תיכון עירוני מקיף קרית חיים
תיכון עירוני מקיף קרית חיים

אבסורד: תלמידים בקרית חיים ישובצו בחטיבות מרוחקות

הורים לתלמידים מבית הספר ארלוזורוב גילו שילדיהם ישובצו בחטיבת ביניים מרוחקת מביתם, למרות שיש חטיבה קרובה שאליה יישלחו דווקא תלמידים מבית ספר מרוחק. ההורים פנו לעיריית חיפה בבקשה שתמצא פתרון, ומשלא קיבלו תשובה הם מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לחטיבה

פורסם בתאריך: 3.1.20 08:08

הורים לעשרות תלמידים בכיתות ו' בבית הספר ארלוזורוב מאיימים שלא לשלוח את ילדיהם לחטיבת הביניים העירונית בתיכון קרית חיים, לאחר שנודע להם כי הם ישובצו בחטיבת דגן המרוחקת מביתם. לבית הספר השש שנתי תיכון קרית חיים יש שתי חטיבות ביניים – דגן ושקד – כאשר מבנה חטיבת שקד קרוב יותר לבית הספר ארלוזורוב ואילו מבנה חטיבת דגן קרוב יותר לבית הספר היסודי המגינים.

לתדהמתם של ההורים מבית הספר ארלוזורוב, התגלה להם שחלק מכיתות ו' מבית הספר המגינים שובצו לחטיבת הביניים שקד. מדובר ככל הנראה בשתי כיתות מתוך ארבע, שתלמידיהן ייאלצו לנדוד כברת דרך ניכרת כדי להגיע לבית הספר. בתגובה פנו חלק מההורים לפעיל החברתי רותם פרנקל, שבתו לומדת בכיתה ו' בארלוזורוב, בבקשה שיפנה לעיריית חיפה שתעשה סדר בשיבוץ.

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם ציין פרנקל את המצב האבסורדי שנוצר ושלפיו ייאלצו תלמידים מקצוות השכונה ללכת דרך ארוכה לחטיבה למרות שיש בית ספר קרוב למקום מגוריהם. במכתב העריך פרנקל שהזמן שיידרש לתלמידים מארלוזורוב להגיע לחטיבת דגן עשוי להגיע ליותר מחצי שעה.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר פרנקל: "בתיכון קרית חיים אמרו לנו בפירוש שהשיבוץ שלנו הוא לדגן. קשה לי להבין את ההיגיון, במיוחד לאחר שנודע לנו שתלמידי מגינים ישובצו בשקד. למה צריך את כל ההחלפות הללו? למה אי אפשר לשבץ כל תלמיד במקום שהכי קרוב לביתו? כיתות ז' הן כמו כיתות א' – הכי קטנים בבית הספר. למה לא להקל עליהם? אם זה לא יסתייע נבחר באלטרנטיבות אחרות, שלא במסגרת העירונית".

קיבלת תשובה מראש העיר?

"עדיין לא. סגנה נחשון צוק כתב לי שהוא לא מטפל בעניין".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "תלמידי קרית חיים משויכים לפי אזורי הרישום לתיכון קרית חיים. שיבוץ התלמידים בתוך מוסדות החינוך אינו מתבצע על ידי העירייה אלא בהתאם לשיקול דעת מקצועי-פדגוגי של הנהלות בתי הספר ובפיקוח משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "אחריות על רישום תלמידים ועל שיבוץ חלה על הרשות המקומית. אנו סומכים על השיקולים הפדגוגיים של הנהלת בתי הספר בעניין השיבוץ בחטיבות. עם זאת, בתום השיבוץ ניתן לערער ברשות המקומית ובלשכת מנהל המחוז במשרד החינוך באופן פרטני".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. שי

    זה ככה כבר מעל 20 שנה במטרה לערבב את כל בתי הספר בחטיבה. אני לא מבין מה העיניין ולמה נזכרו בזה פתאום! בגלל שאיזה פעיל חברתי לא מוצא חן בעיניו שהבת שלו צריכה ללמוד קצת יותר רחוק?
    ההבדל בין שתי החטיבות זה 5 דק הליכה במקסימום!

  2. מירי

    איזה שטויות. קודם כל אף אחד עוד לא קיבל שום שיבוץ ולא יודעים עדיין איזו כיתה תהיה באיזה בית ספר. וחוץ מזה שזה ככה כבר שנים. מה נזכרת פתאום

  3. פניתי לעירייה לגזום עצים ברחוב שלי, הפכתי לפעיל חברתי.

    "פעיל חברתי" = כל אדם שכותב שני מכתבים לעירייה הופך לאחד?

  4. יהודה

    עוד משועמם עם עודף זמן וכסף..
    אם משעמם לך, לך תתנדב בצער בעלי חיים או הבאיזה בית מחסה..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי זה טוהב שזה ככה הם מערבבים בין השכבות כדי שלא יהיה אותה שכבה גם בחטיבה כמו ביסודי כל הרעיון זה לעשות מעבר וחוץ מזה המרחק מדגן לשקד הוא בקושי 10 דקות זה לא שוני כזה גדול וגם מגינים ממש קרוב לשקד אז זה שהם שובצו שם לא כזה אבסורד ואני אישית בתור ילדה שגרה יותר קרוב לשקד אך לומדת בדגן מבינה עד כמה זה לא משנה גם יש לי חברה מארלזורוב ומהמערבי ששתיהן בדגן למרות ששקד יותר קרוב אבל הן מתמודדות והן שמחות ותאמת שלפי דעתי דגן יותר טוב סורי לשקד אבל הןא יותר ביתי וקטן יותק מכירים ילדים ומוירם והמורים גם יותק נחמדים ומשפחתיים ויחס יותר רך לדעתי דגן יותר טוב

  6. פרנקל

    כבר 20 שנה זה ככה מאז שהקימו את החטיבה, אני הייתי גר ברחוב הקיבוצים ממש מאחורי ארלוזרוב ושובצתי לחטיבה הרחוקה וחברים שלי בדיוק הפוך מי שגר קרוב שובץ רחוק וככה זה שנים אין לי מושג מה נזכרו בזה עכשיו, הורים תפסיקו להתערב בכל שטות ותנו לילדים לחיות ולהתמודד לבד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר