בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)
בניין אגף החינוך של עיריית חיפה (צילום: קובי פאר)

העירייה ביטלה את הבחינות לכיתות העל אזוריות

הפיאסקו באגף החינוך של עיריית חיפה נמשך: אחרי דחיית הרישום לבתי הספר העל יסודיים, בוטלו הבחינות לכיתות העל אזוריות שפעלו עד כה בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך

פורסם בתאריך: 29.1.20 15:07

עיריית חיפה ביטלה את הבחינות לכיתות העל אזוריות בבתי הספר בעיר, שהיו אמורות להתקיים בשבוע הבא. הסיבה לביטול היא חוזר מנכ"ל משרד החינוך אשר אוסר על קיום בחינות ממיינות לבתי ספר על יסודיים.

עד כה התקיימו הבחינות מתחת לרדאר של משרד החינוך, אבל החלטתה של העירייה לא לקלוט יותר תלמידים דרוזים למערכת החינוך העירונית חשפה את נושא המיונים בחיפה לאור היום. בין בתי הספר שייפגעו מהביטול אפשר לציין את חטיבת הביניים של עירוני א' שבה קיימת כיתת רפואה על אזורית, ואת חטיבת הביניים של עירוני ה' שבה קיימת כיתה טכניונית על אזורית.

כיתה על אזורית עוקפת למעשה את אזורי הרישום הרובעיים בכך שהיא מאפשרת לתלמידים מכל העיר להירשם לכל חטיבת ביניים בתנאי שיעברו את בחינות המיון. על פי חוזר המנכ"ל מחודש דצמבר 2010 אסור לחייב תלמידים להשתתף במבחני מיון לבתי ספר על יסודיים, ו"לפיכך מובהר בזאת לכל הבעלויות על מוסדות החינוך העל יסודיים שבפיקוח המשרד כי עליהן להימנע מלהתנות קבלת תלמידים בקיום מבחני מיון מכל סוג שהוא. אי הקפדה על קיום הוראה זו תיחשב הפרה של הוראות משרדנו, על כל המשתמע מכך".

יצוין כי הנחיה זו של משרד החינוך אינה חלה על בתי ספר לאמנויות כמו רעות, שרשאים למיין תלמידים בתחום האמנות הרלוונטי.

 

 

גורם באחד מבתי הספר בעיר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ההנחיה לבטל את הבחינות הגיעה אלינו רק מההורים שהתקשרו לאגף החינוך. לא קיבלנו כל הודעה רשמית מעיריית חיפה. כמעט בכל חטיבת ביניים בעיר קיימת כיתה על אזורית ש-50 אחוז מהתלמידים שמתקבלים אליה הם לא מאזור הרישום. עכשיו הוחלט לא לקבל תלמידים שלא מאזור הרישום כי לא חוקי לערוך מבחנים".

זה פועל כך כבר שנים, למה נזכרו רק עכשיו?

"כי העירייה הפילה את עצמה בפח. התחילו להעסוק שם באי קליטתם של התלמידים הדרוזים במערכת החינוך העירונית, ואז הנושא נחשף. הבחינות היו אמורות להתקיים בשבוע הבא אחרי שבתי הספר כבר קיימו ימים פתוחים. העירייה מזלזלת בזמן של עובדי בתי הספר".

האם ביטול הבחינות משמעו ביטול הכיתות העל אזוריות?

"ייתכן שכן. אם זה אכן יקרה תהיה לכך השפעות על תקציבים, על תקנים ועל הדמוגרפיה של בתי הספר".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד הנחה את הרשות המקומית לפעול על פי הנחיות חוזר מנכ"ל".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. האבא של כל הילדים

    הגיע הזמן לבעוט את סיגל ציוני לכל הרוחות. כל יום בלגן חדש. רק בזכות העריקה שלה למחנה של צוקליש היא קיבלה את תפקיד מחזיקת תיק החינוך בעירייה. מאז רק סקנדלים ונזקים. עוד לא עשתה דבר חיובי אחד. יאללה הביתה.

  2. האמא של כל הילדים.... מביך. תפנו את הכסאות. הרסתם את העיר

    רק אילנה טרוק מקצועית ואמינה. כל השאר פחחח

  3. אנונימית

    משרד החינוך לא מתפקד. לא אכפת להם מאף אחד. אני רואה את הגנים שהם בקושי מתפקדים ויש מלא לחץ הפועל על הגננות. רואים גם לפי כל הכתבות על הגנים ועל בתי הספר ויש יותר מדי כתבות כאלה. וגם לא אכפת להם מתלמידים. בבתי הספר לומדים את אותו הספר בתנך כבר כמה שנים וזאת רק דוגמא אחת. צריך לעשות משהו בעניין! כל מערכת החינוך בחיפה מתדרדרת… לא טוב בכלל.

  4. גל

    ראש עיר מטורפת שיוצרת רק טירוף מערכות.
    למה לא לתת לתלמידים טובים ומצטיינים הזדמנות להשתלב בבית ספר שהם רוצים ובכתות ראויות להם.
    מורידים את הרמה ומכריחים את כולם לצעוד בשורה.

  5. אילנה

    על פי הכתוב, הכתות הללו הן מכוונות לתחומים שאינם במסגרת הרגילה, רפואה וטכנולוגיה למשל. למה לבחון? ליצור את הכתות העל-אזוריות הללו ללא בחינה.

  6. אחד שהצביע קליש בבחירות וראה היום חלם בלהות

    אין בחינות אין תקציבים .הילדים לא יכולים לבחור בית ספר .אצלנו בשכונה יש בית ספר גרוע .למה אני בחרתי בך ???? ועוד ביקשתי מהורים שלי לבחור בך.ככה את מאמינה בחינוך ????

  7. אבא גוריו

    לא הבנתי למה צריך את מבחני הקבלה האלה מלכתחילה. בשביל מה יש תעודות? מי שטוב ייתקבל.

  8. אבא אוהב

    רק בחיפה יש שטויות האלה… המרוץ אל כיתה מדעית… שעורים פרטים…הכנה למבחנים…. בקריות , למשל לא שמעו בכלל על הדבר כזה…מבחנים… כולו ילד בן 12….מה זה אוניבריטה???

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש הביתה ומהר , ראשת עיר שלא מתחשבת בתושביה !

  10. ילדי עירך קודמים עאלק

    פשיטת רגל מוסרית של ראש העיר צוק וסגניתו העבריינית המורשעת שמחרבים את העיר עד היסוד. ועדה קרואה דחוףףףףף

  11. שולי

    במקום להעלות את רמת החטיבות והתיכונים. לפתוח מגמות מעניינות ומאתגרות, למשוך סגל מורים איכותי ונלהב (שגם יתוגמל!!!!) …. מתעסקים בקקי
    רק לתלמידי כיתות "מיוחדות" מגיעה השקעה?!?!?
    למה לא להחליט שחינוך איכותי, מתקדם, ערכי צריך להיות מונגש לכולם. ולתגבר את כולם כל ילד לפי נטיותיו
    ושוב.. החיפאים ימשיכו לשלוח לבתי ספר פרטיים במקום לחזק את הציבורים.

  12. אמא מודאגת

    בעצם מדובר באפליה מהסוג הנמוך ביותר! התחילו עם אחינו הדרוזים ועברו לילדינו מהשכונות הקרובות לים. מדובר על הנסיון לנקות את בתי הספר הטובים שבכרמל ולשמר את המצב הסוציואקונומי של השכונות כמו לשפרינצק, נווה דוד, שער העליה. וכולנו שותקים… לילדים הייתה איזושהי הזדמנות להתערבב, לשאוף ולקבל חינוך טוב בכיתות המגמה וגם זה נגמר. בושה לרשות!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר