תלמידים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תלמידים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בתכנון: בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי במגזר הערבי

עיריית חיפה נענתה לבקשתה של עמותת ג'וסור והיא מתכננת להקים בית ספר לתלמידים על הרצף האוטיסטי במגזר הערבי. העמותה מבקשת להקים בית ספר צומח ואף דורשת שהוא יהיה בית ספר על אזורי שישרת תלמידים מחוץ לחיפה

פורסם בתאריך: 2.12.19 15:25

עיריית חיפה מתכננת להקים בית ספר לתלמידים על הרצף האוטיסטי במגזר הערבי. בכך נענתה העירייה לבקשתה של עמותת ג'וסור – גשרים לאנשים עם אוטיזם במגזר הערבי – שמבקשת להקים בית ספר צומח מכיתה א', ואף דורשת שהוא יהיה בית ספר על אזורי בדומה לכל בתי הספר לחינוך מיוחד בעיר. הבקשה הוגשה לעירייה באמצעותה של חברת מועצת העיר שהירה שלבי מחד"ש שפועלת בעניין זה כשנה.

ג'וסור היא עמותה חיפאית שבה חברים הורים לילדים על הרצף האוטיסטי שלמדו בבית הספר הלב הקדוש ואנשי מקצוע. העמותה נהנית מתמיכה של אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם.

חברת הוועד המנהל של העמותה עו"ד רנדה סבאח דאוד: "ביום שישי ניפגש עם ההורים כדי לדבר איתם על הדברים שחשובים לנו שיהיו בבית הספר הזה ולקבל החלטות. לאחר מכן נפגש עם נציגי העירייה".

 

 

לדבריה של סבאח דאוד, העמותה כבר חשבה על הקמת בית ספר כזה באופן פרטי, אך כעת חבריה שמחים שבית הספר, אם וכאשר יקום, יהיה ממלכתי באישור של משרד החינוך והעירייה: "פעלנו במשך זמן רב מול העירייה במטרה לפתוח בית ספר כזה לילדי המגזר, הפעלנו לחץ ופנינו לגורמים שונים בבקשות סיוע. יש מספר גדול של תלמידים על הרצף האוטיסטי במגזר הערבי אבל אין להם בית ספר שבו מדברים בשפה הערבית".

האם אי אפשר לשלב את התלמידים בבתי ספר חיפאיים בחינוך המיוחד שמלמדים בעברית?

"אוטיזם הוא בעיית תקשורת. הילדים הללו חיים בסביבה דוברת ערבית מגיל אפס. הם למדו ערבית בגני תקשורתיים, ועכשיו אי אפשר לשנות להם את שפת הלימוד. יש ילדים תקשורתיים מהמגזר שלומדים בבית ספר עופרים בחיפה, ויש הורים חיפאים ששולחים את ילדיהם לבתי ספר בנצרת, בירכא ובעוספייה ומחכים להוציא אותם משם. חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל, והעובדה שאין כאן את בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי מתסכלת מאוד את ההורים. אנחנו נאבק על כך שבית הספר יהיה על אזורי ושהוא לא יהיה מיועד רק לילדי חיפה. בפריפריה אין כל מענה לילדים על הרצף האוטיסטי במגזר הערבי, ואני מעריכה שזה יהיה המאבק הכי גדול שלנו".

מעיריית חיפה נמסר: "לאחר שנים של בקשות שלא נענו תוקם מסגרת חינוכית לילדים אוטיסטים ערבים מתוך הבנה כי מעבר לאוטיזם קיימת התמודדות עם קשיים בשפה. את הפתרון ואת היוזמה הניעה מחזיקת תיק החינוך ויו"ר אגד ערים לחינוך המיוחד סיגל ציוני בתמיכתה של ראש העיר עינת קליש רותם, לאחר היכרות של כמה שנים וקשר ישיר עם המשפחות. הצרכים מופו וזוהו, ואנו פועלים לקידומם בשיתוף פעולה מקצועי מלא עם הנהלת המחוז במשרד החינוך על מנת שאכן יינתן מענה מותאם והולם לילדים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר