גן אורנים
גן אורנים

"הילדים בגן נאלצים לאכול בפינה ליד השירותים"

הורים לילדים בגן אורנים בקרית חיים טוענים שילדים מגן לילך, שנסגר בשל מקרי אלימות קשים, הועברו לגן הקטן והצפוף של ילדיהם וכי עיריית חיפה העלתה את תקן הילדים בגן מ-23 ל-25

פורסם בתאריך: 23.1.20 07:57

ילדים בגן אורנים בקרית חיים, שהוא גן טרום חובה וחובה, נאלצים לשבת על הרצפה מחוסר מקום בחדר המפגש – כך טוענים הורים לילדי הגן לאחר שעיריית חיפה העלתה את תקן הילדים בגן מ-23 ל-25 כדי לקלוט תלמידים מגן לילך בקריה, שילדיו פוזרו לאחרונה בגלל בעיות אלימות.

ההורים בגן אורנים מציינים שמבנה הגן הוא קטן מאוד – כ-80 מ"ר ברוטו – כולל המטבח ושירותים. מבדיקה שערכו ההורים התברר להם שהעירייה אף מתכוונת להעלות את התקן ל-30 ילדים.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אם לאחד מילדי הגן: "המבנה הוא קטן וצפוף, ולכן מלכתחילה נקבע התקן שלו ל-23 ילדים. עכשיו יש בו כבר 25 ילדים. פנינו לעירייה ולמשרד החינוך אבל לא קיבלנו תשובה. לפי התקן של משרד החינוך, החישוב הוא ארבע מ"ר לילד, אבל התברר לנו שהמפקחת על הגנים יכולה להחליט מה שהיא רוצה. לפי מה שידוע לי, בשנה שעברה ביקר במקום מהנדס העיר והוא זה שקבע כבר אז שצריך להוריד את תקן התלמידים מ-25 ילדים ל-23 ילדים בלבד, ומפקחת הגנים עשתה זאת".

 

גן אורנים

גן אורנים

 

 

האם הוסיפה כי "הגן שוכן בבניין ישן שנבנה לפני כ-50 שנה. זה חדר בתוך חדר בתוך חדר. העירייה רוצה לפתור בעיה אחת ויוצרת 1,000 בעיות חדשות, ואין עם מי לדבר. כתושבת קרית חיים אני מרגישה בושה שלא מתייחסים אלינו. אני מבינה שיש אילוצים – גן פורק כי העירייה לא התמודדה עם הבעיות שהיו בו – אז שהיא תמצא פתרון הולם. במפגש ילדים יושבים בשירותים בצד כי אין מקום".

אם נוספת לילד בגן אורנים: "קיבלנו הודעה מגן לילך על כך ששבעה ילדים משם יעברו אלינו, ומה שידוע לנו הוא שמגדילים את התקן. זה גן כל כך קטן עד שאין מה להוציא משם כדי לפנות מקום. יש שם פינת בובות בשטח של חצי מ"ר, זה הכל. מעכשיו, בגלל חוסר מקום, הגננת נאלצת להושיב ארבעה ילדים לאכול בפינה ליד השירותים, רחוק משאר הילדים שאוכלים ביחד. הילדים שיושבים שם מרגישים שהם בעונש ומנודים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "גני הילדים שנבנים על ידי משרדנו עונים על דרישות התקן. באשר למקרה, מדובר בגן אשר מונה 25 תלמידים בהתאם לגודלו בשנים האחרונות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "גן לילך ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית לאחר שההורים הסירו את בקשתם להעברת ילדיהם מהגן. לפיכך לא ישובצו ילדים נוספים בגן אורנים כנטען".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ליבי עם הילדים שסובלים בתנאים מחפירים בגלל הרבצות בגן אחר...

    תושבי קרית חיים תבינו זה לא מרכז הכרמל — להם היא היתה דואגת. כפויי טובה ! רציתם שינוי,להיפטר מיונה הזקן. קיבלתם חלופה שמאכילה אתכם לקרדה….
    מביך. " איפה האמא של כל הילדים !?!"

  2. בתיה

    זה מה שקורה כשבראש גוף מקצועי עומדת פוליטיקאית מהזן הנחות ביותר שמכונה (ובאמת מעניין מי נתן לה את הכינוי הזה) "האמא של כל הילדים". ואל תשכחו שהבוסית שלה היא עבריינית מורשעת.

  3. חיפה פשוט עיר שחסר בה איכות חיים

    קרית חיים נראית כמו סלאמס ושם נמצאים עשרות ילדים.
    תעודת עניות ממש.
    מקום כזה מכוער מסוכן ודוחה היה צריך לסגור כולו.
    לילדים שלנו מגיע יותר אבל כל גמלאי עיריה עם 11 אלף ש' בפנסיה תקציבית אז למה שישאר כסף לבנות אדכולות גנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר