גן חופית (צילום: שושן מנולה)
גן חופית (צילום: שושן מנולה)

הורים: לא נשלח את ילדינו לגן בגלל ילד שחוזר מווייטנאם

בהלת הקורונה: בגן חופית בבת גלים התארגנו הורים בדרישה מאם שחוזרת עם בנה מווייטנאם להשאיר אותו בבידוד למשך 14 ימים לפני שיחזור לגן, וזאת למרות שווייטנאם אינה נמנית עם המדינות המחייבות הסגר אחרי שהייה בהן. האם מסרבת ואומרת: "שהם יישבו בבידוד"

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:47

הורים לילדים בגן חופית בבת גלים מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לגן ביום שישי אם יחזור אליו ילד שצפוי לשוב מחר לישראל (חמישי) מווייטנאם בלי שישהה קודם לכן בבידוד במשך 14 יום. מהתכתבות בין ההורים לאמו של הילד הם הבינו שהיא מתכוונת לשלוח את הילד לגן עם החזרה לארץ. ההורים חוששים שילדיהם יידבקו בנגיף הקורונה, וזאת למרות שלפי החלטת משרד הבריאות וייטנאם אינה כלולה בין המדינות שביקור בהם מחייב כניסה לבידוד לאחר החזרה מהן.

ההורים פנו לפעיל החברתי יהורם שיטרית כדי שיפנה לעיריית חיפה בבקשה שזו תאסור את כניסתו של הילד לגן. שיטרית פנה בנושא לעירייה אך נענה כי הנושא הוא בסמכותו הבלעדית של משרד הבריאות.

אב לילד בגן חופית: "אחת מהאמהות סיפרה שהילד הזה נמצא בווייטנאם, וההורים נבהלו מאוד. החלטנו שבמקום שיהיה בלגן נסגור את העניין בינינו, ההורים, אז התכתבנו עם האם בווטסאפ. אני כתבתי לה שלמרות שווייטנאם לא הוגדרה כאחת מהמדינות שמחייבות הסגר לאחר שהייה בהן, אנחנו מבקשים שהיא תעזור לנו ותשאיר את הילד בבידוד במשך שבועיים. כתבתי לה 'תעשי בדיקת רופא, ואז שהוא יחזור לגן'. האם כעסה מאוד. היא טענה שהיא לא חייבת לי כלום ושגם אם הילד ייבדק על ידי רופא זה לא יוכיח כלום, ואמרה שהיא תביא את הילד לגן".

 

 

למה שהילד ישהה בבידוד אם משרד הבריאות לא מחייב זאת לגבי החוזרים מווייטנאם?

"אני לא רופא ואני לא יודע אם הילד נדבק או לא. אנחנו לא רוצים שהוא יגיע לגן במשך שבועיים, זה הכל. שיהיה איפה שאמא שלו רוצה, אבל לא בגן. פניתי למשרד הבריאות בבקשה שיתערב, אך הם אמרו שאין בעיה עם החוזרים מווייטנאם. אבל אותנו, ההורים, זה לא מעניין. מספיק שהנגיף מקנן בילד כדי שכולם ייפגעו, ולכך לא נסכים".

בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה האם, שהיא ובנה עדיין נמצאים בשעות אלה בוויטנאם: "די לעשות פאניקה מכלום. לא צריך לייצר פאניקה במקום שאין בו פאניקה. וייטנאם זו מדינה של 90 מיליון תושבים, ש-16 מהם חלו בקורונה, ומתוכם 13 הבריאו ועוד שלושה נמצאים בבית חולים בשלבי החלמה. ההורים יכולים לפנות אלי אבל אני פועלת לפי הנחיות משרד הבריאות. ההורים שבפאניקה הם כנראה מאלה שלא מחסנים את ילדיהם נגד חצבת, שזו מחלה שבאמת קיימת. יש הורים שחיים בשלום ליד ילדים שלא חוסנו נגד אבעבועות רוח ושעלת – מחלות שקיימות בארץ והורגות – אבל זה בסדר. מי שלא רוצה לשלוח את הילד שלו לגן, שלא ישלח. שהם יישבו בבידוד אם הם רוצים. אני מתכוונת להביא את הילד לרופא בארץ לפני שהוא יגיע לגן, כפי שהבטחתי להורים. אני לא חייבת אבל הבטחתי ולכן אקיים את הבטחתי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא לשפוט אנשים שמפחדים

    כי באמת כל אחד מאיתנו חושש מהקורונה הזו וצריך להתפלל שזה יגמר ותימצא תרופה ,קודם כל ברמה האנושית ואחר כך ברמה הכלכלית..אנשים לא מבינים שישראל לא תוכל להתקיים ללא סין.הכל מסין גם מה שלא חשבתם.
    בעצם נוכל להתקיים במחירים של ישראל שזה פי 10.
    ולגבי הילדים בגן,ההורים שוכחים שבמהלך כל החורף הורים אחרים שולחים ילדים עם שפעות ומחלות שונות כי אין להם סידור והם צריכים לעבוד,אז למה אז הם לא מאיימים לא לשלוח את הילדים?
    הפחד מובן אבל ההיגיון לא כל כך..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר