המשתתפים בפרויקט "מודל או"ם" (צילום: עירוני ה')
המשתתפים בפרויקט "מודל או"ם" (צילום: עירוני ה')

כנס המדמה את עבודת האו"ם נערך בעירוני ה'

הכנס שנערך בבית הספר עירוני ה' הוא חלק מהפרויקט "מודל או"ם", שבמסגרתו לומדים התלמידים את חוקי הדיון ואת הנהלים של הארגון ומייצגים את המדינות השונות לפי כללי הפרוטוקול בדיונים בנושאים בעלי חשיבות גלובלית כמו משבר האקלים

פורסם בתאריך: 30.1.20 13:16

בית הספר עירוני ה' ערך סימולציה של כנס בין לאומי שנקרא "מודל או"ם" בהשתתפותם של 100 תלמידים מצטיינים מחיפה ומיישובים שונים בארץ. "מודל או"ם" הוא פרויקט בין לאומי שבו תלמידים וסטודנטים מנהלים דיונים אשר מדמים את הדיונים באו"ם.

במסגרת הפרויקט לומדים התלמידים את חוקי הדיון הרשמי באו"ם ואת נוהליו של הארגון הבין לאומי. בדיונים מקבלים על עצמם המשתתפים לייצג את אחת מהמדינות החברות באו"ם בנושאים שונים, וכל משתתף לומד על המדינה שאותה הוא מייצג ועל סדר היום שלה.

 

 

בכנס בעירוני ה', שהתנהל באנגלית לפי כללי הפרוטוקול של האו"ם, התחלקו התלמידים לנבחרות שכל אחת מהן ייצגה נושא מסוים בעל חשיבות גלובלית, כמו למשל המגיפה העולמית של השמנת יתר ומשבר האקלים המאיים על עתיד כדור הארץ. בהצגת הנושא היה על התלמידים לאמץ את גישתה של אחת מהמדינות בעולם, וכל קבוצת תלמידים ייצגה ועדה באו"ם שנדרשה לחקור את הסוגיה לעומק.

בעירוני ה' מציינים שבמשך חודשים לפני הכנס חקרו התלמידים את המדינות שאותן הם בחרו לייצג, נפגשו עם דיפלומטים ולמדו כיצד להציג בכתב ובעל פה הצעות לסדר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר