פרופ' רון רובין (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' רון רובין (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

ועדה חיצונית תייעץ לנשיא איך לקדם את האוניברסיטה

במקביל להמלצתה של ועדת האיתור למציאת נשיא לאוניברסיטת חיפה על הנשיא המכהן פרופ' רון רובין לקדנציה נוספת, נקבע כי ועדה מייעצת תמליץ על היעדים של האוניברסיטה ועל הפעולות הנדרשות לפיתוחה ולקידומה. חבר בסנאט: "זה הזוי. כיצד ייתכן שהאוניברסיטה לא מצליחה למצוא אדם ראוי לתפקיד?"

פורסם בתאריך: 18.2.20 07:57

ועדת האיתור למציאת נשיא לאוניברסיטת חיפה המליצה על הנשיא המכהן פרופ' רון רובין לקדנציה נוספת. במקביל נקבע שלצד הנשיא תעבוד ועדה מייעצת של מומחים בראשותו של פרופ' יוסף קלפטר, לשעבר נשיא אוניברסיטת תל אביב.

כזכור, בהצבעה הקודמת שנערכה לפני כחודש לא השיגו שני המועמדים – פרופ' רובין ופרופ' גד ברזילי – את הרוב הדרוש (שישה מתשעת חברי הוועדה), אך רובין הציג שוב את מועמדותו, והפעם הוא זכה בשישה מהקולות והומלץ על ידי הוועדה לקדנציה שנייה.

עם זאת, יצוין כי כעת נדרש אישור של הסנאט להמלצה של ועדת האיתור, ולאחריו גם אישור של הוועד המנהל. אלא שאם בוועד המנהל לא צפוי רובין להיתקל בבעיות, בסנאט הוא עשוי לספוג התנגדות. הסיבה לכך היא הוועדה המייעצת שתפקידה הוא לייעץ לוועד המנהל ולנשיא כיצד לקדם את האוניברסיטה.

הוועד המנהל כבר פנה לקלפטר בעניין והתיר לו לבחור את צוות המומחים החיצוניים לפי שיקול דעתו. הוועדה תקבל מהאוניברסיטה כל סיוע נדרש לעבודתה, ובכלל זה מסמכים, מידע ונתונים המצויים ברשות האוניברסיטה או אנשיה. צוות המומחים שייבחר יהיה רשאי לראיין כל אדם שקשור לאוניברסיטה, יבחן וילמד באורח מקיף ויסודי את מצבה של האוניברסיטה ואת הגדרת זהותה האקדמית, ובתום עבודתו ימליץ בפני הוועד המנהל והנשיא על היעדים, על הפעולות ועל המעשים הנדרשים לפיתוחה ולקידומה של האוניברסיטה על מנת להביא למצוינות אקדמית.

הוועד המנהל החליט כי סגנית הנשיא לאסטרטגיה שירה נבון תתאם ותקיים את הקשר בין האוניברסיטה לוועדה המייעצת.

 

פרופ' יוסף קלפטר (צילום: מגד גוזני)

פרופ' יוסף קלפטר (צילום: מגד גוזני)

 

 

הוועד המנהל קבע כי במהלך עבודתה של הוועדה ועד לדיון ולהחלטה בהמלצותיה תנוהל האוניברסיטה לפי הקבוע בתקציבה המאושר לשנת הלימודים תש"פ. "האוניברסיטה תוודא כי יקוים האיזון הראוי בין המשאבים המוקצים לתוכניות פיתוח לאלה המוקצים לפעילותה הקיימת", קבע הוועד המנהל, "כל הצעה לתוכנית פיתוח חדשה, אם הוצע לממנה שלא מתקציב האוניברסיטה, תיבחן לגופה".

פרופסור באוניברסיטה שנמנה עם חברי הסנאט אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה פשוט הזוי. לפני שבועות אחדים אמר יו"ר הוועד המנהל עו"ד דב ויסגלס לסנאט שרובין הוא אמנם נשיא חלש, אבל צריך לבחור בו ולתת לו מצופים. עכשיו מתברר שהוועדה הזו היא המצופים. כיצד ייתכן שאוניברסיטת חיפה לא מצליחה למצוא אדם ראוי לתפקיד? יש חברים בסנאט שנמצאים בהלם ממה שקורה, ולא בטוח שההמלצה של ועדת האיתור תאושר".

גורמים אחרים בסנאט אומרים כי המשמעות של הוועדה המייעצת היא שהנשיא הבא יהיה חסר סמכויות ויהיה מחויב להמלצותיה של הוועדה.

יצוין כי הבחירות בסנאט, המונה 65 חברים, יהיו חשאיות ומאחורי פרגוד. רובין זקוק למחצית פלוס אחד מהקולות כדי להיבחר לנשיא האוניברסיטה.

ויסגלס מסר בתגובה: "פרופ' רובין הומלץ על ידי ועדת האיתור לכהונה נוספת. מינויו יגיע כעת לאישור הסנאט והוועד המנהל ללא שום תנאי או התניה. אם מינויו יאושר הוא יהיה נשיא האוניברסיטה על כל המשתמע מכך".

עדכון (חמישי, 8:35): בהודעה ששלח ויסגלס לסגל האוניברסיטה נכתב כי "הוועד המנהל החליט, באורח עקרוני בלבד, לבחון את אפשרות מינויו של חתן פרס ישראל פרופ' יוסף קלפטר ליו"ר ועדה מייעצת שתלווה את הנהלת האוניברסיטה בכל הנוגע לקביעת יעדיה של האוניברסיטה ולדרך למימושם. פרופ' קלפטר לא ימלא כל תפקיד ניהולי או ביצועי באוניברסיטה. לאחר שיוגדרו במדויק המטלות, הסמכויות והיקף הייעוץ המבוקש תובא ההצעה המלאה לדיון ולהחלטה בסנאט ובוועד המנהל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פרופסור בכיר באוניברסיטה

    האוניברסיטה החמיצה הזדמנות פז לשינוי, שפרופסור ברזילי יכול היה להוביל. חבל ביותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר