח מציג פתרונות תשתיתיים לתיקון ליקויים, ותמונות המראות בפועל כיצד הולכי רגל נאלצים להסתכן בשל תשתיות לקויות".

 

 

הסדנה לידע ציבורי היא ארגון ללא מטרות רווח שפעילותו מתבססת על מתנדבים. הארגון פועל לקידום שקיפות שלטונית ומעורבות אזרחית באמצעות בניית כלים טכנולוגיים בקוד פתוח כמו אתרים ואפליקציות, וכן לפתיחה ולהנגשה של מידע המצוי ברשותם של מוסדות ציבוריים.

עתליה אלון, מנהלת המחקר והפיתוח בפרויקט "ANYWAY" שבמסגרתו הוכן הדוח: "המטרה שלנו היא לא להצביע על בית ספר ולהגיד שהוא מסוכן יותר מבית ספר אחר אלא לומר הגיד 'פה התרחשו הרבה תאונות, ואם היו מיישמים את הצעדים של חזון אפס תאונות, רובן או כולן היו יכולות להימנע'".

מייסד הפרויקט גל רייך: "אף אחד מהצעדים של חזון אפס תאונות לא דורש תקציבים שלא קיימים ברשויות. יש תת ניצול משמעותי של תקציבים המיועדים לשיפור הבטיחות בדרכים – תחום שגם בו אנחנו מתכוונים לטפל באמצעות סיוע לרשויות במיצוי המענקים המגיעים להן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הסדנה לשטיפת מוח הציבור

    הסדנה לידע ציבורי זה גוף שיקרי עוד עמותה מתמנון הקרן החדשה
    העמותה הזאת עוסקת בהסתה דרך הפצת נתונים שקריים על האוכלוסיה הערבית כדי להשפיע באופן שקרי על הציבור ועל מקבלי ההחלטות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר