בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

מנהלת מל"ל התפטרה. הערכה: התוכנית מתקרבת לקצה

אורלי גפני, מנהלת התוכנית העירונית מל"ל (מלידה לבגרות), התפטרה מתפקידה בעקבות קיצוץ בתקציבה של התוכנית והכפפתה של גפני למחלקת החינוך היסודי באגף החינוך בעיריית חיפה. גורמים במל"ל חוששים לגורלה של התוכנית שעלולה להיסגר

פורסם בתאריך: 29.10.19 16:01

האם תוכנית הדגל העירונית מלידה לבגרות (מל"ל) מתקרבת לקצה? מנהלת מחלקת מל"ל במרכז הקהילתי נוה דוד אורלי גפני התפטרה מתפקידה, ומחר (רביעי) היא תגיע בפעם האחרונה למשרדה כדי להיפרד מאנשי המחלקה.

הסיבה להתפטרות היא קיצוץ בתקציבה של התוכנית והכפפתה של גפני למחלקת החינוך היסודי באגף החינוך בעיריית חיפה, וגורמים במל"ל אמרו "לכלבו – חיפה והצפון" כי הם חוששים לגורלה של התוכנית שעלולה כעת להיסגר.

מל"ל נוסדה בשנת 2012, ובין הוגיה היו ישראל סביון שכיהן כסגן ראש העיר בתקופתו של יונה יהב וכמחזיק תיק החינוך, פרופ' גדי לנדאו שהיה אז חבר מועצת העיר, ואנשי מקצוע בתחום החינוך בשיתוף פעולה עם רחל מתוקי ז"ל, ששימשה באותה העת מנהלת המחוז במשרד החינוך. בשנת 2016 הציגה גפני את התוכנית בכנס הבין לאומי לערים חכמות בברצלונה, והמיזם נבחר לפתוח את הכנס מתוך 297 מיזמים שהוגשו לוועדה שבחנה אותם והוגדר כפורץ דרך.

אחד מהעובדים בתוכנית אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "בהנהלת העירייה הנוכחית כנראה לא הבינו מהי המל"ל. החינוך היסודי הוא רק חלק מהתוכנית, שכוללת גם את החינוך העל יסודי, את המרכזים הקהילתיים ואת הקהילה. איך אפשר להכפיף מנהלת מחלקה אחת למנהלת מחלקה אחרת שעוסקת רק בקטע מצומצם של המל"ל? למה שהתוכנית לא תהיה באחריותו של מנכ"ל העירייה כמו כל יחידות העירייה?".

 

 

תוכנית מל"ל נועדה לבנות רצף חינוכי שילווה את הילדים החל מגן הילדים ועד לסיום לימודיהם בתיכון. העיר חולקה לשישה אזורים, כאשר במרכזו של כל אזור פועלים בית ספר תיכון, בתי ספר יסודיים המזינים אותו וגני ילדים עירוניים. בכל אחד מהאזורים נבנתה תוכנית של שותפויות שכוללת את גננות גני הילדים, את מנהלות בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, את נציגי תנועות הנוער ומרכזי הפנאי בכל אזור, את נציגי ההורים, גורמים נוספים המזוהים כחיוניים עבור התלמיד ומשפחתו, ונציגים של מוסדות אקדמיים, תעשייתיים ואחרים. השותפות דנה בהיבטים לימודיים וחברתיים ובתרבות הפנאי של הילדים, כאשר המטרה היא לפתח מענה חינוכי עבור ילדי האזור ברצף הגילאי ולאורך כל שעות היום.

עם כניסתה של גפני לניהול התוכנית היא שודרגה על ידה, והיום היא כוללת 70 קהילות בעיר ועורכת מאות פעילויות בכל המגזרים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "תוכנית מל"ל לא תקוצץ והפרויקט לא ייפגע. ההיפך הוא הנכון – התוכנית תורחב, תותאם לתפישת ההתחדשות החינוכית ותופעל במסגרת המחלקה לחינוך יסודי אשר אחראית על החינוך החברתי-ערכי בכל הרצף החינוכי. בתוך כך תעבור התכנית התאמות נדרשות ותכלול פעילויות חדשות ומגוונות שייתנו מענה חדשני, משמעותי ורלוונטי לאתגרים הניצבים בפני מערכת החינוך בימינו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אילנה

    עוד קיצוץ בתקציב ועוד קיצוץ בתקציב, אז לפחות יהיה כסף לשלם את הקנס על העדר הדיווח בעניין האנרגיה

  2. גקי

    סבלנות בקרוב גזבר העירייה יפיל את עצמו ואת ראש העיר עם המחסור בתקציב שיש

  3. אחת שמכירה

    עוד אוכלת חינם שמחזיקה צוות של אוכלות חינם. המןן כסף על כלןם. כסף שהיה יכול להגיע לתלמידים.
    מכירה מקרוב…

  4. תלמיד תיכון בעיר

    התכנית הזאת נועדה להאכיל פקידות בעירייה. בשנת 2016 סיימתי תיכון וחוץ מחידון ט"ו בשבט או איזה פעילות חוץ מטופשת לא היה כלום. את כל הכסף, המשכורות, ההפרשות לפנסיה שמשלמים ל"מנהלות / רכזות" של התכנית והכסף של הלוגיסטיקה – אפשר להשקיע בשיפור התחזוקה של בתי הספר המתפרקים! ישנם בתי ספר כמו עירוני ג' שההזנחה בהם היא פושעת! יונה יהב ידע לצבוע את החזיתות אבל החצרות האחרויות נראות כמו שוק תלפיות.

  5. שחיתות

    אורלי גפני לעומת ורד אטס לא זייפה מסמכים ולא גנבה כספים מאזרחי חיפה. קודם שורד תלך הביתה ותחזיר את המשכורות שלקחה במירמה ממשלמי הארנונה ואז שאורלי תחזור כתחליף אותה. אורלי יודעת לעבוד ואת זה היא עושה מכל הלב.

  6. שאלה

    קראתי ועדיין לא מבין מה התוכנית הזאת.
    זה נראה לי כמו דרך לייפות את שמן של עובדות סוציאליות.
    אם יש בבתי הספר יועצות חינוכיות למה צריך עוד שכבת יועצות מעליהן?

  7. המדינה דמוקרטית אך עדיין מסוכן להזדהות...

    אחת התכניות המיותרות ביותר שיש באגף החינוך. מיותר במשמעות הכי טהורה של המילה.

  8. דדי

    אורלי עשתה עבודה נהדרת וחבל מאד שעזבה את העירייה. פרויקט מלל הוא מוצלח מאד ולא סתם זכה בציוני לשבח בינלאומים

  9. רונן

    מנהלת עם כישורי ניהול ברמה נמוכה.סופר היא לא יכולה לנהל.
    החלטה נכונה ואמיצה.

  10. טראמפ

    בושה לעיריית חיפה שלא יודעים להחזיק נכס כמו אורלי גפני, בחורה אנושית אכפתית ומלאת רעיונות ויוזמות שיעיפו את החינוך קדימה
    חבל חבל חבל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר