המעון בנאות פרס (צילום: בועז כהן)
המעון בנאות פרס (צילום: בועז כהן)

הורי נאות פרס דורשים לפתוח את מעונות היום

84 הורים לילדים בגילאים 3-0 בשכונת נאות פרס דורשים מעיריית חיפה, ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מחברת יפה נוף ומהנהלת רשת מעונות דובדבן התחייבות להפעלת מעונות יום בשכונה ולפתיחת ההרשמה לאלתר: "המצב כיום משאיר אותנו בחוסר ודאות"

פורסם בתאריך: 22.2.20 18:36

הורים לילדים בגילאים 3-0 בשכונת נאות פרס בחיפה דורשים התחייבות להפעלת מעונות יום ולפתיחת ההרשמה אליהם כבר כעת. לא פחות מ-84 הורים חתמו על מכתב לעיריית חיפה, למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, לחברה העירונית יפה נוף ולהנהלת רשת מעונות דובדבן, שבו נכתב: "אנו פונים בבקשה לכל הגורמים המעורבים לקבלת התחייבות להפעלת מעון יום לגיל הרך בשכונת נאות פרס בספטמבר 2020 כסדרו, ולפתוח את ההרשמה לקראת השנה הבאה".

לטענתם של ההורים, "המצב כיום, שבו אין התחייבות לפתיחת המעון במועדו ולהפעלתו כסדרו, לרבות אי פתיחת הרשמה לשנה הבאה, משאיר אותנו בחוסר ודאות לגבי רצף המסגרת החינוכית והטיפולית של ילדינו. הרשמה למעונות לשנה הבאה מתקיימת בימים אלה, ולנוכח המצב איננו יודעים אם ולאן לרשום את ילדנו לקראת שנה הבאה". משום כך הם מבקשים "השקעת מאמץ ותשומת לב של כל הגורמים המעורבים בפרויקט כדי לקדם את נושא הבנייה והרישוי, כל אחד בתחומו וביכולתו. לאור התקדמות הבנייה המבורכת, אין סיבה שלא תהיה התחייבות להפעלת המעון במועדו ולפתיחת ההרשמה כבר מעכשיו".

המעון, ששוכן ליד הכיכר המרכזית בשכונה, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. הקמתו היא באחריותה של העירייה, אך הוא אינו חלק ממערך החינוך הפורמלי מכיוון שתחום מעונות היום והפעוטונים לגילאים 3-0 אינו נכלל בחוק חינוך חובה, ולכן הפעלתו היא באחריותו של משרד העבודה. את המעון תפעיל רשת דובדבן, ולפי אתר האינטרנט שלה "המעון החדש של דובדבן בחיפה יהיה בעל שתי קומות ושש כיתות – שלוש בכל קומה – שלוש כיתות תינוקייה ו-שלוש כיתות לפעוטות ולבוגרים. הצפי לפתיחת המעון הוא ספטמבר 2020. ככל שהבנייה תתקדם וככל שכל האישורים הנדרשים יהיו בידינו, נוכל לפרסם מועד סופי לפתיחת המעון. הרישום יתבצע גם לאחר מועד ההרשמה של משרד התמ"ת בהתאם לתאריך הפתיחה הסופי".

 

 

ממשרד העבודה נמסר בתגובה: "את בניית המעון מתקצב האגף למעונות יום אך מי שבונה אותו זו הרשות המקומית, וההתקדמות תלויה ברשות המקומית בלבד. נדגיש כי בנינו מנגנון פריסת תשלומים נוח ופשוט, כולל תמריצים כספיים לבנייה מהירה, ולכן יש לפנות לרשות המקומית בנושא".

מעיריית חיפה נמסר: "מעונות יום ופעוטונים לגילאים 3-0 אינם חלק ממערכת החינוך הפורמלית מתוקף אי הכללתם והגדרתם במסגרת חוק חינוך חובה. עם זאת, לאור החשיבות והרצון של העירייה לתת קשת רחבה ככל הניתן של שירותים מיטביים להורים ולילדים בהתאם לצרכים, נעשים כל המאמצים לקדם את פרויקט הקמת המעון שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, אשר צפויים להסתיים בחודשים הקרובים. לאחר מכן, עם סיום הקמתו, יחלו בשלבי האבזור וכל הציוד הנדרש. על מועד פתיחת המעון תפורסם הודעה בהקדם".

 

המעון בנאות פרס (צילום: בועז כהן)

המעון בנאות פרס (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רונן

    איזה יופי של מחזיקת תיק חי וך יש בעירייה הפרנואידית שלנו. פוליטיקאית סוג ז' שבטוחה שהיא יודעת יותר טוב מהגורמים המקצועיים. בושה!!! ועדה קרואה עכשיו!!!

  2. תכנון רשלני כל כך.

    מי מתכנן מעונות על כביש ראשי.. מתא זיהום רכבים ורעש. תכנון הזוי מעונות כאלה מתוכננים בשכונות חדשות כחלק מקומפלקס חינוך במרכז השכןנה ליד פארקים ורחובות פנימיים.

  3. גדי

    ניראה לכם שעבריינית המורשעת תפתח את המעון ותקלוט עוד עובדי עירייה… איך יהיה כסף לעוד יועצים??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר