אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה מתקשה לבחור את הנשיא הבא של המוסד

ועדת האיתור לבחירת נשיא אוניברסיטת חיפה דנה במועמדותם של שניים - הנשיא המכהן פרופ' רון רובין ופרופ' גד ברזילי, לשעבר המשנה לרקטור ודיקן הפקולטה למשפטים - אך לא הצליחה להגיע להסכמה. המשמעות: ייתכן שתהליך האיתור ייפתח מחדש

פורסם בתאריך: 10.1.20 13:28

ועדת האיתור לבחירת נשיא אוניברסיטת חיפה מתקשה לבחור את נשיא המוסד לארבע השנים הבאות. הוועדה, שבה חברים יו"ר דירקטוריון האוניברסיטה עו"ד דב ויסגלס, שלושה נציגים מהדירקטוריון, שלושה נציגים של הסנאט, יו"ר חבר הנאמנים ונציג אקדמי חיצוני דנה במועמדותם של שניים – הנשיא המכהן פרופ' רון רובין ופרופ' גד ברזילי, לשעבר המשנה לרקטור ודיקן הפקולטה למשפטים.

המועמד הנבחר זקוק לתמיכתם של שני שליש מחברי ועדת האיתור, כלומר שישה חברים, אך נוצר מצב חריג שבו אף אחד משני המועמדים לא זוכה לתמיכה הדרושה. במצב זה, שבו עדיין לא התקבלה החלטה על זהותו של הנשיא הבא, תידרש הוועדה להתכנס שוב, ואם גם אז לא ייצא עשן לבן עשוי תהליך האיתור להיפתח מחדש.

 

 

בכל מקרה, המועמד שייבחר בסופו של דבר על ידי הוועדה יידרש לאישורו של הסנאט אשר מונה 65 חברים – 50 חברי סגל נבחרים, שלושה נציגי סטודנטים ועוד 12 חברים מתוקף תפקידם, ובהם נשיא האוניברסיטה, הרקטור, המשנה לרקטור והדיקנים.

גורמים באוניברסיטה מעריכים כי בניגוד להצבעות קודמות בסנאט על הצעות של הנשיא המכהן רובין שעברו ברוב קולות, הפעם הוא יתקשה להשיג רוב בקרב חברי הסנאט. אם הבחירה תיקלע למבוי סתום רשאי הדירקטוריון לכפות את המועמד שלו, אך בעקבות היעדר ההחלטה של ועדת האיתור אין לדירקטוריון בשלב זה מועמד נבחר.

מהוועד המנהל של האוניברסיטה נמסר בתגובה: "מדובר בשמועות ובאי דיוקים. חברי ועדת האיתור סיימו רק ביום חמישי לשמוע את המועמדים ובימים הקרובים יחלו הדיונים לגבי בחירת המועמד, כך שאין בשלב זה שחר לקביעה כי למועמד כזה או אחר יש או אין תמיכה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר