כנס ההתנעה של תוכנית הלימוד המשותף (צילום: עמותת יוזמות אברהם)
כנס ההתנעה של תוכנית הלימוד המשותף (צילום: עמותת יוזמות אברהם)

תלמידים יהודים וערבים מחיפה ילמדו אנגלית ביחד

תלמידי מבתי הספר עירוני ג', אחווה ושקד ילמדו ביחד אנגלית בתוכנית דו שנתית במסגרת פיילוט ארצי מצומצם שמפעילה עמותת יוזמות אברהם בהשתתפותם של יותר מ-1,000 תלמידים

פורסם בתאריך: 10.11.19 07:46

תלמידי בתי ספר במגזר היהודי ובמגזר הערבי בחיפה ילמדו ביחד את מקצוע האנגלית במסגרת תוכנית דו שנתית. הלימוד המשותף יתבצע במסגרת פיילוט ארצי מצומצם בהשתתפותם של יותר מ-1,000 תלמידים שמפעילה עמותת יוזמות אברהם.

בעמותה מקווים להוכיח את ההיתכנות ואת היעילות של מודל לימוד שפה חדשני במשותף, כדי שבהמשך הוא יאומץ ויופעל על ידי משרד החינוך בהיקף רחב. בין בתי הספר בארץ שנבחרו לתוכנית יש שלושה מוסדות חינוך חיפאיים – עירוני ג', אחווה ושקד בקרית חיים. הלימוד יתבצע בצמדים של בתי ספר יהודיים וערביים, ולפיכך ילמדו תלמידי כיתות ח' מחטיבת הביניים של עירוני ג' עם תלמידים בכיתות ח' מבית הספר ביישוב ג'דיידה-מכר, ותלמידי כיתות ז' בחטיבת הביניים שקד ילמדו עם תלמידים בבית הספר היסודי אחווה (בתי הספר היסודיים במגזר הערבי בחיפה הם עד כיתה ח').

השבוע התקיים בחיפה כנס ההתנעה הארצי של התוכנית בהשתתפותם של מנהלי בתי הספר היהודיים והערביים שייקחו חלק בפיילוט. בכנס דנו המנהלים במודל החדשני של התוכנית ובאתגרים הפדגוגיים והפסיכולוגיים שהיא מציבה. בעמותת יוזמות אברהם מציינים כי זוהי הפעם הראשונה בארץ שבה תוכנית רחבה ושיטתית של לימודי שפה מתקיימת במודל הלימוד המשותף, וכי מדובר בתוכנית הדגל של תחום החינוך לחיים משותפים בעמותה.

 

 

בעמותה מוסיפים שבניגוד למצב השורר היום במערכת החינוך, שבה מתקיימות במקביל שתי מערכות חינוך נפרדות למגזר היהודי ולמגזר הערבי, יוזמות אברהם מספקת פלטפורמה למפגש קבוע ואיכותי של תלמידים משני המגזרים. המפגשים משמשים ככלי להפחתת דפוסי חשיבה סטריאוטיפיים, דעות קדומות וחשדנות כלפי הצד האחר.

יצוין כי מלבד השיעורים המשותפים כוללת התוכנית גם עבודה משותפת של הצוותים החינוכיים של בתי הספר היהודיים והערביים. התוכנית מבוססת על מודל שפותח ופועל בהצלחה זה יותר מעשור בצפון אירלנד כמענה להפרדה הממושכת במערכות החינוך של הקתולים והפרוטסטנטים, והצוות המקצועי של עמותת יוזמות אברהם נמצא בקשר שוטף עם המפתחים שם. הגרסה הישראלית של התוכנית פותחה בשיתוף עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית – היחידה לחיים משותפים, בליווי ובתמיכה של המטה לחינוך אזרחי ולחיים משותפים ואגף שפות במשרד החינוך, ובתמיכתה של סוכנות הפיתוח האמריקאית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. על אוויליות וטמטום

    מה הקשר בין פוליטיקה ללימוד אנגלית? ומי ילמד אנגלית ממי היהודים מהערבים או הערבים מהיהודים? מערכת החינוך בישראל כושלת וכל השתתפות במבחני פיזה, היא מצג של בושה. חינוך צריך להיות ענייני ולא מוטה לצרכים פוליטיים ולהודות השם של כל מיני ארגונים קיקיוניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר